Gå til innhold

Hjelper sovemedisin mot urolige ben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så sterkt plaget av Restless legs/urolige ben ( egentlig urolig kropp) de siste 4-5 dagene så jeg får nesten ikke sovet. Lurer på om det kan hjelpe med sovemedisin? Eller har dere noen andre råd? Føler jeg har prøvd alt av kjerringråd :-/

Anonymous poster hash: 91ab1...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesium

Anonymous poster hash: 1ca11...707

Skrevet

Prøv magnesium, hjelper også å skylle føttene i iskaldt vann når det står på. Legg beina høyt.

Skrevet

Læste i et dansk ugeblad, at man skulle ta et stykke alm. Håndsåpe og lægge det under laknet.

Måtte ikke være højere oppe end til knæet?

-men ved selvfølgelig ikke om det virker

Skrevet

Hvis du liker øl, så drikk munkholm. Det hjelper mot restleggssyndrom. Men det må være munkholm eller annen øl med malt i.

Anonymous poster hash: 35647...041

Skrevet

Det som er dokumentert virksomhet mot restless legs er parkinson-medisin.

Anonymous poster hash: d0bf3...c3a

Skrevet

Jeg har det syndromet og sovemedisin hjelper ikke når det står på. Eneste som skjer for min del er at jeg bare blir mer sliten og frustrert...

Smertestillende virker godt nok til at jeg får sove, har levd med dette i 4 år nå og går på medisin mot det, dessverre tar det det ikke hver kveld...

Anonymous poster hash: b1bf3...48e

Skrevet

Når tar man medisiner mot det da? Forebyggende eller for å dempe anfall? Jeg har det ikke hver dag, men når det står på er det slitsomt. Kan også våkne på natta med det. Har det både i armene og beina :(

Skrevet

Når tar man medisiner mot det da? Forebyggende eller for å dempe anfall? Jeg har det ikke hver dag, men når det står på er det slitsomt. Kan også våkne på natta med det. Har det både i armene og beina :(

Det vanlige er å gå fast på medisin som man tar 2 timer før leggetid. Ved ekstreme anfall utover dette så kan man få en ekstra medisin som man kan ta, den virker på ca 20 min :)

Vil anbefale deg å Google det og ta det opp med legen din. Det er hjelp å få, men som nevnt over så er ikke sovemedisin veien å gå

Anonymous poster hash: b1bf3...48e

Skrevet

Plages med det samme. Ble anbefalt e-vitamin tilskudd av fastlegen (i tilegg til magnesium) og har hatt to netter uten kramper nå. Helt utrolig :)

Skrevet

Medisinen heter adartrell.

Skrevet

Plages med det samme. Ble anbefalt e-vitamin tilskudd av fastlegen (i tilegg til magnesium) og har hatt to netter uten kramper nå. Helt utrolig :)

Kramper som magnesium hjelper mot og urolige bein er to vidt forskjellige ting! Du kan ikke sammenligne det!

Skrevet

Kramper som magnesium hjelper mot og urolige bein er to vidt forskjellige ting! Du kan ikke sammenligne det!

HÆ? Jeg har restlesslegs, men kaller det kramper....hvis det er det du mener?

Skrevet

Jeg hadde det som gravid flere ganger og hver gang hadde jeg låsninger i bekkenet. Gikk til kiropraktor og problemet ble borte.

Skrevet

Jeg har også rastløse ben og armer. Jeg tar magnesium hver kveld og det hjelper godt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...