Gå til innhold

Svindel på Finn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt ut en del ting til salgs på Finn, og har fått melding fra en person som skriver på engelsk. Meldingen i seg selv høres troverdig ut, men han ber meg ringe ham, og han skriver ikke navnet sitt. Merker jeg blir litt skeptisk siden jeg har hørt om svindelforsøk tidligere. Hva tror dere? Vil veldig gjerne få solgt tingen det dreier seg om, så hvis det er ekte, er det supert. :)

Anonymous poster hash: 801ab...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et eksempel der du får "tilsendt en sjekk" som avsender senere forteller deg "var på for mye" og ber deg om å sette over litt av overskuddet til vedkommendes konto. Senere viser det seg at du ikke får noen sjekk eller at sjekken var falsk. Videre er det gjerne en onkel eller lignende som skal ha varen, vedkommende som kontakter deg kontakter deg på vegne av noen annen. 

Jeg er, som du sikkert skjønner, meget meget meget skeptisk.

Anonymous poster hash: 46bae...74b
Skrevet

Ikke ring du risikerer å betale 200 kr minuttet.

Anonymous poster hash: da3ec...7e5

Skrevet

Har ikke lyst til å ringe, nei, men det ser ut som et vanlig norsk mobilnummer, og han sier han er en spansk student? Æsj, irriterende om det er ekte, men merker jeg også er utrolig skeptisk. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å finne det ut? Sende mld tilbake og be ham ringe meg? HI.

Skrevet

I all verden!

Hvis han vil ha varen, er det vel bare å be HAN ringe deg?? Og så krever du selvsagt kontant oppgjør.

Skrevet

Ikke ring. Er han interessert får han ringe deg!

Skrevet

Problem løst. Han ringte nå, og henter den senere idag. :) Takk for svar, alle sammen!

Skrevet

Bor da mange som ikke kan norsk her i landet. Jeg solgte tv mitt til en fra slovakia eller noe sånt, gikk helt fint. Tenkte aldri tanken på svindel for han sa aldri noe mistenkelig.

Anonymous poster hash: f16d1...1ea

Skrevet

å hI blir mistenkelig bare fordi han ikke sier hva han heter før hun skal ringe hehe!

Jeg hadde aldri tenkt tanken en gang å nevne hva jeg heter bare fordi han skal ringe meg.

Anonymous poster hash: 126b8...cc2
Skrevet

Jeg ble jo ikke mistenkelig bare på grunn av det, men fordi jeg har lest om flere som har mottatt engelske henvendelser som har vist seg å være svindel. Nummeret mitt står jo der, så hvorfor ikke bare ringe med en gang? Og alle de andre jeg har fått henvendelser fra (det er mange) skriver hilsen og så navnet sitt, ikke hilsen og noe heeeelt annet. Det var kanskje rart å bli skeptisk, men jeg er tydeligvis ikke den eneste og var jo derfor jeg spurte her inne. Kanskje noen hadde vært borti noe lignende. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...