Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Det vanligste er vel å ønske seg servise, bestikk, glass, vaser, fat osv, telt og andre ting til friluftsliv, eller andre ting dere ønsker dere som dere ikke prioriterer å kjøpe selv. Hvis dere ønsker å gjøre det enkelt for dere selv, ønsker dere dere penger eller reisegavekort, en løsning jeg syns er ekstremt frekk. Jeg liker ikke å gi penger, uansett hvilken anledning der er eller hvem det er til (kanskje med unntak av barn/ungdom som sparer til noe dyrt som faktisk er litt nyttig). Anonymous poster hash: b4538...000
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Vi ønsket oss deler til finservise/ bestikk som vi aldri prioriterte selv. Og rosendal glass og skåler. Anonymous poster hash: 021cc...80b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Vi ønsker oss servise og penger til å reise med barna. Har vært litt stramt med penger og ønsker opplevelser mye mer enn ting:) Anonymous poster hash: 76a6b...d70
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Har skapene full av ting, så jeg ville ønsket bidrag til reise! Syns ikke det eg frekt! Mye bedre å tenke at pengene mine har gått til et minne for livet enn en stygg vase som står å støvet ned i en krok! Egentlig skulle jeg ønske vi hadde denne tradisjonen i Norge også: at bryllupsgaven er det kuvér'en din koster. Da betaler gjesten i praksis sine egne utgifter, og jeg kunne invitert alle jeg ønsket til bryllupet... Ønsketenkning....
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Vi benyttet anledningen til å kvitte oss med ikea servise og ikea bestikk Ønsket oss et hverdagsservise som ikke koster en formue å erstatte skulle noe knuse. Anonymous poster hash: 4bc0a...898
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Hvorfor er det frekt å ønske seg penger? Liker du å kjøpe stygge ting folk ikke ønsker seg? Jeg ønsker meg aldri ting og tang, har mer enn nok. Penger til å kunne reise f.eks er mye bedre. Jobber selv et sted der folk kjøper sølvbestikk på trass, og får navn til mottaker gravert inn for at de ikke skal kunne bytte det som de sier. Vel, det de ikke tenker på er at det ligger i en skuff noen mnd, og så kommer de innom oss igjen for å selge stæsjet.. Kjempegave Anonymous poster hash: 6884c...3b1
☆☆☆ Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Tradisjonelt er bryllupsgåver ting til å fylle heimen med. Det kan vere servise, glas, bestikk, dukar, handdukar osv. Men det kan også vere gåvekort hjå ein kunstnar de likar, eller ein møbelbutikk der dei har noko de ønskar dykk. Eller så kan ein ønske noko utradisjonelt. Ikkje noko gale i det, men ver forberedt på at mange kjem med ting til huset likevel, fordi det alltid har vore slik.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Jeg gir helst ikke penger i bryllupsgave, jeg er ikke interessert i å være med finansiering av folks luksusreiser. Å reise på utenlandsreise er noe man gjør hvis man har råd til det, det er ingen menneskerett å reise på ferie. Har ikke brudeparet ønsket seg noe spesielt, så kjøper jeg er gavekort i en anerkjent, populær forretning, ala G-sport, Kitch'n, e.l. Anonymous poster hash: 233fd...e23
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Penger, gavekort, bestikk, servise, håndklær, sengesett osv.... Anonymous poster hash: ec935...f1a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Det vanligste er vel å ønske seg servise, bestikk, glass, vaser, fat osv, telt og andre ting til friluftsliv, eller andre ting dere ønsker dere som dere ikke prioriterer å kjøpe selv. Hvis dere ønsker å gjøre det enkelt for dere selv, ønsker dere dere penger eller reisegavekort, en løsning jeg syns er ekstremt frekk. Jeg liker ikke å gi penger, uansett hvilken anledning der er eller hvem det er til (kanskje med unntak av barn/ungdom som sparer til noe dyrt som faktisk er litt nyttig). Anonymous poster hash: b4538...000 Ekstremt frekt? Det var da voldsomt. Man MÅ jo ikke gi penger selv om brudeparet ønsker seg det, men absolutt ikke frekt å ønske seg noe. Nå er der mer og mer vanlig at man gifter seg relativt sent og allerede er etablert, så hvorfor stappe huset fullt av nye serviser man ikke egentlig trenger. I Anonymous poster hash: 7406b...b25
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har heller aldri likt å gi penger i bryllupsgave. Anonymous poster hash: 4bc0a...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå