Gå til innhold

Pff, gubben ble sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hos svigers og har med bikkja. Sv.far har mast i fire dager på om vi ikke skal lufte bikkja snart. Hele tida. Ifølge svigers skal man vel lufte hunder hver 2.time eller noe sånt. Og det har vært mas, mas, mas om vi ikke skal lufte bikkja snart. "Når var dere ute med ham?", "skal dere lufte ham?". Nesten avhør! Mannen min har sagt seg enig i at det er slitsomt.

Jeg var litt irritert idag, og svarte vedig pent tilbake idag at vi har nok full kontroll på hundeluftingen. Og så nevnte jeg at han spør så ofte om det. Ja, han tenkte bare på bikkjas beste. Ja, det gjør vi og, alt i orden, sa jeg. Så ble mannnen min suuur da ;)

Så det på hele ham, han tåler ikke at jeg ikke er enig hele tiden med svigers. At jeg ikke jatter og diller. Han ble redd og stakk på kjøkkenet til hu mor. Sitter der og skjelver i buksene.

Men svigerfar ble ikke sur engang, ingen ekkel stemning engang? Jeg bare avklarte (endelig) at vi har full kontroll på luftingen av hunden vår og at han ikke trenger å spørre. Vi lufter ham ofte, og når han ligger og sover, koser seg og slapper av vekker vi ham ikke for å gå ut. Han viser ofte tegn på når han ønsker å luftes også :)

Men gubben får bare være sur, han må ha noe rart for seg?

Anonymous poster hash: 1d8ed...746

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig merkelig mann. Kommunikasjon funkar oftast slik du skisserar, ein får klara opp i ustemning og kjem seg vidare.

Skrevet

Hva med og ta svigerfar ut på en luftetur med bikkja? Så kan han se at den får tur!?

Anonymous poster hash: e5262...448
Skrevet

Svigerfar er tydeligvis litt bekymret for hunden da. Han synes kanskje hunder burde få mer tur enn dere gir den. Kanskje får den faktisk litt lite? (Det tror og håper jeg alle hunder gjør i varmen!)

Uansett er det fint å ikke være så defensiv og ha en 'jeg-vite-best'-holdning hele tiden. Kanskje svigerfar har et poeng?

Anonymous poster hash: 3d283...82f

Skrevet

Hva med og ta svigerfar ut på en luftetur med bikkja? Så kan han se at den får tur!?

Anonymous poster hash: e5262...448

Jammen han har vondt i ryggen ;) eller kneet. Det varierer litt... Hvis det ikke er det, er han redd for at noen skal bli kjemperedde for den 6000 gram store hunden.

Han har luftet hunden et par ganger, da, og da roer han seg litt. Men han ser jo at vi går ut døra :)

Skrevet

Svigerfar er tydeligvis litt bekymret for hunden da. Han synes kanskje hunder burde få mer tur enn dere gir den. Kanskje får den faktisk litt lite? (Det tror og håper jeg alle hunder gjør i varmen!)

Uansett er det fint å ikke være så defensiv og ha en 'jeg-vite-best'-holdning hele tiden. Kanskje svigerfar har et poeng?Anonymous poster hash: 3d283...82f

Ja, det gjør han, som jeg skrev i innlegget, synes han nok at hunder skal luftes hver annen time :) men jeg kjenner min hund best, det er tross alt min hund. Han er litt nevrotisk, men det lar han stort sett gå utover svigermor, men jeg fikk i allefall sagt pent ifra at vi har full kontroll på hundeluftingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...