Gå til innhold

Dere som har ammet lengre enn 1årsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer det melk mer? Jeg ammer min datter på 14 måneder på morgen og kveld, men jeg tror ikke det kommer noe særlig, for jeg hører sjelden at hun svelger, hvis dere skjønner hva jeg mener. Leste tråden om dama som ammet 3åringen og lurer på hvordan hun fortsatt kan ha melk... Må man amme oftere kanskje?

Anonymous poster hash: 6a8d5...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ammer så skal det være melk i puppene, men jo sjeldnere du ammer jo mindre melk er det da. Jeg ammet til 20 mnd, ammet morgen og kveld fra 1-års alder og hadde melk hele tiden. På slutten ammet jeg bare en gang i døgnet på hver pupp og da var det ikke mye melk, men noe. Noen får derimot mindre melk ganske raskt når de ammer sjeldnere, type morgen og kveld.

Hvis hun feks bare suger litt og slipper fort taket og prøver igjen eller blir uttålmodig kan det være tegn på at du har lite melk.

Skrevet

Selvfølgelig kom det melk.

Om du tror du er tom så prøv å pumpe deg.

Anonymous poster hash: 88ce9...461

Skrevet

Jeg ammet morgen og kveld til hun var 15-16 mnd gammel og det kom melk ja. Men jeg hadde ikke kjempeproduksjon lenger, kan ikke huske jeg hadde melkespreng da vi sluttet, melken forsvant smertefritt og greit...

Anonymous poster hash: 2fb58...e87
Skrevet

Det kom melk til vi sluttet, det er bare ikke så voldsomt. Når jeg sluttet denne gangen, fikk jeg faktisk spreng, enda jeg trodde datteren min gnaget på tomme skinn..:-P Da var hun litt over to år.

Skrevet

Jeg ammer mini på 21 mnd morgen og ettermiddag. Går kjapt og blir fort tomt, men det er melk ja. Men jeg hører også tydelig når han svelger og kjenner også når melken kommer (han må "jobbe litt" og være tålmodig før strømmen kommer).

Anonymous poster hash: 605f0...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...