Gå til innhold

hvordan komme ut av selvmedlidenhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske nydiagnostisert kronisk sykdom som først og fremst påvirler energinivået. Jeg har litt smerter, men ikke verre enn at jeg sover godt feks. Er så sliten - utmattet - tom! Blir svimmel om jeg presser meg..

Føler meg som en latsabb, en gratispassasjer her hjemme, en som sniker seg unna, ikke presser seg nok osv..

gråter mye for tiden. Gråter fordi jeg er så ufattelig sliten og fordi jeg ser mørkt på fremtiden med så lite energi..

når mannen min prøver å få meg til å tenke positivt, være glad for at jeg ikke har en mer alvorlig sykdom osv blir jeg så rasende inni meg.. synes hab bagatelliserer..

men det er jo ingen løsning å synes synd på seg selv heller.. hvordan i alle dager kommer jeg ut av det?

Anonymous poster hash: 69112...db0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deprimert?

Anonymous poster hash: 13d57...56f
Skrevet

Kanskje litt smådeprimert.. sørger på en måte over helsen min. Sist jeg var hos legen ble jeg fortalt at jeg nok aldri vil bli som mitt gamle jeg..

Skrevet

Blir sikkert slaktet for dette, men da hadde jeg tatt meg en tur til legen, fått en utredning (om depresjonen har vart en stund), og sett om der var noen tabletter som hjalp.

Anonymous poster hash: 13d57...56f
Skrevet

Alt skjer i sykluser, du har LOV til å sørge, du har lov til å være deprimert og du har lov til å være energiløs. Sånn er det bare - akkurat nå. Når ting blir litt bedre, så kan du være gladere og mer takknemlig da.

Ingenting varer evig. Gi deg selv tid til å takle din nye situasjon.

Jeg har en venninne som også sliter med fatigue pga sykdom, men som har lært seg sykdommene syklus og fungerer bedre når hun lytter til den.

Fatt mot, du er ganske enkelt nede i en bølgedal, men vil komme opp igjen snart - for så å dale igjen senere. Sånn er det med alt..

God klem.

Anonymous poster hash: 4699e...9ad

Skrevet

Nei, men altså, jeg har en medisinsk diagnose.. og er smådeprimert som en reaksjon på denne + at det er fort gjort å bli depr når man er så utmattet og energiløs hele tiden som denne sykdommen gjør meg.. jeg tar medisiner, det er ikke en farlig sykdom, men den påvirker livskvaliteten min voldsomt..

Gjest Antarctica
Skrevet

Gi det tid. Senere vil du kanskje se lysere på det.

Skrevet

Kan jeg spør hvilken sykdom du har?

Kjenner meg så godt igjen i din beskrivelse.

Anonymous poster hash: d28ab...4ac

Skrevet

Hypothyreose - ikke noe å grine over.. jeg forakter wgentlig meg selv. Tenk på alle de med ordentlige sykdommer som håndterer det med verdighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...