Gå til innhold

Liksom billig-ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student, så ferien i år skulle være billig så vi kunne spare en del.. Avtalte på forhånd at vi ikke skulle spise ute osv...

Det som skjer er at det ble kjedelig å lage middager selv på campingen så vi måtte ut å spise middag så det ikke ble surmuling. Mange ganger! For å si det sånn, vi lagde en middag selv i løpet av den uken vi var borte.

Så tenkte jeg da at da skal vi iallfall ikke kjøpe brus til ute-middagene, vann i mugge er mer enn godt nok, og gratis! Da ble det surmuling for "vann er ikke godt til mat". Så da måtte vi kløpe det i tillegg!

Og bilturene og alle andre utflukter... Hadde tatt med vannflasker vi skulle fylle opp med vann og av og til saft. Neida... Det var visst også kjedelig så vi måtte kjøpe brus til alle. 5Xbrus flere ganger daglig =mange hundre kroner dagen!!!

Dere tror kanskje det var ungene som klagde på vann til drikke og grilling på campingen? Nei, det var mannen!! Og når han absolutt skal ha cola er det urettferdig å ikke la de få, ro da er jeg den store stygge ulven som sier nei til det! De hadde vert fornøyde med det så lenge det er likt for alle! De var glad for at det i det hele tatt ble tur. Men jeg er ikke så fornøyd, for etter å ha kommet hjem så ser jeg at vi har brukt flere tusen på mat på bare ei uke! Så det ble null sparing!!:(

Er det jeg som er kjip eller?? MÅ man kjøpe brus hver gang noen er tørste og spise ute med brus til hvert måltid bare fordi man er på ferie? Hadde ikke reist hadde jeg visst det. Det verste er at vi var enig om det før vi reise!

Anonymous poster hash: b2869...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din bør vokse opp.

Jeg hadde innlegg her før i dag hvor jeg var redd for økonomien i ferien... og vi er to som jobber og har bra inntekt.  

Fikk beskjed om å holde meg hjemme, for det var sååå kjipt å tenke penger hele tiden.

Jeg tenker som deg, vi må ha med vannflasker og fylle på osv...

Anonymous poster hash: ac5ab...f1f
Skrevet

Du får si til han at hvis det skal brukes så mye penger på ferie må dere reise hjem tidligere enn planlagt.

Anonymous poster hash: 30cc6...d51

Skrevet

dårlig gjort av han å ødelegge ferien slik.

Hvor gamle er barna? Hvis de er store nok så kan de involveres.

Lag to forslag og la familien stemme over dem. Det ene forslaget er en kort campingtur med høye utgifter til mat, det andre forslaget en lengre tur med niste og hjemmelagd mat.

Sett gjerne opp konkrete prislister så både mann og barn ser hva som koster. Kanskje må dere inngå litt kompromis. Spise ute av og til med brus, men lage minst halvparten av alle middager selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...