Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hvor vannvittig er det å kjøpe en iPhone 5s til 5700 kr når man kan få en utmerket 4s til 3300 kr? Jenta vår ønsker seg iPhone 5s til 17 års dagen, og vi Har råd til å kjøpe den, men tenker det er ganske vannvittig pris for en telefon? Men så er det jo mye mer enn en telefon også da. Dere som har 5s, er den verd pengene? Anonymous poster hash: 2f1bb...219
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Kommer litt an på hva man syns er "positivt" og "negativt", men våre eldste på 17&15 har det og de er veldig fornøyde. Anonymous poster hash: bb5f3...3b9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 En 5s vil holde mye lenger enn en aldrende 4s. Men hva med å gå for 5c? Et lite tips: om under to måneder kommer iPhone 6. Da vil 5s og 5c synke i pris Anonymous poster hash: 610d3...748
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Jeg tenker at det er helt opp til dere hvor mye dere vil legge i en bursdagspresang til jenta. Men ikke kjøp en 4s når det ikke er den hun ønsker seg, la heller henne betale mellomlegget opp. En 5s er en nyere telefon med raskere prossessor, bedre skjerm, lettere, tynnere og ikke så lett å knuse. Den vil også bli støttet av apple lenger, en 4s vil sannsynligvis gå ut om et år. Jeg personlig ville ikke ha kjøpt en 4s nå. Jeg ville igrunn heller ikke ha kjøpt 5s, siden 6 (?) er rett rundt hjørnet. Om hun ønsker å vente på den er jo en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige typene da? Er 5c ok? Anonymous poster hash: 2f1bb...219
humlemamma Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Telefon koster penger, å bruke 5000 er nesten å forvente synes jeg. Ingen vil vel ha forrige modell når den nyeste er tilgjengelig. Da får dere heller gi henne pengene tilsvarende 4s og så får hun legge til resten selv. Ihvertfall ikke kjøp den eldre modellen.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Det er ikke vanvittig, men vær så snill, ikke kjøp iPhone 4 til jenta. Når ungdommen er på den alderen, er det viktig at det er rett modell osv osv. En iPhone 4 er utdatert, og vil snart forsvinne da markedet. Og kjøp ikke iPhone 5 c, den plastmodellen. Kjøp den jenta vil ha, da vil hun ta mye bedre vare på den. Og ikke begynne å mase om ny telefon om under et år! Snakker av erfaring!! Anonymous poster hash: c32ce...c7f
humlemamma Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige typene da? Er 5c ok? Anonymous poster hash: 2f1bb...219 Det er det ikke dere som skal vurdere, men hun som skal ha telefonen. Ikke kjøp en annen telefon enn den hun har sagt hun ønsker seg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige typene da? Er 5c ok?Anonymous poster hash: 2f1bb...219 5c er ok, men den vil gå ned betraktelig i pris når iphone 6 kommer. Kameraet på 5s er bedre enn på 5c, men 5c er mye bedre enn 4s Anonymous poster hash: 610d3...748
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Annerledes design, de er uansett veldig like "innvendig". 5c ser etter manges mening billigere ut enn 5s, 5s er stiligere, men de er egentlig veldig like... 5s har en spesiell kodemekanisme med den runde start-knappen Anonymous poster hash: bb5f3...3b9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Enig, ikke kjøp 4 eller 4s. Det er rett og slett bortkasta penger. Jeg personlig synes det er ganske mye penger, jeg hadde gitt henne halvparten av pengene og sagt at hun kan legge til det hun vil og kjøpe det hun har råd til rett og slett. Å GI henne en tlf er veldig råflott, og en på 17 har garantert jobb og kan sponse seg selv med slike ting. Anonymous poster hash: 8117a...010
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 en 5c er en 5 med nytt design. Hvis du ønska deg en blender, ville du bli fornøyd med en kniv siden det er bortkasta med blender når du kan kutte frukt med en kniv?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Takk for gode svar. Vi har havnet på at vi gir henne halve summen til en 5s, så får hun legge i resten selv. Det handler som sagt litt om prinsipp og at vi ser at vi har vært litt for slepphendte med å gi henne dyre ting uten å kreve noe tilbake. Vi er kanskje på vei til å skape en storforlangende ung dame og det passer dårlig når hun straks skal ut i verden og stå på egne ben. Hun får alltid smågaver i tillegg fra småsøsken så summen totalt blir ganske høy uansett. Hi Anonymous poster hash: 2f1bb...219
humlemamma Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Takk for gode svar. Vi har havnet på at vi gir henne halve summen til en 5s, så får hun legge i resten selv. Det handler som sagt litt om prinsipp og at vi ser at vi har vært litt for slepphendte med å gi henne dyre ting uten å kreve noe tilbake. Vi er kanskje på vei til å skape en storforlangende ung dame og det passer dårlig når hun straks skal ut i verden og stå på egne ben. Hun får alltid smågaver i tillegg fra småsøsken så summen totalt blir ganske høy uansett. Hi Anonymous poster hash: 2f1bb...219 Det synes jeg er en veldig god løsning!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Kommer helt an på 17 åringen. Er hun flink å passe på tingene og ta vare på de ser jeg ikke noe galt i å gi henne det. Er dette noe hun ønsker seg veldig og bare HÅPER å få en? Er hun som min niese som sier at DEN er dritt (4s) og den er best (5S) og noe hun MÅ ha... Bla bla så hadde det ikke blitt en 5S. Anonymous poster hash: a114a...ad1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Må bare nevne at det er ganske stor forskjell på 5c og 5s. 5c er lik vanlig 5, dvs, at den er mye tregere en 5s. 5s er faktisk over dobbelt så rask. Merkes ikke på helt vanlige ting som å bla i menyene osv., men merkes godt når en kjører litt tyngre programmer/apper/spill og pga. hastighet og datakraft vil en 5s følge mye bedre med i utviklingen. Det blir som å sammenligne 4 og 4s. 4s er fortsatt brukende, men 4 er så treig at den har vanskeligheter med å kjøre de mer krevende programmene/appene/spillene. Anonymous poster hash: 2f8d1...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå