Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Denne dagen har vært helt forferdelig. Har vært alene med ungene hele helga. Har forsåvidt hovedansvaret for det meste med ungene bestandig, men denne helga har vært grusom 5 åringen min er ganske umulig og lukker ørene for alt jeg sier ig treåringen tar etter. Jeg er full av PMS og humøret svinger som en pendel. Blir altfor mye kjefting og sure miner, og jeg klarer ikke ta meg samnen. Hva er deres beste tips for å få urokråker til å høre etter uten å heve stemmen? Kjenner jeg blir syk av dårlig samvittighet. Vi har vært masse ute, men må jo nesten ha ungen i bånd"( Anonymous poster hash: 90279...9ad
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Har dessverre ingen tips til deg. Jeg sliter med det samme. Gutten er 7 og jenta er 5. ENESTE som noen ganger må til er at mamma hever stemmen, først da virker det som gutten skjønner at jeg mener alvor og holder opp. Kjenner det spiser meg opp innvendig. Så jeg følger denne tråden og tar med glede imot tips (selv om de fleste pedagogisk korrekte oppdragelsesmetoder er forsøkt uten hell på 7 åringen) 5 åringen har jeg aldri hatt sånne problemer med, men merker tendenser til at hun vil "tøffe" seg som storebror. Anonymous poster hash: 6cf00...2b5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Be med noen venner med unger på samme alder - og gå på stranda, eller i parken eller i skogen osv osv.... Så kan de leke med hverandre. Anonymous poster hash: aab15...5b9
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Her i huset hjelper det veldig å dra på besøk til noen, for å sikre fine dager, i alle fall når jeg er alene med ungene. Anonymous poster hash: 27418...425
humlemamma Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Jeg sier fra at jeg har en dårlig dag, pg at hvis de ikke hører etter kommer jeg til å eksplodere som bare det, for idag har jeg ikke tålmodighet. Man trenger ikke være pedagogisk korrekt hele tiden, noen ganger blir det unntak og unger har ikke vondt av å lære at voksne har variende humør innimellom. Ingen kan være glade hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har 3 barn på 3,5 og 7 som jeg er mye alene med. Nå har vi hatt ferie alene i 2 uker, mannen begynte ferien i går.. Mitt råd er som følger: kom dere ut av huset alle mann... Bli med dem ut, lek med den på deres premisser en liten stund. Da gjør jeg når de blir kranglete her. Etterpå kan vi finne roen igjen.. Det hender at 5-åringen slår seg helt vrang, og da overser jeg henne. Sier at så lenge hun hyler og bråker, så får jeg ut. Anonymous poster hash: fd44f...cfc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Må si meg enig med humlemamma. Jeg har dager jeg er sur og sint som et fly, og selv om jeg ikke vil ta det ut over ungene så er jo lunta kortere enn normalt. Hvis ikke god gammeldags brøling fungerer sender jeg dem på hvert sitt rom, med beskjed om å finne på noe hver for seg en times tid. Mine er 5 og 7, så det klarer de fint. Bedre å bruke energi på det enn på krangling. Anonymous poster hash: 8f377...204
Chl85 Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Min 3 åring har veldig selektiv hørsel... Så her må jeg heve stemmen til tider for at hun i det hele tatt skal reagere. Vi er alle veldig høylydte av natur da;) Så kanskje vi alle hører litt dårlig Jeg er ekspert på å dra på besøk eller få besøk når jeg er alene med unger
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Får si takk og lov for at vi er flere... Er jo en ond sirkel da, og når jeg i sinne har dratt inn privilegier så må jeg jo holde på dem. Vi har som sagt vært mye ute, men formen min er vel halvparten av problemet, for til vanlug klarer jeg jo å takle umulige unger uten å tilte. Huff. Får så vondt av femåringen. Han er en godgutt, men har store problemer med å høre etter og holde på konsentrasjonen. Anonymous poster hash: 12604...b25
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Samme her. Eneste måten å få de til å høre er å kjefte/rope til tider. Blir lei meg av å gjøre det men blir desperat etter å få litt ro. Anonymous poster hash: 11127...37d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Du må jo si fra skikklig. Vis at du blir sint og ikke aksepterer oppførselen. Anonymous poster hash: 6af2b...555
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har en på 2 år og 9 mnd. Jeg merker at når jeg klarer å holde meg rolig og forklare ting så oppfører hun seg mye bedre enn når jeg blir sint og høylytt. Men det skjer alikevel ofte. Klarer ikke å holde meg rolig;) Må bare spørre,er 5 år en vanskelig alder? Har i det siste møtt flere forskjellige foreldre med 5 åringer som ikke vil høre og er skikkelig rampete. Trodde den alderen ungen min er i nå er "verst";) Anonymous poster hash: a7cd5...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå