Tomatsuppe Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Har noen tips til en god bæresele hvor baby også kan sitte foroverlent? Selen må selvfølgelig være ergonomisk riktig i alle posisjoner. Baby er fem mnd. Kunne tenkt meg en sele som kan brukes ihvertfall i et halvår til, og som også kan brukes til nyfødte.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Jeg tror ingen av de selene hvor du kan ha ryggen til babyen mot deg er ergonomisk riktig. Det er noe med tyngdepunktet hos både deg og babyen da, som gjør det vanskelig. De fleste babyer som er vant til å bli båret, godtar å bli båret innover, evt etterhvert på ryggen så de kan se over skulderen din. Anonymous poster hash: 5e4f8...b24
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Beco. http://www.becobabycarrier.com/cat-13/gemini Anonymous poster hash: 978be...f77
Appelsinpiken Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Ergobaby 360 er vel det beste som er på markedet nå.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Stokke. Min på 3 mnd hater ergobaby, den prøvde vi Anonymous poster hash: cb573...6ac
Tomatsuppe Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2014 Det er Ergobaby360 jeg har sett mest på til nå. Men et det ok at baby sitter fremovervendt i den i mer enn veldig korte turer?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Det er Ergobaby360 jeg har sett mest på til nå. Men et det ok at baby sitter fremovervendt i den i mer enn veldig korte turer? Ergobaby 360 er kjempebra sele, og best i test. har snakket med MANGE som bærer i denne selen, og nesten alle er superfornøyd med den. Barnet ser også masse når det sitter innovervendt mot deg, og også nå når du straks kan ha barnet på ryggen. Noen spesiell grunn til at du ønsker barnet forovervendt lenge om gangen? Anonymous poster hash: c0d95...7e1
Tomatsuppe Skrevet 12. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har ikke sagt at jeg vil ha baby sittende forovervendt lenge om gangen. Da jeg skrev at jeg ønsket en sele baby kunne sitte i mer enn veldig korte turer, mente jeg at det hadde vært greit å kunne gå på tur i f.eks. en halvtime. Baby har hittil nektet å sitte vendt mot meg, men det kan jo være dette endrer seg med ny bæresele. Jeg vet at det kan bli mye inntrykk for baby ved å være vendt fremover, og dette skal jeg selvsagt ta hensyn til. Men baby nekter også å sitte i vogn og har blitt tung å bære på vanlig måte, så det hadde vært greit å kunne ta henne med steder uten å bruke bil, om det så skulle innebære at hun sitter litt fremovervendt i bæresele.
Tomatsuppe Skrevet 12. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2014 Nå har jeg forresten bestilt meg Ergobaby 360, og jeg venter spent på den:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Nå har jeg forresten bestilt meg Ergobaby 360, og jeg venter spent på den:-) Ok, beklager - jeg leste innlegget ditt litt fort. Det går helt fint å bære lenge om gangen i Ergobaby 360, men ikke forovervendt da. Kanskje han vil like seg bedre på ryggen din om ca en måned tid. Mine hatet også å sitte i vogn, men elsket sele. Bra valg v sele mtp på ergonomien Anonymous poster hash: c0d95...7e1
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Har du fått veiledning i riktig bruk av sele? Min lille hatet også å sitte mage mot mage, helt til jeg fikk vite at selen ikke var stram nok. Anonymous poster hash: 01a94...fc2
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Prøv å bær babyen på ryggen:) Anonymous poster hash: 0eee1...2b0
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har brukt sele riktig, og veileder også ifb med jobben min andre i rett bruk av bl.a. seler. Det er viktig du har den strammet nok om hoftene dine, slik at ikke belastningen kommer på skuldrene dine. Babyen/barnet skal også være ganske nær deg, og sitte godt nedi selen med rompa, med beina ut - knærne høyere enn rumpa. I noen seler henger de mer ned med beina som ikke er bra for hofter og rygg for barnet. Anonymous poster hash: c0d95...7e1
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Prøv å bær babyen på ryggen:) Anonymous poster hash: 0eee1...2b0 Han er kanskje litt liten enda, er anbefalt fra ca 6 mnd. Anonymous poster hash: c0d95...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå