Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Vår familie og et vennepar er på ferie sammen. De har en gutt på litt over året og vi har ei jente på fire. Trur de er litt lei av å leve så tett oppå oss nå og ser deg går utover jenta vår. Gutten dems er kjempe søt og snill, men veldig på vårt barn hele tiden og vårt barn begynner å bli sliten av det. Så de "dømmer" alt hun gjør. Hvis hun blir litt sint for at han tar tingene hennes, lei av at han alltid skal være ved siden av henne osv så ser de på hverandre og himler med øynene og jeg må snakke til mitt barn fordi hun aldri får være i fred. De forventer av at en fireåring alltid skal være i godt humør og klar for å dele alt og leke. De snakker også til henne ofte at hun ikke må gjøre det og det og blir irriterte når hun sier og gjør ting før hun tenker. Som f.eks å snakke litt høyt når barnet deres skal sove eller blir sint når dems barn kommer for nært hele tiden. Så jeg tok opp hvordan jeg følte det og de mener at min må ta hensyn til at dems bare er ett år (jeg må stadig "snakke til" barnet mitt når hun blir sliten og litt irritert fordi hun ikke får være i fred), men jeg mener at de må kunne ta sitt barn en annen plass når han absolutt skal ta mitt barns leker eller klatre på henne. Alle må ta hensyn til alle, men når de tolker alt det min helt normale fireåring sier og gjør negativt så blir jeg så trist på hennes vegne. Eller er jeg bare overdramatisk? Anonymous poster hash: 8e7f4...52a
Stina <3 Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Derfor vi har hver vår leilighet/hytte/hotellrom/telt når vi reiser på ferie med en annen familie. Godt med en pause fra hverandre.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Nei, du høres ikke overdramatisk ut. De må ta ansvar for sitt barn og ikke forlange og forvente at en fireåring skal synes det er gøy å leke med og dele lekene sine hele tiden med en ettåring. Problemet med de som har små barn er ofte at de synes at fireåringen er så stor (i forhold til eget barn) og har dermed urealistiske forventninger til hva som kan forventes av det store barnet. En fireåring er ikke SÅÅÅÅ stor.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Hei, skjønner godt du blir frustrert.. Skjønner at jenta di blir sliten også, er ho bare fire år hun og.. Greit å lære henne å ta hensyn til de som er mindre.. Dere bor tett oppi hverandre og vært litt for mye sammen sikkert.. Er dere i syden og har hver deres leilighet eller bor dere sammen også? Hva med å dele dere opp en dag ? Men blir kanskje klein og rar stemning av det siden temaet har vært oppe.. Vel.. Håpe resten av ferien går fint:) Anonymous poster hash: 7db19...a95
skinnfilla Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Gud bedre, tror jeg hadde tatt jenta mi med ut en tur. En laaaang tur Skjønner godt hun er lei, og jeg skjønner du er lei. Ikke "ta" jenta di for noe andre mener er galt. Barn på 13 mnd er ikke bare gøy for ei på 4.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Kan dere dra ut en hel dag, dra på stranda, en park eller lignende. For en på 4 år er jo for liten til å skulle ta hensyn til en 1 åring hele tiden. Og er jo heller ikke gøy å leke med en 1 åring. Anonymous poster hash: 6918c...0f8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Jeg holder med deg, hi Anonymous poster hash: 166fa...8bf
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Holder med deg. Og hadde ALDRI dratt på tur med de igjen. 4 år, det ER ikke alt de forstår heller. Har en på fire og hun er veldig glad i å pusle for seg selv. Hun blir kjempe frustrert når hun ikke får være i fred. Anonymous poster hash: d586f...435
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Og de må forstå at din jente faktisk bare er fire år. De har kanskje ikke så mye erfaring med barn?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Jeg synes du skal slutte å irettesette jenta di bare for å blidgjøre det andre foreldeparet. Veldig forvirrende og trist for en fireåring å bli kjeftet på for hver minste lille ting. Synes også at det er dumt å lære barnet ditt at hun er den som gjør alt feil og må skjerpe seg for at andre skal ha det bra. Anonymous poster hash: 0c402...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Jeg ville planlagt noe dager der dere har aktiviteter hver for dere så datteren din får litt fred og frihet. Dine venner ser ikke ut til å ha så stort kjennskap til småbarn, noe som trolig er helt normalt siden de ikke er kommet dit med barnet sitt. For fremtiden anbefaler jeg å planlegge nøye før dere reiser med en annen familie. Vi har noen enkle kjøreregler i denne sammenhengen. Vi reiser kun med familier som har barn på samme alder som vårt. F.eks. de vi reiser med i august har en baby, men eldstemann er 5,5 som sønnen vår. Vi liker også best når barna kjenner hverandre fra før, så de ikke trenger å bruke halvparten av ferien på å finne kjemien. Og vi prøver å reise med familier som har noenlunde samme verdier og syn på barneoppdragelse. Ikke 100% lik, men de store linjene, så vi er noenlunde samkjørt ila oppholdet, særlig ift regler i hus, måltider og døgnrytme. Vi har noen gode venner som vi aldri kommer til å reise med, og noen vi vet vi kan dele et hus med i 2 uker uten at det byr på problemer. Anonymous poster hash: 0672b...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå