Gå til innhold

Kjøpe hus med utleiedel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar banken inntektene fra utleie med i beregningen? Eller ser de kun på min inntekt? Jeg har kommet over ett hus som jeg kun har råd til hvis jeg leier ut hybelen.

Anonymous poster hash: 0950e...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil være naturlig å ta det med i beregningen, men hvor mye du får kan jo variere, så jeg tviler på at de legger inn 100% av forventet leieinntekt. Det bør ikke du heller....

Husk ved utleie så må du ha en buffer til når leietaker ikke betaler husleie eller er for sen.

Anonymous poster hash: 7948b...218

Skrevet

Lurer på om de kalkulerer med at leiligheten står tom 2 mnd i året, med tanke på utflytting, oppussing, problemer med å leie ut etc.

Anonymous poster hash: f9de1...975
Skrevet

Så vidt jeg vet, er det vanlig å regne med utleieinntekt for ti mnd i året. Du risikerer at leiligheten står tom en periode, eller at leieboerne ikke betaler. Lag et budsjett og ta med til banken, og husk å sette av penger til vedlikehold, annonsering osv. :)

Skrevet

Du kan ta gjengs leie, gange med 10 og legge til inntekten din. Så om du tjener 400.000 og du kan leie ut for 5000 pr/måned, kan du regne 500.000 i inntekt i stedet. Varier selvfølgelig, men det er tommelfingerregelen. Forutsetter et likvid leiemarked.

Anonymous poster hash: e836f...5dc

Skrevet

De regnet med leieinntekt for 10 mnd i året.

Anonymous poster hash: 6a9c1...29b

Skrevet

Du kan ta gjengs leie, gange med 10 og legge til inntekten din. Så om du tjener 400.000 og du kan leie ut for 5000 pr/måned, kan du regne 500.000 i inntekt i stedet. Varier selvfølgelig, men det er tommelfingerregelen. Forutsetter et likvid leiemarked.

Og jeg kan ikke regne... I eksempelet mitt kan du selvsagt regne 450.000 i inntekt i stedet......

Skrevet

Og jeg kan ikke regne... I eksempelet mitt kan du selvsagt regne 450.000 i inntekt i stedet......

Akkurat slik var det med oss også. MndLeie x10 x 3 legges på summen du kan få i lån.

Skrevet

Vil det si at jeg da kan låne 300000 mer hvis mndsleia er på 10000?

Skrevet

Vil det si at jeg da kan låne 300000 mer hvis mndsleia er på 10000?

Nei, hvordan tolket du det fra disse svarene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...