Gå til innhold

6 år gammel, hvor lenge er de alene ute uten tilsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen gikk det gale når jeg var alene med gutta. 

Jeg sitter med dårlig samvittighet, men hadde ikke i mine villeste fantasier klart å tenke meg til at barna skulle gjøre noe sånt. 

Anonymous poster hash: 3ff9f...b0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to jenter på 5 og 7 år og de er ute i timevis egentlig, men de går ikke så langt da. I gata her er det i tillegg til mine to jenter ei jente til på 5 år, ei på 6 år og ei til på 7 år og disse jentene går fra hage til hage, fra hus til hus, eller er på lekeplassen i gata her.

Vet jeg at de er i hagen til naboen kan det fort gå et par timer uten at jeg ser til dem, men jeg vet jo at det er foreldre hjemme i nabohuset for ingen av dem er gamle nok til å være alene hjemme enda så vi ser etter hverandres barn litt.

Anonymous poster hash: 26d64...bdb
Skrevet

Har ei på 4 år og hun kan være ut alene uten tilsyn i ca.30/40min. av gangen

Anonymous poster hash: 974c3...b17
Skrevet

Her om dagen gikk det gale når jeg var alene med gutta.

Jeg sitter med dårlig samvittighet, men hadde ikke i mine villeste fantasier klart å tenke meg til at barna skulle gjøre noe sånt.

Hva skjedde da? Vanskelig det der.

Anonymous poster hash: 38931...5ce

Skrevet

Bestevennen til gutten min var på besøk, mens foreldrene skulle handle. 

De hadde lagt fra seg en lighter i hagen. Dette fant gutta ut av. 

De fant ut at de skulle lage bål. Vi har tidligere laget bål når vi har vært på turer, men nå er det tørt og gutta var alene. 

Heldigvis fikk jeg oppdaget dette i tide, før det ble skikkelig brann ut av det. 

De var alene ca. 40 minutter.

Skrevet

Har aldri latt barnet mitt være uten tilsyn. Han er 6 år nå. Blir det stille her i huset eller utenfor er det fullfart og finne ham.. fortidlig å leke yten særlig tilsyn mener jeg.

Anonymous poster hash: def28...cda

Skrevet

Bestevennen til gutten min var på besøk, mens foreldrene skulle handle.

De hadde lagt fra seg en lighter i hagen. Dette fant gutta ut av.

De fant ut at de skulle lage bål. Vi har tidligere laget bål når vi har vært på turer, men nå er det tørt og gutta var alene.

Heldigvis fikk jeg oppdaget dette i tide, før det ble skikkelig brann ut av det.

De var alene ca. 40 minutter.

Så fælt og skummelt. Det kunne lett skjedd her også. Godt det fikk bra!

Anonymous poster hash: 38931...5ce

Skrevet

Min gutt på 7 år er ute alene i times vis. Han kommer inn når det har gått 2-3 timer og får drikke, mat eller en is også stikker han ut igjen.

Jeg ser han fra verandaen om han er på lekeplassen og når jeg er ute med lillebror.

Alle her i nabolaget er ute alene fra de er rundt 4 år og det er sånn at de litt eldre barna passer på de minste.

Det kommer alltid noen og varsler om det skjer noe.

Skrevet

De er store nok til å være uten tilsyn i trygge omgivelser( de var jo i hagen). Det kunne gått galt, men det var jo guttas egen "feil", dette var jo ikke et vann eller bilvei. Lær dem heller hva som er ok lek og ikke ok lek

Anonymous poster hash: 3edba...53b

Skrevet

Flere timer.

Anonymous poster hash: 0cc77...030

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Lenge om været og forholdene ellers tilsier det.  

Gjest Julia1984
Skrevet

Mange barn i gata her. De leker i hverandres hager og hus, så uten tilsyn er de liksom ikke. Kan gå noen timer mellom jeg ser 6 åringen, men vi foreldre sender sms til hverandre...."nå er gutta her og spiser lunch etc...."

Skrevet

Hun leker på utsiden av huset og på nabotomten. Jeg titter jevnlig ut av vinduet eller lytter at jeg hører henne. Så snart det blir stille sjekker jeg i alle fall. Hun har ikke gjort noe tull, og hun leker med søsken/naboer. Sjelden hun er ute alene. Selv inne i huset vårt følger jeg med. Roper til henne om hun har det bra.

Anonymous poster hash: ad266...cf9

Skrevet

Mine gutter på 3 og 6 år får kun være i hagen som er inngjerdet,ser til de ganske ofte.Leker de i gata sitter mannen eller jeg ute og passer på, da gjerne sammen med flere naboer. Ingen her vi bor slipper barn ut alene for å leke, ikke før de er 8 år minst.

Synes det er uansvarlig å slippe 4 åringer ut alene, helt vilt.

Og før noen av dere roper hønemor og div., har jeg 2 voksne barn som vokste opp likedan, og de har ikke tatt noen skade av å bli passet godt på i barndommen.

Anonymous poster hash: caf38...d95

Skrevet

Mine gutter på 3 og 6 år får kun være i hagen som er inngjerdet,ser til de ganske ofte.Leker de i gata sitter mannen eller jeg ute og passer på, da gjerne sammen med flere naboer. Ingen her vi bor slipper barn ut alene for å leke, ikke før de er 8 år minst.

Synes det er uansvarlig å slippe 4 åringer ut alene, helt vilt.

Og før noen av dere roper hønemor og div., har jeg 2 voksne barn som vokste opp likedan, og de har ikke tatt noen skade av å bli passet godt på i barndommen.

Anonymous poster hash: caf38...d95

Kommer nok mye an på hvor man bor. Her er både 3- og 4åringer ute alene og leker med ungene i nabolaget. 6åringene går eller sykler alene til skolen.

Ungene her har mye frihet og det er deilig å bo slik til :)

Anonymous poster hash: 974c3...b17

Skrevet

Må bare legge til at vi bor på et barnevennlig sted.

Vi slipper å bekymre oss for biler, vann o.l.

Vi må passe på at barna ikke stikker av og at de ikke finner på noe sprell.

Jeg ser at det store flertallet gir barn friere tøyler enn jeg har gitt.

Da kan jeg nok slå meg til ro med at jeg ikke har gjort noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...