Gå til innhold

Hva er det som feiler folk som dekker til vognen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert nesten 30 grader ute og jeg gikk forbi en barnevogn som hadde dyne og var dekket til.

Moren hadde på seg sommerklær.

Helt greit at babyer mister litt mer varme enn oss. Men det sal ikke være sånn at de skal gå med dyne på seg mens vi går i singlet? Og jeg skjønner ikke at noen fortsatt ikke vet at det ikke er bra å dekke til vognen... Er det for lite info der ute om det?

Anonymous poster hash: f9e03...873
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galskap..min ligger ikke i vogna i det hele tatt om dagen, blir sinnsykt tett under den kalesjen selv uten noen som helst form for dekke.. Idag holder vi oss i stua eller verandaen på tepper og i bare bleia ;)

Skrevet

Det er helt vilt, ser jo sånt hele tiden! Babyen min hadde stryki med! Standard bekledning for henne (3 mnd) nå for tiden er bleie og ikke noe annet. 

Ser jo lignende på kaldere årstider, foreldre som ikke tar av ungene eller tar de ut av voxi-poser når de er inne på kjøpesentre for eksempel... Stakkars barn :(

Skrevet

Ille når folk dekker til vognen så mye. Her om dagen, så jeg et foreldre par trille rundt på babyen sin, ungen lå nedi en voxi_pose.. det var rundt 32grader den dagen..

Anonymous poster hash: 14b73...757

Skrevet

Det er forferdelig! Man burde egentlig sagt ifra til dem, men for min del så klarer jeg ikke gjøre det... Men stakkars baby!

Anonymous poster hash: 13c30...714

Skrevet

Ser egentlig bare utenlandske damer som gjør dette. Får helt vondt inni meg, men har ikke sagt ifra...

Anonymous poster hash: b1836...644

Skrevet

Håper dere sier fra, det gjør jeg. 

Anonymous poster hash: e133f...89f
Skrevet

Håper dere sier fra, det gjør jeg.  Anonymous poster hash: e133f...89f

Hva sier du da og hva svarer de?

Skrevet

Håper dere sier fra, det gjør jeg.  Anonymous poster hash: e133f...89f

Hva sier du da og hva svarer de?

En har blitt dritsur, en forsto meg ikke fordi hun ikke var norsk, og kun en har svart med at det har hun ikke tenkt på en gang.. Har bare vært naturlig å si fra tre ganger, men er jo ikke sånn at jeg ser tjue stykker med tildekket vogn hver dag heller.

Anonymous poster hash: e133f...89f

Skrevet

Faktisk aldri sett men klart det er galskap!

Anonymous poster hash: 2f7f8...2cc

Skrevet

Ser det stadig! Også de som fremdels bruker dunposer i vognen når det er 20 grader! Herreud altså!

Skrevet

Huff. Her er Max påkledning bleie. 6 mnd. Helst ingenting med et håndkle under :) vi går ikke tur i denne varmen, holder oss i skyggen hjemme.

Anonymous poster hash: 89b59...21a

Skrevet

Jeg holdt på å si noe igår da jeg så en baby på 7-8 mnd med langermet genser og tykk strikka stilongs i en park i Danmark. Det var 31 grader og ungen hylte og var helt rød i ansiktet. Satt i sort sportsvogn med sola midt i fleisen og gråt som besatt! Foreldrene prøvde bare å hysje på henne.. Sa til mannen at jeg må si noe, men han ble nervøs og mente der sikkert var en god grunn til at ungen var dekket til. Arggghhh, skulle sagt noe.. Nå angrer jeg..

Anonymous poster hash: b0361...4ee

Skrevet

Hvorfor sa du ikke noe til henne ??

Jeg satt på stappfull buss i denne varmen, der hadde en jente vogn som var tildekket av ett tykt teppe. Spurte henne om hun hadde en unge i vognen, hun sa ja, deretter sa jeg at det var farlig å dekke til vognen fordi ungen ikke får puste skikkelig inni der, kan bli overopphetet og i verste fall dø. Hun fjernet teppet øyeblikkelig!

Jeg synes det var ekkelt å si fra, hjertet hamret av redsel for at hun skulle bli riktig forbannet for at jeg la meg opp i hennes saker. Men det er bedre at noen blir sint, enn at ett barn dør. Jeg kunne ikke med god samvittighet forlatt den bussen uten å si fra.

Anonymous poster hash: 0f8cb...2d7
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Kan ikke fatte at noen ikke sier ifra når de ser unger med slik påkledning i denne varmen! Kred til deg som har sagt ifra 3 ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...