Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Femåringen prater og prater og prater, synger og synger, HELE forbanna dagen fra hun står opp til hun legger seg. Jeg er rett og slett møkka lei av å høre på det gnålet hele dagen. Hadde det enda vært bare lek, men det er bare mas fra ende til annen, samme hva vi gjør eller hvor vi er! Mamma, hva gjør du? Mamma, skal du på do? Mamma, se på meg nå. Mamma, hvor er pappa? Mamma, skal vi være her lenge? Mamma, kan vi gå ut nå? Mamma, jeg vil inn igjen. Mamma, kan jeg bade? Mamma, jeg vil ikke bade mer. AAARGH! Faren får gjennomgå han og, akkurat samme regla. Anonymous poster hash: ed984...179
*Nøtta* Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 5 år... da går det vel an å prate med henne og hun vil forstå litt? Mi på snart 4 forstår når jeg setter meg ned sammen med henne og forklarer at "mas og tjas er veldig travelt, bruk vanlig stemme, ikke sutr osv osv" . Hun glemmer seg, men når jeg da minner henne på samtalen så ordner det seg. Og er vi ute etter at hun har mast om dette, ja, da går jeg IKKE inn igjen bare fordi u\hun ønsker det etter ti minutter. da er vi ute en stund, så får hun vel heller sutre litt da. Og jeg passer på å fortelle henne hva vi skal. for eksempel: "Ja, nå skal vi gå ut, men vi skal ikke gå inn igjen før klokken er...(også viser jeg henne klokken)" Også holder jeg det.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Vi gjør det sånn vi og altså, men det er akkurat som det går inn det ene øret og ut det andre. Er rett og slett lei av å be henne slutte å prate. Har pågått i et par mnd nå, det er faktisk ganske slitsomt med den konstante tytinga. Har begynt å be henne gå ut i hagen eller på rommet når hun holder på som verst, så blir det litt fred for ørene i det minste. Anonymous poster hash: ed984...179
Chl85 Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Ha ha ha Min på 3 er ikke noe bedre.. Mamma kan jeg, kan jeg, kan jeg få iiiiiiis? Mamma se på meg nå Mamma skal vi på mesøk(besøk) Mamma kan jeg få brødskive Mamma jeg må på do Mamma jeg vil ha på kjole osv, osv og alt dette i løpet av ca 2 min... puhhhh og hun gjentar seg selv til det kjedsommelige hvis vi ikke svarer på sekundet! Så jaaa blir gaaal til tider! Munndiare
Chl85 Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Nå er hun faktisk i aksjon, slik at pappaen rømte inn på doen og låste døra.. Imens hun står utenfor å drar i dørhåndaket og roper; Paaaappaaaaa hvaaa gjør duuuu? Kan jeg, kan jeg, kan jeg bliiii med.... Ha ha ha Puuhhh
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Sånn er min 6-åring. Hun er meget pratsom! Enten prater hun til oss, seg selv eller lekene. Det kan bli i overkant slitsomt ja. Anonymous poster hash: 5990e...efd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Er ikke dette helt vanlig oppførsel til barn da? Jeg tenker at det er på denne måten de lærer alt de må lære seg, ved å spørre om alt mulig og være aktive, litt slitsomt ja, men det er slitsomt å ha små barn til tider. Anonymous poster hash: 50fd2...e57
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har en på 3 år som synger hele tiden og en på 6 år som spør hele tiden... Det hender jeg blir litt svett i øra 3 åringen får stort sett lov å synge, så lenge det er ordentlige sanger og han ikke roper for høyt (han får lov å synge tullesanger også, men ikke så lenge av gangen hvis vi feks er på badet sammen og det blir bare gnål). 6åringen svarer jeg så godt jeg kan, men det hender jeg må si fra at jeg holder på med noe annet og ikke kan svare. Noen ganger merker jeg også at han har begynt å spørre neste spørsmål før jeg har rukket å svare på det forrige og sier jeg at det er helt greit å spørre om ting man lurer på, men hvis man spør små må det være noe man vil høre svaret på, hvis ikke trenger man ikke å spørre. Anonymous poster hash: 08874...195
det er berre mordi Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Her er det kun stille når ho søv og tygg mat. Masinga er konstant, og når ho ikkje tyt, så plystrar ho.. På inn- og utpust. Slik har det vore lenge no, og eg trur faktisk at eg har begynt å bli smårar av heile greia. Eg sa at ho skulle få ein overraskelse om ho klarte å vere stille i 30 sekund.. Ho klarte 10. Eg gler meg til eg blir pensjonist og slepp dette gnålet!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Legg ungene på lading nå for natten Ta dere et glass vin og tenk at når vi blir pensjonister så vil ingen bli med oss på do Anonymous poster hash: 95c04...e3b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Jaggu godt det ikke bare er oss, for jeg begynner snart å se rosa kaniner og svarte prikker av alt maset Og mi tyter imellom munnfullene også, tror det fôrer bablinga enda mer. "Er dette kjøtt mamma, må jeg spise dette, mm dette var godt mamma, skal du på do nå mamma, skal pappa på do, når skal jeg i barnehagen igjen, kan jeg se barne-tv, når er det leggetid, hvor er bamsen min, hvor er ditt og hvem gjør datt" Puh. Anonymous poster hash: ed984...179
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Haha. Jeg har alt det dere skriver OG en bedreviter som sier, nei det er feil når jeg svarer. Gaaaaaah. Anonymous poster hash: 06704...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå