Gå til innhold

Vite eller ikke vite kjønn??


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

I forrige svangerskap ville vi begge vite hvilket kjønn det var, men denne gangen er jeg ikke helt sikker på hva jeg vil. Det er jo mannen som avgjør kjønnet og siden de har flest gutter i familien samt at vi har en gutt fra før av så regner jeg jo med at det er en gutt dette også, men tenk hvor overraskende det hadde vært å plutselig få en jente! Jeg klarer å vente hele veien med å vite ettersom jeg har klær til begge kjønn klare på loftet (min søster har jenter så har arvet), men mannen vil helst vite kjønn siden han ikke er fullt så glad i overraskelser.. Hva velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste det med første, så nå ble vi enige om å ikke vite det denne gangen. ;-) han måtte overtales litt! Men tror det blir veldig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottis81 er det jeg tenker også! Jeg "regner jo med" at det er en gutt og kommer til å instille meg til det, så derfor tenker jeg at det hadde vært en strålende overraskelse om det viste seg å være en jente (jeg ønsker meg jo veldig en jente siden vi har gutt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottis81 er det jeg tenker også! Jeg "regner jo med" at det er en gutt og kommer til å instille meg til det, så derfor tenker jeg at det hadde vært en strålende overraskelse om det viste seg å være en jente (jeg ønsker meg jo veldig en jente siden vi har gutt)!

Samme som jeg tenker, vi har en jente fra før og tenker at det blir nok en jente til... Så kjekt å få litt spenning, både for de rundt og oss;-) for det er egentlig akkurat det samme for meg, koselig med en lillesøster eller en lillebror:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge barnet er frisk så er det akkurat det samme hvilket kjønn det er! Ting/klær er jo klar allerede uansett så spiller ikke noen stor rolle hva som "popper ut"! :) Håper jeg får overtalt han!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige ville ikke vise seg frem på ul, hadde jentefølelse fra nesten dag 1, så sikker at jeg nesten kunne kjøpt inn rosa, ut kom ei frøken :-) Tror jeg vil vite denne gangen om den vil vise seg da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg vil vite. Det er mitt første barn og jeg vet ikke helt enda. Første 2 ukene var jeg veldig på at jeg skulle vite, men nå bikker jeg litt. Er spennende å ikke vite, men samtidig upraktisk iht praktiske ting som klær, vogn (om man vil ha farger osv). Sambo vil vite tror han, jepp vi er like håpløse begge to! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter nr 2. Vi ville vite med første, og vi vil vite denne gangen og. Er så nyskjerig at jeg klarer ikke å vente hele svangerskapet. Vi har en gutt fra før, og kunne gjerne fått en til, men hadde også vært gøy med en av hver. Vigtigste er at barnet er friskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av en milepæl i svangerskapet for meg å få vite kjønn, første ul-se hjertet slå, så første spark som bare jeg merker, og så spark som kan kjennes utenpå magen for samboer, og så ul- for å kontrollere alle deler, og så gleden med å få vite kjønn. Er jo en overraskelse uansett om jeg vet det i uke 18 eller 40. Finne navn, og kunne kalle babyen for det, omtale babyen som en egen person :D

 

Jepp jeg SKAL vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann så skal uten tvil vite kjønn! Da føler jeg det blir mer "ekte" og den spente førstegangs mormoren har sjans til å strikke hentesett til et spesifikk kjønn!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite - har gutt fra før og er veldig sikker på gutt denne gangen også :) føler meg som en skikkelig guttemamma! Men spiller ingen rolle - bare artig å vite<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann så skal uten tvil vite kjønn! Da føler jeg det blir mer "ekte" og den spente førstegangs mormoren har sjans til å strikke hentesett til et spesifikk kjønn! :fnise:

Jeg har valgt et hentesett i offwhite :) stakkars mor min som må strikke 3 sett (søsteren min får tvillinger i desember) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite!!! Mitt tredje barn, jeg har to jenter i skolealder fra før. Men første barnet til mannen min. Både vi og storesøstrene er spente og utålmodige etter å få vite om det blir en lillebror eller lillesøster =)

Fikk vite det med de to første også, og syns det var fantastisk å få et sikkert navn osv på den lille i magen.

Jeg skjønner godt de som velger å vente også, men er altfor nysgjerrige alle sammen her i huset =) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vite! Må jo kjøpe inn garn i riktig farge;) det er alltid en sjans for at de ser feil, men den tar vi på strak arm.

Får jeg beskjed om at det kommer ei jente kommer jeg til å kaste meg inn i nærmeste garnbutikk og kjøpe opp alt av femininefarger og strikke til jeg får senebetennelse ( har to gutter fra før...hehe...) Blir selvfølgelig glad for en gutt også, men har MYE strikkeklær i guttestyle allerede. Gutta mine blir nok overvettes glad hvis det kommer en lillebror;) Det er jo det de har bestilt...hehe. Bra blir det vel uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Førstemann så skal uten tvil vite kjønn! Da føler jeg det blir mer "ekte" og den spente førstegangs mormoren har sjans til å strikke hentesett til et spesifikk kjønn! :fnise:

Jeg har valgt et hentesett i offwhite :) stakkars mor min som må strikke 3 sett (søsteren min får tvillinger i desember) :)

 

Det har min mor allerede strikket/heklet!  :fnise:  hun ville strikke og hekle mye forskjellig slik at det er litt å velge mellom. hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første MÅTTE jeg vite for jeg ønsket meg sånn ei jente! Denne gangen har jeg bestemt at vi ikke skal vite. Har så lyst på den spenningen og overraskelsen når nurket kommet ut. Da er jo ALT helt nytt, istedet for at jeg har fått vite kjønnet og allerede kanskje skapt en identitet til barnet oppi hodet. (dette høres kanskje litt søkt ut, men sånn føles det :P )

Denne gangen skal jeg være fornøyd bare det er friskt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...