Gå til innhold

Noen her med personlighetsforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere i jobb? Og var veien lang for å få en diagnose?

Anonymous poster hash: c9773...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i plural, bare singular. Og nei, dessverre.

Hilsen unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse med ung ufør.

Anonymous poster hash: ec7f2...3ea
Skrevet

Ikke i plural, bare singular. Og nei, dessverre.Hilsen unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse med ung ufør. Anonymous poster hash: ec7f2...3ea

Har du prøvd noe form for arbeidstrening osv, eller har du i samråd med behandler kommet frem til at det er best for kroppen å ikke stå i arbeidslivet? Har du prøvd noe form for terapi som har fungert på noen måte?

Jeg tror jeg har denne pers forstyrrelsen selv, og har det så tungt :(

Anonymous poster hash: c9773...544

Skrevet

Jeg har gått til psyk. sykepleier i mange år, flere forskjellige. Jeg har gått til tre forskjellige psykologer. Jeg har vært på psykiatrisk behandlingsinstitusjon. Det hjelper ikke, angsten er der lik fullt. Selv om jeg bevisst, kognitivt, vet at folk har mer enn nok med sine liv, sine ting, så surrer tankene og følelsene og går likevel. "Hvorfor ser de på meg og prater sammen? Har jeg gjort noe dumt? Ser håret mitt tåpelig ut? Står det rett opp? Har jeg en flekk i pannen, på kinnet eller noe?".

Jeg har vært i flere opplegg gjennom NAV og fått kjeft omtrent hver eneste gang det ikke har fungert. Det er bare nå sist som jeg ikke fikk kjeft. Men da var det fordi arbeidsgiveren fikk kjeft for å ha utnyttet meg. Jeg gir 100%, er aldri borte eller syk, selv om jeg sliter voldsomt noen ganger. Men jeg kommer gjerne før de andre kommer på jobb, holder meg for meg selv, går gjerne etter at de andre har gått. Jeg har fått kjeft for at jeg kommer 5-10 minutter for sent hver dag (bussen som har dårlig skjema, enten den eller en som går en time før). Da tok jeg den som kom en time før. Da fikk jeg kjeft for at jeg alltid var så tidig på jobb, for den tiden ville sjefen visst nok være alene på jobb.

En kan få angst av mindre. Heldigvis hadde jeg jo angst alt...

Anonymous poster hash: ec7f2...3ea
Skrevet

Jeg har en blandet pf (unnvikende med trekk fra borderline). Er i full jobb, det fungerer greit.

Fikk diagnosen etter tre år i terapi, og en second opinion et år senere.

Anonymous poster hash: 26d5b...5a6

Skrevet

Eksen min har to stk pluss adhd. Han har aldri fungert særlig godt i jobb, men har nå jobb i vernet bedrift og det ser ut til å fungere.

Det sies jo dessverre at det nesten er umulig å behandle de med enkelte personlighetsforstyrrelser. Mange leger har visst "gitt opp", det er leit. 

Anonymous poster hash: a9ccc...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...