Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Har reist på ferie til svigers. Greit nok det, de er hyggelige og alt det der. Babyen vår på 7 mnd hyla hele bilturen på tre timer, vi måtte stoppe x antall ganger, ikke sovner hun i bil heller. Vel fremmer vil hun heller ikke sove, og har holdt på hele natten. Vil tro vi har sovet tre timer til sammen. Jeg vil bare hjem til kjente rutiner og våre ting., men ingen forstår meg. Er jo jeg som får alt. Selv trenger jeg nattesøvnen da jeg er kronisk syk med mye smerter. Er surere enn noen gang her nå, måtte bare få luftet min frustrasjon et sted..... Anonymous poster hash: 08854...f5c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Det skjønner jeg godt! Kan du ikke fortelle mannen din at han må ta med babyen på tur så du kan sove litt? Anonymous poster hash: 1311c...86d
Gjest beef sister Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Ferie behøver da ikke å bety reise og endring av rutiner. Ting man ikke trives med blir aldri bra, det hjelper ikke at det får stempelet "ferie". Du får ta ferien slik du liker den til neste gang.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Du må ikke ta ferie sammen med familien, hvis det er så fælt. Neste gang får du sende barn og mann på ferie og du får bli hjemme. Nei, ingen sympati her. Ferie er ikke oppskrytt, ferie er hva man vil at det skal være. Anonymous poster hash: 81df0...227
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Skjønner deg godt! Men prøv og stress ned, for babyens skyld. Krev at mannen stiller opp sammen med deg og gjør det beste ut av det. Du skal se barnet roer seg snart. Det verste for babyer som opplever endring er at mor i tillegg endrer seg. Om du er i dårlig humør, kan det hende det skremmer veldig. Lykke til! Anonymous poster hash: 10bde...2f0
Chl85 Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Ferie er hva man gjør det til. Er ikke uvanlig at en baby på 7 mnd plutselig blir vrang på natta og i bil. Det ville ikke passet bedre hjemme heller det kan jeg love deg He he. La mannen og svigers holde på med babyen også tar du deg et par timer på øret. Humøret blir som regel bedre da Har selv en nyfødt og en 3 åring som jeg har hjemme alene, da gubben ikke har ferie enda. Går en kule varmt noen ganger, men ferie blir det lell.. Vi var på stranda i går og jeg følte først at det ble voldsomt pes med baby som måtte ha så mye stæsj til, dårlig søvn osv.. Men måtte ta meg selv i nakkeskinnet og se at det er innstillingen min som er pes Men for all del, skjønner godt at humøret er bånn i bøtta når man ikke får sove. Bruk de rundt deg Også håper jeg ferien blir bedre for deg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Fnis, av og til tenker jeg at slike innlegg kommer fra fotballfrue:) Jeg husker også bilturer som ble mareritt, varme, små soverom og en baby som var utilpass og hverken drakk eller spiste nok. Kan du legge deg i en sval kjeller? Jeg synes det er koselig og fint at dere besøker svigers i ferien, og nå er det ikke noe annet du kan gjøre enn å gjøre det beste utav det. En lang joggetur i sekstiden, for eksempel, gjør underverker for humøret Anonymous poster hash: cf465...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Takk for gode råd😀 Selvfølgelig jeg også at ferie er hva man gjør det til, og jeg ville nok helst blitt hjemme. Vi ble lovet avlastning og hjelp siden jeg ikke er helt frisk og trenger å hvile ut noen dager, men nå har svigermor tatt å seg ekstra jobbing og i tillegg sagt ja til at de to andre barnebarna også kan være her. Gubben drar for å kjøpe seg bil. Tenkte å rømme til min familie som ikke bor så langt unna, men min mot har akkurat operert og går på krykker, så kam ikke få hjelp der heller. Vi sovet i sval kjeller,men mini er vant til eget soverom så det funket ikke å sove fler på et rom. Jeg sa ifra før vi dro at dette kom til å bli mer styr enn hygge, men da lovte alle å gjøre sitt for at ting skulle fungere,... Så Mye for de løftene! Hadde ikke mini skreket så mye i bilen hadde jeg kjørt hjem på flekken. Hjem til de gode rutinene hvor ting fungerer. Neste gang får de heller komme til oss viss de har så innmari lyst å de oss(som de sier) Får finne frem et slags smil, og heller kollapse når kvelden kommer😜 HI Anonymous poster hash: 08854...f5c
Chl85 Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Takk for gode råd Selvfølgelig jeg også at ferie er hva man gjør det til, og jeg ville nok helst blitt hjemme. Vi ble lovet avlastning og hjelp siden jeg ikke er helt frisk og trenger å hvile ut noen dager, men nå har svigermor tatt å seg ekstra jobbing og i tillegg sagt ja til at de to andre barnebarna også kan være her. Gubben drar for å kjøpe seg bil. Tenkte å rømme til min familie som ikke bor så langt unna, men min mot har akkurat operert og går på krykker, så kam ikke få hjelp der heller. Vi sovet i sval kjeller,men mini er vant til eget soverom så det funket ikke å sove fler på et rom. Jeg sa ifra før vi dro at dette kom til å bli mer styr enn hygge, men da lovte alle å gjøre sitt for at ting skulle fungere,... Så Mye for de løftene! Hadde ikke mini skreket så mye i bilen hadde jeg kjørt hjem på flekken. Hjem til de gode rutinene hvor ting fungerer. Neste gang får de heller komme til oss viss de har så innmari lyst å de oss(som de sier) Får finne frem et slags smil, og heller kollapse når kvelden kommer HI Anonymous poster hash: 08854...f5c Er ikke noe som er mer frustrerende hvis man er blitt forespeilet avlastning også blir det ikke noe av... Noen er flinke til å tilby seg i fleng også blir det med praten. Ville tatt en prat med gubben jeg Og sagt i fra at skal det være noe ferie for deg også, så får han trå litt til
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Si til mannen at barnet er like mye hans ansvar, og nå trenger du litt avlastning så han kan ikke reise bort. Anonymous poster hash: 97df6...0e7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Lurt å få røsket opp og endret litt i rutinene så babyen blir vant til det. Da slipper dere et så strengt regime på rutiner (som uansett vil endre seg når babyen vil) at dere ikke kan reise noen steder. Og så må jeg si meg enig med nr.#11. Dere er 2 voksne og 1 baby. Hvor vanskelig kan det være? Ny ferien sammen med familie. Drit i rutinene, babyen har ikke vondt av det, og kos dere. Anonymous poster hash: 3c6f6...273
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Selv om det bare er snakk om et barn skal vel ikke mor måtte ta seg av alt alene? Hvis alt skal være mors ansvar bør hun i det minste ha vetorett om hvordan hun vil tilbringe ferien. Anonymous poster hash: 97df6...0e7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c Jeg blir alltid fascinert av folk som tror alle andre er som dem.. Håper du har kontroll på ALT i livet, virkelig alt. Det være seg økonomi, trening, kotshold, kunnskap osv. Ellers kaster du stein i et ganske skjørt glasshus! Anonymous poster hash: 10bde...2f0
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Hva med å foreslå for mannen at han enten tar seg mer av babyen så du kan hente deg inn, eller dere reiser hjem igjen? Jeg husker også at det var fælt å sove hos andre når gutten var rundt den alderen. Han sov så lett om natten at han våknet av våre vanelig sovelyder, og jeg våknet at den minste lyden han lagde; hjemme hadde vi hver vårt rom, men borte forventet alle at vi skule samsove eller i det minste dele rom. Etter 2 netter var som regel helt zombie og han var gretten og trøtt. Mannen sover som en stein så for han var det ikke et problem. Men var vi borte og mannen var med, var han veldig flink til å stå opp med babyen så jeg kunne sove ut på morgenen, og han tok gjerne en lang tur med vognen ila dagen så gutten fikk en god lur mens jeg fikk puste ut. Kanskje du kan avtale noe lignende med din mann? Avlastning fra andre i familien tar jeg som en bonus, men planlegger aldri med det i forveien, for selv med den beste viljen i verden har man aldri 100% sikkerhet på at det vil funke til slutt. Anonymous poster hash: 9621e...809
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c Jeg blir alltid fascinert av folk som tror alle andre er som dem.. Håper du har kontroll på ALT i livet, virkelig alt. Det være seg økonomi, trening, kotshold, kunnskap osv. Ellers kaster du stein i et ganske skjørt glasshus! Anonymous poster hash: 10bde...2f0 Overhodet ikke...men syter likevel ikke på at jeg ikke får avlastning med mine egne unger. Anonymous poster hash: 34927...35d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c Gjør dere det? Når far har tid til å hente bil så har han også tid til å være med eget barn. Du trenger at far bidrar. Dere trenger neppe avlastning. Anonymous poster hash: 3c6f6...273
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Vet du hva, jeg skjønner deg kjempe godt! Slik har jeg det også når jeg er hos svigermora mi. Hadde ikke det vært for at jeg ønsker at barna mine skal ha et godt forhold til henne også, så hadde jeg dreit oppi å besøke henne. Verken avlastning eller forståelse å få her heller. I år skal vi dit igjen, om det blir like ille som i fjor, så tar jeg å kjøre hjem på søndagsformiddagen istedenfor å bli der i en uke. Hadde det vært opptil meg selv å bestemme og dreit oppi "godt-bestemor-barnebarn" forhold, så hadde jeg tatt fly og reist hjem til hjembyen min og besøker min familie. De er iallefall kjempe flinke og avlaster meg. Der kan jeg virkelig slappe av og nyter livet Du får lykke til. Om det blir ille, så kjør hjem og slappe av i deres hjem. God sommer til deg og dine Anonymous poster hash: 52911...c45
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c Jeg blir alltid fascinert av folk som tror alle andre er som dem.. Håper du har kontroll på ALT i livet, virkelig alt. Det være seg økonomi, trening, kotshold, kunnskap osv. Ellers kaster du stein i et ganske skjørt glasshus! Anonymous poster hash: 10bde...2f0 Overhodet ikke...men syter likevel ikke på at jeg ikke får avlastning med mine egne unger. Anonymous poster hash: 34927...35d Men du har andre ting du ikke er perfekt på? Kanskje hi får til det som den største selvfølge. Hvordan kan du forsvare slik drittslenging? Føler du deg bedre av det?? Det i seg selv sier en god del om at du bør feie for din egen dør... Anonymous poster hash: 10bde...2f0
☆☆☆ Skrevet 11. juli 2014 #21 Skrevet 11. juli 2014 Skjønnar og skjønnar ikkje samtidig. Svigers er jo der, send svigerfar ut med vogna på formiddagen og legg deg. Om ikkje svigers er heime får du sende gubben ut. Ikkje aksepter å vere den einaste som skal styre med babyen.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #22 Skrevet 11. juli 2014 Jeg blir alltid fascinert over folk som bare har et barn som trenger så mye avlastning. Anonymous poster hash: 34927...35d Viss du leser hele innlegget så ser du at jeg er kronisk syk, noe jeg ble under graviditeten, dette gjør at vi trenger avlastning i hverdagen! Anonymous poster hash: 08854...f5c Gjør dere det? Når far har tid til å hente bil så har han også tid til å være med eget barn. Du trenger at far bidrar. Dere trenger neppe avlastning. Anonymous poster hash: 3c6f6...273 Det var planlagt før vi dro fordi vi ble lovet litt hjelp. Nå har det seg sånn at far stiller opp, men vi trenger mye hjelp i hverdagen. Jeg har mange sykehusopphold bak med etter fødselen og han har da hatt mye alene med babyen. Man planlegger ikke å bli så syk, Det tærer på den andre også. Nå skulle han endelig få kjøpt stasjonsvogn til oss når vi var her. Vi drar bare hjem i morgen. Takk for alle gode råd og innspill. Dere som ikke forstår hvordan det er å være syke har heller ikke forutsetninger for å forstå hvordan vi har det. Flott at de fleste ikke trenger avlastning til egne barn, men ikke hakk på andre. Jeg skulle visst ikke skrevet dette innlegget her skjønner jeg. I tillegg tillat det andre er det jo folk her som får en til å føle seg som verdens verste, selv om man gjør sitt beste utifra situasjonen. Skulle gjerne slettet innlegget, men det går jo ikke.... HI Anonymous poster hash: 08854...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå