Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Idag var jeg ute på tur med kystbussen, og kjørte forbi gård etter gård med kuer og sauer ute på beite, de fleste på langstrakte beiter uten noen form for skygge, og ikke noe vann i mils omkrets som jeg kunne se. Både sauer og kyr låg strekk ut i gresset på de fleste beitene vi kjørte forbi. Noen heldige sauer hadde funnet skjerm for solen ved et gammelt steingjerde, og praktisk talt lå oppå hverandre inntil der. Får så vondt av dem jeg da, i denne varmen. De stakkars dyra! Men nå er jo jeg langt ifra kyndig innen område gårdsdyr, så tenkte jeg ville høre her, hvordan dette fungerer. Klarer de seg uten skygge og vann, uten å bli overopphetet? Anonymous poster hash: 748df...ee7
Elsker livet Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Det er en selvfølge at de skal ha tilgang på både vann og skygge. Men at det er noen som ikke passer på det hender nok.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Det var det jeg trodde. Men ble jo usikker da, siden det var så mange beiter hvor dette gikk igjen. Ikke snakk om bare en eller to liksom.. Men kan jo hende det er samme bonde/bønder som disponerer flere beiter? Trist er det iallefall... Skal bli godt for dem å få litt regn til helgen da. Anonymous poster hash: 748df...ee7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 De har som regel vann i badekar på beitet, men du har rett, mange har ikke ly. Det kan du melde til mattilsynet. Anonymous poster hash: d2c49...95e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Ok. Da har jeg sendt en melding til mattilsynet om mangel på ly for sol på beitene i den strekningen. Takk. Da har iallefall jeg litt bedre samvittighet. Anonymous poster hash: 748df...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå