Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Har inntrykk av at alle idylliserer babytiden og synes det er fantastisk med nyfødt i hus. Hørte ofte setninger som " Kos deg med babyen, tiden går så altfor fort".Jeg følte nærmest tiden sto stille. Følte meg lenket til sofaen, babyen sov 2 timer hver natt frem til han var 4 mnd. Jeg var sliten, hadde ikke nok melk, og savnet friheten. Først nå når hun er 1 år så koser jeg meg. Noen andre med lignende erfaringer. Tenker tilbake på nyfødttiden med gru. Syntes det var grusomt å få 2-3 timers søvn i døgnet, og gruer meg faktisk til denne tiden med neste barn. Har jeg hatt en tøff barseltid? Noen andre med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 5cedf...66e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Synes de første 3 mnd. var litt slitsomme med alle mine 5. Selv om ingen av de gråt unormalt mye. Fungerer ikke optimalt med lite og oppstykket søvn Kom seg da det ble litt rutiner på saker og ting. Anonymous poster hash: 243fe...4b9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Jeg syntes det var fantastisk. Jeg er heldig og har hatt 2 sovebabyer. Første sov fra 20-00 og fra 00.30-06.00 Nummer to sov fra klokken 23-09.30 Kunne hatt 100 nyfødtperioder som var slik. Begge var ammet. Noen ganger det var økedøgn kunne de gjerne våkne 1-2 ganger ekstra på natten. Men de sovnet etter 15 minutter på brystet. Urettferdig eller hva? Anonymous poster hash: 5193a...84b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Uff, nei jeg er helt enig med deg. Har vært gjennom det to ganger, og gjør det ikke igjen. Det rabler jo nesten for meg! Jeg storkoser meg med litt større barn da Anonymous poster hash: a3e0b...f0b
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Har inntrykk av at alle idylliserer babytiden og synes det er fantastisk med nyfødt i hus. Hørte ofte setninger som " Kos deg med babyen, tiden går så altfor fort".Jeg følte nærmest tiden sto stille. Følte meg lenket til sofaen, babyen sov 2 timer hver natt frem til han var 4 mnd. Jeg var sliten, hadde ikke nok melk, og savnet friheten. Først nå når hun er 1 år så koser jeg meg. Noen andre med lignende erfaringer. Tenker tilbake på nyfødttiden med gru. Syntes det var grusomt å få 2-3 timers søvn i døgnet, og gruer meg faktisk til denne tiden med neste barn. Har jeg hatt en tøff barseltid? Noen andre med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 5cedf...66e Venninna mi var som deg, hadde det ikke godt. Trøst deg med at tida går. Resten av barndommen deres er mye lengre!
SuperFries Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Jeg kan ikke fordra barseltiden! Har hatt 2 barn med kolikk, refluks, melkeproteinallergi og astma. Fikk de tett, og gikk fullstendig i kjelleren. Så jeg drasset nesten til de som sa at jeg måtte nyte tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har hatt en tung tid de første månedene med en svært urolig sistemann. Likevel savner jeg nyfødttiden og synes det er noe magisk med den<3 Nå har han blitt 1 år og skulle gjerne hatt en liten baby til:) Men jeg tror jeg bare glemmer fort, for jeg hadde det virkelig tungt. Anonymous poster hash: e7223...2c9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har to, ønsker meg egentlig tre barn, men jeg syntes det første halve året var helt pyton. Vet ikke om jeg vil på grunn av det. Jeg ble veldig glad for å lese innlegget ditt, misforstå meg rett, men jeg barokken truffet noen som tenker slik som meg. Jeg har ikke hatt vanskelige barn. De har sovet fint, ammet greit, ikke vert syke eller noe, men jeg likte ikke den tiden likevel. Jeg hatet å amme, klarte ikke å slå meg til ro med det, og syntes det var ubehagelig å få besøk eller være på besøk. Anonymous poster hash: e0f66...61c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har to, ønsker meg egentlig tre barn, men jeg syntes det første halve året var helt pyton. Vet ikke om jeg vil på grunn av det. Jeg ble veldig glad for å lese innlegget ditt, misforstå meg rett, men jeg barokken truffet noen som tenker slik som meg. Jeg har ikke hatt vanskelige barn. De har sovet fint, ammet greit, ikke vert syke eller noe, men jeg likte ikke den tiden likevel. Jeg hatet å amme, klarte ikke å slå meg til ro med det, og syntes det var ubehagelig å få besøk eller være på besøk.Anonymous poster hash: e0f66...61c Barokken = har ikke Anonymous poster hash: e0f66...61c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Jeg hadde en baby med kolikk,var alene med han,hadde så alvorlig fødselsdepresjon at jeg hadde seriøse tanker om å gi han fra meg. Jeg hadde ingen morsfølese og følte ingenting for han.Det var som en fremmed baby for meg, Så her var de første 4 månedene ett mareritt! Jeg var urolig i hele kroppen,hadde angst og konstant dårlig samvitighet. Jeg gråt mye hver eneste dag å følte at livet ikke var verdt å leve lengre.. Heldig ble jeg frisk igjen når barnet var 4 mnder å jeg fikk sakte men sikkert morsfølese for han Nå er han 3 år å er alt for meg! Anonymous poster hash: e6270...3c1
Guttaboys Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Begge mine barseltider var en drøm. De sov, spiste og var blide. Da førstemann ble ett år, derimot, så startet "marerittet" for meg. Trassige, sutrete og meget viljesterke. Det kom som lyn fra klar himmel. Var heldigvis mer forberedt med nr. 2, men han ble ikke så ille:) Så for meg stemmer det at barseltiden var nydelig!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Jeg syns barseltiden var kjedelig. Begynte igjen i 100% studier da knøtt var drygt tre måneder. Da var pappaen hjemme halve tida. Deilig å få noe å bry hjernen på! Anonymous poster hash: 8cf7c...208
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes denne tiden var tøff.. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 5cedf...66e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 Har inntrykk av at alle idylliserer babytiden og synes det er fantastisk med nyfødt i hus. Hørte ofte setninger som " Kos deg med babyen, tiden går så altfor fort".Jeg følte nærmest tiden sto stille. Følte meg lenket til sofaen, babyen sov 2 timer hver natt frem til han var 4 mnd. Jeg var sliten, hadde ikke nok melk, og savnet friheten. Først nå når hun er 1 år så koser jeg meg. Noen andre med lignende erfaringer. Tenker tilbake på nyfødttiden med gru. Syntes det var grusomt å få 2-3 timers søvn i døgnet, og gruer meg faktisk til denne tiden med neste barn. Har jeg hatt en tøff barseltid? Noen andre med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 5cedf...66e Kunne ikke vært mer enig med deg! Gleder meg mest til nyfødt tiden er over, da barnet kan bevege seg litt og spise fast føde. Følte kroppen min måtte være til disposisjon for barnet 24 timer i døgnet. Og mannen kunne bare holde seg langt unna, for jeg følte jeg ville ha kroppen litt for meg selv også. Anonymous poster hash: c2920...8c4
Carmen00 Skrevet 12. juli 2014 #15 Skrevet 12. juli 2014 Kjære deg. Det trenger absolutt ikke bli sånn neste gang. De tre eldste mine var drømme-babyer som bare pludret, spiste og sov. Så kom nr 4.. Han våknet hver tredje kvarter hele natten i de tre første årene. Det å ikke få søvn er noe som kan ødelegge en fullstendig.. Følte det tok flere år før jeg hadde hentet inn igjen underskuddet. Det er helt naturlig at du ikke tenker tilbake på spedbarnstiden som den lykkeligste perioden i livet ditt så lenge starten ble såpass tøff. Er også naturlig at du gruer deg til neste gang, men husk at det absolutt ikke trenger å bli sånn da. Klem til deg
Kanutten83 Skrevet 12. juli 2014 #16 Skrevet 12. juli 2014 Med nr 1 var nyfødttiden grusom! Så klart var det fine øyeblikk, men stort sett var det forferdelig, fødselsdepresjon fikk jeg også.... Fikk et sykt barn da, og mye bekymringer for hva som kunne være galt og ble bare avfeid på helsestasjon og hos lege. Heldigvis ikke noe livstruende, men tøft nok for det. Med nr 2 var nyfødtperioden ganske fin selv om jeg utviklet fødselsdepresjon da også, bare mildere, og skyldtes mest sannsynlig at babyen var 1 mnd prematur og jeg var ikke klar for å ikke være gravid mer. Babyen var en drømmebaby Med nr 3 var nyfødttiden helt fantastisk! Fikk en enda mer drømmebaby, og ingen fødselsdepresjon. Skulle gjerne tatt den tiden om og om igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå