Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Satt på stranda istad og begynte å tenke på det. Jeg har veldig lys hud med fregner så skikkelig skikkelig nordisk rødtopp (opprinnelig ) Jeg blir brent uansett om jeg smører meg med faktor 2 eller ungens faktor 50. Jeg har ingen føflekker omtrent så hvordan vil man oppdage hudkreft da? Hvert eneste år blir jeg veldig solbrent og det har jeg blitt alltid så i over 20 år. Barnet mitt har HELDIGVIS arvet mannen hud så når vi smører med 50 blir hun ikke brent som mora Anonymous poster hash: d2704...83b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Føflekkreft og hudkreft er to forskjellige ting. Her er symptomene på hudkreft (klippet fra nettsiden til kreftforeningen) sår i huden som blør lett og ikke gror rødlig hudfortykkelse med kløe/ubehag misfargede knuter i huden som vokser eksemlignende utslett med skorper som faller av og dannes på nytt De nevnte symptomene kan være tegn på kreft, men de kan også være tegn på andre tilstander. Vårt råd er at dersom symptomene varer over tre uker bør du kontakte lege. Anonymous poster hash: 218cd...22a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Føflekkreft og hudkreft er to forskjellige ting. Her er symptomene på hudkreft (klippet fra nettsiden til kreftforeningen) sår i huden som blør lett og ikke gror rødlig hudfortykkelse med kløe/ubehag misfargede knuter i huden som vokser eksemlignende utslett med skorper som faller av og dannes på nytt De nevnte symptomene kan være tegn på kreft, men de kan også være tegn på andre tilstander. Vårt råd er at dersom symptomene varer over tre uker bør du kontakte lege. Anonymous poster hash: 218cd...22a Nei, det er det ikke. Malingt melanom er en form for hudkreft. Det finnes forskjellige typer! Anonymous poster hash: 0ee27...18a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Føflekkreft og hudkreft er to forskjellige ting. Her er symptomene på hudkreft (klippet fra nettsiden til kreftforeningen) sår i huden som blør lett og ikke gror rødlig hudfortykkelse med kløe/ubehag misfargede knuter i huden som vokser eksemlignende utslett med skorper som faller av og dannes på nytt De nevnte symptomene kan være tegn på kreft, men de kan også være tegn på andre tilstander. Vårt råd er at dersom symptomene varer over tre uker bør du kontakte lege. Anonymous poster hash: 218cd...22a Nei, det er det ikke. Malingt melanom er en form for hudkreft. Det finnes forskjellige typer! Anonymous poster hash: 0ee27...18a Joda, du har selvfølgelig rett, føflekkreft er en hudkreft det også. Føflekkene sitter jo i huden. Jeg uttrykte meg klønete der. Men HI sier hun ikke har føflekker, og det er to kreftformer som sitter i huden og ikke er føflekkreft. Det var det jeg ville ha frem, men jeg skrev det helt feil, sorry. https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/hudkreft/ https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/foflekkreft/ Anonymous poster hash: 218cd...22a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Takk for svar Da har jeg ikke hatt noen symptomer på det enda så da får jeg fortsette å smøre meg og bare bli brent uansett Anonymous poster hash: d2704...83b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor ikke da heller ha på litt mer klær? Tynn t-skjorte og linbukse feks? Alt er bedre enn å bli brent. Anonymous poster hash: ada6f...dcb
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Du burde gaa til hudlege en gang i aaret for aa sjekke deg ordentlig. Det anbefales alle i slike risikogrupper for hudkreft. Anonymous poster hash: f86f7...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå