Gå til innhold

Hvor lang ville dere strukket dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt vanskelig problem.

Har barn på 5 og 7 år.

En nær slektning og omgangsvenn har en datter som har barneautisme. Dette har fungert veldig greit i alle år men nå som mine barn er blitt større dukker det opp utfordringer.

Det er mange situasjoner der mine barn blir redd, lei seg og sliter med å forstå hva som skjedde når min venninnes datter "klikker".

Min venninne ser veldig godt hvor vanskelig og vondt dette er for mine barn. Problemet nå er at mine barn nekter å være med denne jenta.

Hun skriker, slår, beskylder de for å ha gjort ting med vilje når det var et uhell.

Det er så mange historier jeg kunne fortalt men skal la være.

Hvor langt ville dere strukket dere? Jeg vet min venninne vil akseptere uten å bli sur at mine barn ikke vil mer. Og jeg tenker at mine barn har rett på å bestemme litt selv. Samtidig ønsker jeg at mine barn skal lære at ikke alle er like og at vi må lære oss å tolerere forskjellige ting. Samtidig så har jeg litt vond følelse i munnen da jeg tvinger dem til å akseptere vold og "overgrep"

Må tilføye at denne jenta stadig gjør fremskritt og har lite omgangsvenner da de fleste ikke holder ut alt dette spesielle som følger et barn med spesielle behov.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 8189f...26d

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Dere må bare fortsette å forklare hvordan hennes verden ser ut, og hvorfor hun gjør som hun gjør.

Men dere skal ikke legge press på deres unger om å være sammen med henne hvis det er skremmende og ubehagelig. Det er jo en modningsprosess også, og før barna dine blir så gamle at de kan se det hele i fugleperspektiv, er det viktig å la dem trekke seg litt unna også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...