Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Det er snakk om i desember, så da er det ikke på det varmeste der.Er bare skeptisk til helsetjenestene der om det er noe. Har aldri vært der før. Anonymous poster hash: 1681c...74f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Ja, det hadde jeg gjort. Thailand har veldig bra sykehus, mye bedre enn Norge. Hvor i Thailand skal dere?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Nei. Et så lite barn har ingen glede av en sånn tur. Anonymous poster hash: 1bd99...060
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Ja, det hadde jeg gjort. Thailand har veldig bra sykehus, mye bedre enn Norge. Hvor i Thailand skal dere? Vi vet ikke helt enda, har ikke bestilt noe... Sannsynligvis en plass i Phuket. Vil være på et skikkelig hotell, et som er barnevennlig, har et eldre barn også. -Hi Anonymous poster hash: 1681c...74f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Ja:) En som er så liten er enkel å ha med på tur som regel. Vi reiste masse i permisjonene. Det enkleste er om de ammes, men det gikk fin med han som ikke ble ammet også. Anonymous poster hash: 06f5e...8b1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Ja, det hadde jeg gjort. Thailand har veldig bra sykehus, mye bedre enn Norge. Hvor i Thailand skal dere?Vi vet ikke helt enda, har ikke bestilt noe...Sannsynligvis en plass i Phuket. Vil være på et skikkelig hotell, et som er barnevennlig, har et eldre barn også.-Hi Anonymous poster hash: 1681c...74f Ok, så heldige dere er Bare et lite tips fra meg, det er 30% dyrere i Phuket enn feks østkysten. Anonymous poster hash: bac8f...45f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Ja, det hadde jeg gjort. Thailand har veldig bra sykehus, mye bedre enn Norge. Hvor i Thailand skal dere?Vi vet ikke helt enda, har ikke bestilt noe...Sannsynligvis en plass i Phuket. Vil være på et skikkelig hotell, et som er barnevennlig, har et eldre barn også.-Hi Anonymous poster hash: 1681c...74f Ok, så heldige dere er Bare et lite tips fra meg, det er 30% dyrere i Phuket enn feks østkysten. Anonymous poster hash: bac8f...45f Kom veldig gjerne med tips om du har. Jeg har som sagt ikke peiling, det har alltid vært en stor drøm å reise til Thailand. Og nå i desember har vi muligheten. Anonymous poster hash: 1681c...74f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Hva da med vaksiner? Her inne mente de fleste at jeg var gal som tenkte tanken på å reise til Thailand uten reisevaksiner, men å dra et lite barn, som så vidt er begynt på vaksineprogrammet, det er greit? Viser bare at her inne rår en merkelig logikk. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1
Gjest Julia1984 Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Jeg ville ikke reist før barnet mitt var ferdig vaksinert, 15 mnd?
Jussi Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Ja, d kan dere. Vi var med baby 7 mnd i fjor. Helt supert! Kan anbefale Khao Lak, ikke langt fra Phuket. Rolig og barnevennlig:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Jeg ville ikke reist før barnet mitt var ferdig vaksinert, 15 mnd? Og selv da mangler jo barnet reisevaksinene så de kommer jo eventuelt i tilegg. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Ja, vi har dratt til Thailand i 8 år, med og uten barn fra de var noen mnd gamle! Anbefales Anonymous poster hash: 411e8...3bd
Light of my life Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Vi reiste da snuppavar 5 mnd, storkoste oss. Så lenge dere ikke skal ut i jungelen er det tilstrekkelig med 3mnd vaksinen (sa helsesøster).
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Det som er litt risikabelt er jo at man helst burde ha Hepatitt A-vaksinen, og så vidt jeg vet får man ikke gi den til barn under 12 mnd.Vi tittet på reise da sønnen vår var liten, men tok ingen sjanser.Vet at det er mange som reiser. Tenker man bør snakke med lege om de anbefaler å reise eller ikke. Også kommer det jo an på om man skal oppholde seg sammen med befolkningen eller på typiske turistplasser.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Vi reiste da snuppavar 5 mnd, storkoste oss. Så lenge dere ikke skal ut i jungelen er det tilstrekkelig med 3mnd vaksinen (sa helsesøster). Tror den HS ikke har satt seg så godt inn i reisevaksiner. Jeg blir alltid like forundret når det gjelder holdningene til vaksiner. Har du valgt å gå litt uten om vaksinasjonsprogrammet så får du beskjed om å holde deg hjemme, helst ikke gå ut av huset, men å reise avgårde til andre siden av kloden er ok for de som følger vaksineprogrammet og kun har tatt en dose av en 3 dosers vaksine, det er ok? Ikke mye imunitet etter kun 1. vaksinen. Jeg er skeptisk til vaksiner, men ville aldri dratt til Thailand med et barn som så godt som er uten beskyttelse. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1
Light of my life Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Vi reiste da snuppavar 5 mnd, storkoste oss. Så lenge dere ikke skal ut i jungelen er det tilstrekkelig med 3mnd vaksinen (sa helsesøster). Tror den HS ikke har satt seg så godt inn i reisevaksiner. Jeg blir alltid like forundret når det gjelder holdningene til vaksiner. Har du valgt å gå litt uten om vaksinasjonsprogrammet så får du beskjed om å holde deg hjemme, helst ikke gå ut av huset, men å reise avgårde til andre siden av kloden er ok for de som følger vaksineprogrammet og kun har tatt en dose av en 3 dosers vaksine, det er ok? Ikke mye imunitet etter kun 1. vaksinen. Jeg er skeptisk til vaksiner, men ville aldri dratt til Thailand med et barn som så godt som er uten beskyttelse. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1 Man må selvf vurdere ut fra hvor man skal da. I jungelen, i grisgrendt strøk, eller i turistomeråde på 5 stjerners resort. Vi var på sistnevnte og var aldri bekymret.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Vi reiste da snuppavar 5 mnd, storkoste oss. Så lenge dere ikke skal ut i jungelen er det tilstrekkelig med 3mnd vaksinen (sa helsesøster).Tror den HS ikke har satt seg så godt inn i reisevaksiner. Jeg blir alltid like forundret når det gjelder holdningene til vaksiner. Har du valgt å gå litt uten om vaksinasjonsprogrammet så får du beskjed om å holde deg hjemme, helst ikke gå ut av huset, men å reise avgårde til andre siden av kloden er ok for de som følger vaksineprogrammet og kun har tatt en dose av en 3 dosers vaksine, det er ok? Ikke mye imunitet etter kun 1. vaksinen. Jeg er skeptisk til vaksiner, men ville aldri dratt til Thailand med et barn som så godt som er uten beskyttelse. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1 Man må selvf vurdere ut fra hvor man skal da. I jungelen, i grisgrendt strøk, eller i turistomeråde på 5 stjerners resort. Vi var på sistnevnte og var aldri bekymret. Hva spiste barnet på den tiden da? Anonymous poster hash: 1681c...74f
Light of my life Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Vi reiste da snuppavar 5 mnd, storkoste oss. Så lenge dere ikke skal ut i jungelen er det tilstrekkelig med 3mnd vaksinen (sa helsesøster).Tror den HS ikke har satt seg så godt inn i reisevaksiner. Jeg blir alltid like forundret når det gjelder holdningene til vaksiner. Har du valgt å gå litt uten om vaksinasjonsprogrammet så får du beskjed om å holde deg hjemme, helst ikke gå ut av huset, men å reise avgårde til andre siden av kloden er ok for de som følger vaksineprogrammet og kun har tatt en dose av en 3 dosers vaksine, det er ok? Ikke mye imunitet etter kun 1. vaksinen. Jeg er skeptisk til vaksiner, men ville aldri dratt til Thailand med et barn som så godt som er uten beskyttelse. Anonymous poster hash: 3d99c...cd1 Man må selvf vurdere ut fra hvor man skal da. I jungelen, i grisgrendt strøk, eller i turistomeråde på 5 stjerners resort. Vi var på sistnevnte og var aldri bekymret. Hva spiste barnet på den tiden da? Anonymous poster hash: 1681c...74f Jeg fullammet, men hun fikk smaksprøver på grøt (som vi hadde med selv) samt all mulig frukt de hadde på hotellet.
me_87 Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Nei. Et så lite barn har ingen glede av en sånn tur. Anonymous poster hash: 1bd99...060 For ett latterlig svar! Tenk om foreldrene trenger ferie da! Skal de vente med å dra på ferie til barnet er 2år bare fordi barnet ikke har noe glede av turen??
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Nei. Når man får barn bør man ta hensyn til hva barna får det best med ved valg av feriemål. Anonymous poster hash: 5bbe8...7ed
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #21 Skrevet 11. juli 2014 Nei. Et så lite barn har ingen glede av en sånn tur.Anonymous poster hash: 1bd99...060 For ett latterlig svar!Tenk om foreldrene trenger ferie da! Skal de vente med å dra på ferie til barnet er 2år bare fordi barnet ikke har noe glede av turen?? Ja, hva er så farlig med å vente i 2 ,3 år før man drar til thailand? Anonymous poster hash: ca35c...a43
me_87 Skrevet 11. juli 2014 #22 Skrevet 11. juli 2014 Nei. Et så lite barn har ingen glede av en sånn tur.Anonymous poster hash: 1bd99...060 For ett latterlig svar!Tenk om foreldrene trenger ferie da! Skal de vente med å dra på ferie til barnet er 2år bare fordi barnet ikke har noe glede av turen?? Ja, hva er så farlig med å vente i 2 ,3 år før man drar til thailand? Anonymous poster hash: ca35c...a43 En trenger ikke sette livet på vent å unngå kjekke opplevelser bare fordi en har fått en baby! Babyen klarer seg like fint i Thailand som i Norge. Jeg hadde definitivt reist! Her har jeg reist på ferie siden han var liten baby å der har vært en selvfølge! Barnet har absolutt ikke tatt skader av det.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #23 Skrevet 11. juli 2014 Hva om noen av dere blir skikkelig sjuke da, kanskje begge foreldrene blir lagt inn på sjukehus. Da er det vel kjipt å være langt hjemmefra med en baby.... Anonymous poster hash: ca35c...a43
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #24 Skrevet 11. juli 2014 nei, altfor lang flyreise Anonymous poster hash: 604a4...5ab
Elskerhøsten2014 Skrevet 11. juli 2014 #25 Skrevet 11. juli 2014 Nei, her skal dere sette barnet før dere selv, er varmt der i desember også, barnet har det bedre hjemme. velg Spania eller noe slik som ikke tar 10-12 timer med fly og er utrolig varmt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå