Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Nei, elsker å farge håret men ikke de 9 mnd Anonymous poster hash: e73c0...c5d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Nei, jeg farger aldri håret. Alle de kjemikaliene kommer ikke inn i kroppen min. Det lukter jo kreft! Anonymous poster hash: 35ed2...4e5
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Ja. Henna, hadde ikke brukt kommersielle hårfarger eller frisør da.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Problemet mitt er at jeg har bleiket det lysere. Er nå i uke 15 og skillet begynmer å bli ganske stort. Tenkte jeg skulle forsøke å bare stripe det med en sånn hette, samt å ha gjennomtrekk mtp lukten av kjemikalier. Tror dere dette går bra? Anonymous poster hash: 5e9b2...7c5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Alt du påfører hud og hodebunn trenger gjennom huden og inn i kroppen og blodbanen. Det spiller ingen rolle om du lufter godt når kjemikaliene tas opp i kroppen din. Tenk på barnet og ikke gjør det. Anonymous poster hash: 35ed2...4e5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Ja, det gjør jeg, men ikke så veldig ofte. Er så "uheldig" å ha blitt tidlig gråhåret(hvertfall på deler av håret) og det føler jeg meg ikke komfortabel med. Anonymous poster hash: 58816...999
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Alt du påfører hud og hodebunn trenger gjennom huden og inn i kroppen og blodbanen. Det spiller ingen rolle om du lufter godt når kjemikaliene tas opp i kroppen din. Tenk på barnet og ikke gjør det. Anonymous poster hash: 35ed2...4e5 Det er derfor jeg har kjøpt hette. En hette er noe man har på hodet før man garger det. Man drar hårstå ut gjennom små hull så hårfargen ikke kommer i berøring med huden Hi Anonymous poster hash: 5e9b2...7c5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Alt du påfører hud og hodebunn trenger gjennom huden og inn i kroppen og blodbanen. Det spiller ingen rolle om du lufter godt når kjemikaliene tas opp i kroppen din. Tenk på barnet og ikke gjør det. Anonymous poster hash: 35ed2...4e5 Det finnes faktisk hårfarge som ikke har noe skadelig i seg. Kanskje vite hva du snakker om? Anonymous poster hash: 3eb8e...81c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Jeg tok lyse foliestriper hos frisøren da jeg var i uke 20. Fortalte frisøren at jeg var gravid, og det var vist ikke noe problem med foliestriper og det var god lufting i frisørsalongen. Anonymous poster hash: 1db5e...071
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Ja, det gjorde jeg med alle mine tre barn. Gjør det beste ut av det - sørg for god lutfting! Man KAN ikke sikre seg mot alt. Spiser du frukt - så er de sprøytebehandlet. Spiser du kylling - så er de og foret opp på stoffer som ikke er bra for kroppen. Spiser du salat - de er og somregel sprøytet. Drikker du vann - det er kloret. Spiser du sjokolade - det er sukker (kroppens værsting). Nei, ingen overlever dette livet - vi skal alle dø. Men å leve fornuftig (selv som gravid) er jo bra, men ikke bli for hysterisk Anonymous poster hash: 21920...72d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Men striping med hette skal vel da ikke være noe problem? Anonymous poster hash: 5e9b2...7c5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Striper håret selv om jeg er gravid ja. Både frisøren min og jordmor sier det ikke er farlig. Striper hver 4 mnd så blir bare 2 ganger i et svangerskap da. Føler seg mye bedre med fint og ordnet hår Anonymous poster hash: 71090...d2e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Ja, det gjør jeg. Med hette kommer ikke fargen ned i hodebunnen. Anonymous poster hash: 1b9bb...0fc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Nei, men så har jeg fint hår som ikke trenger farging. Anonymous poster hash: 89518...843
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Ja jeg har gjort det 2-3 ganger i løpet av svangerskapet. Men har alltid brukt farge uten amoniakk og luftet godt. Tror ikke det har så mye å si, hårfarger har blitt mye "snillere" de siste årene enn det de var før Man kan ikke bli hysterisk over absolutt ALT! Anonymous poster hash: 9d30a...6e2
*Miss Marple* Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Det gjorde jeg ja. Jeg har aldri noen gang lest noen advarsel mot hårfarging, og frisøren min som er en erfaren dame hadde heller aldri hørt at det skal være skadelig. Det beste er å leve noenlunde som normalt under svangerskapet og holde seg til rådene man får fra helsemyndighetene og ikke skape sine egne farer.
Salomine Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Bruker ikke hårfarge, men tok minicolor to ganger hos frisør mens jeg var gravid. Før graviditeten gjorde jeg det selv hjemme, men dette ble jeg frarådet. Fikk vite at produktene til hjemmebruk er mye sterkere enn de frisører bruker derfor anbefalte man farging hos frisør under graviditet. I tillegg har de godt avtrekk hos frisørene slik at evt gass forsvinner raskt, så man ikke puster inn den i tillegg til det som evt trenger ned i hodebunnen. Snakket ellers med flere frisører om dette, og de sa at frisørfarging ikke var noe problem så lenge man ikke farget håret veldig ofte. Som den ene frisøren sa, så jobber jo frisører mens de er gravide og farger hår hver dag og flere ganger for dag og det skulle jo ikke være ok hvis det var skadelig for fosteret. Men hun sa og at en svensk undersøkelse viste at frisører hadde noe større problemer med å bli gravide enn andre, og at de lurte på om det skyldtes gasser, farging, perm etc. Tenkte også jeg skulle bruke henna til å friske opp min hårfarge under graviditeten, innbilte meg at det var naturlig og bra. Men det ble jeg sterkt frarådet, det gikk og via hodebunn og i blod og var absolutt ikke bra for fosteret.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #23 Skrevet 13. juli 2014 Ja, farget det annenhver måned under begge svangerskapene. Hårfargene i dag er ikke skadelige for fosteret. Anonymous poster hash: 349e2...836
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #24 Skrevet 13. juli 2014 Haha ja! Skulle tatt seg ut med 10 cm grå (!!) ettervekst. Anonymous poster hash: f0fe2...9c4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #25 Skrevet 13. juli 2014 Bruker mini c .helt ufarlig Anonymous poster hash: 75c9d...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå