Gå til innhold

Bleieslutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3,5 år. Hun har aldri tisset verken i do eller på potte. Vi har prøvd utallige ganger både her hjemme og i barnehagen. Hun forstår bare ikke hvordan hun skal gjøre det.

Denne uken har vi prøvd å bare ta av bleien å la henne gå uten. Hun har ikke hatt noe uhell, men hun holder seg helt til hun får på bleie. I går gikk hun uten bleie fra 12 til 19. Da var vi på do ca en gang i timen, men det kom ikke noe. Når hun fikk på bleien gikk det ca 2 min og bleia var gjennomvåt.

Vet ikke hva vi skal gjøre for å hjelpe henne. Det må vel være vondt å holde seg så lenge.

PS. Hun har vert plaget med hard mage det siste året, og har gått på flytende parafin for å få igang magen.

Er det noen som har tips til oss?

Anonymous poster hash: 477ec...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 og først denne uka løsner det!

Har vel tisset et par ganger på potte - når han var 2 :P

Vi har pratet mye om det da, men aldri presset.

I helga var han på badeland, og det er han så glad i. Faren sa at han måtte dra uten bleie for å være med. Han tok av seg bleiebarn og dro.

Neste dag snakket vi om et stort badeland vi skal til i august. Jeg fant fram bilder på paden, og han ble enda mer gira på at dit skulle han - i morgen! Så den dagen gikk han 7 timer uten bleie. Neste dag ca det samme. Litt tissing på do, så noen min før han måtte på nytt igjen. Kanskje han tisset 5-6 gangen, hver gang han kjente noe. Et par truser med noen dråper i, eller ok til nå. I går ville han tisse på stranda, så kledde seg naken :) (ikke badevær) Plutselig skulle han bæsje også. Men ikke kommet så langt enda!

Ha ei god gulrot klar hvis det er motstand :) Vi trengte ikke det med eldste, gikk av seg selv da.

Anonymous poster hash: 5dcf1...7d3

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Flere som har erfaring?

Anonymous poster hash: 477ec...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...