Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Vi har nå forsøkt og bli gravide i snart 2 år. Ikke en eneste positiv test. Vi er under utredning, søknad for prøverør blir sendt til høsten. Jeg har et barn på 7 år fra før. Gyn. mener jeg har pcos, men litt cyster på eggstokkene og litt lengere tid mellom menstruasjonene er eneste symptomer på det. Har påvist EL. Samboeren min har litt trege sædceller. Skal ta en kontrollprøve snart. Så vi kan vel få det til selv, ingen av oss er sterile. Det eneste jeg føler at jeg gjør som jeg kanskje ikke burde er kaffedrikking. Men hvor mye er for mye når man prøver? Spurte gyn. men hun trakk veldig på det, om hun mente det hadde noe og si egentlig. Jeg drikker bare 2- 3 kopper om dagen. Ellers drikker jeg ikke brus eller te. Ikke alkohol og ikke røyk. Hvor mye har kaffe og si? Burde jeg kutte helt ut? Noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: c923c...caa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Aldri hørt om.... Jeg drikker 6-8 kopper kaffe hver dag og ble gravid på første forsøk begge gangene vi prøvde. Må bare fortelle om en venninne av meg som var ufrivillig barnløs, de hadde prøvd i årevis. En dag gikk hun til healer pga ryggen, men nevnte med det samme at hun ikke klarte å bli gravid. Healeren gjorde ett eller annet rart, for 4 uker etter satt spira. Jeg tror IKKE på sånt tull, men jeg kan ikke nekte for at hun i hvert fall ble gravid etter den healingtimen. Anonymous poster hash: da865...ced
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Godt mulig du har el men ikke slipper egget. Det sleit jeg med. Pluss litt kort tid mellom el og mens. Fikk ovitrelle for å slippe egget og crinone for å forlenge lutealfasen. Tviler på at kaffe er problemet. Tar du ibux eller andre preparater med ibuprofen så bør du slutte med det. De er betenneslesdempende å svangerskap er en betennelsensreaksjon i kroppen. Jeg fikk ul for å se om det var egg før sprøyten ble satt. Gikk på femar for å få egg siden jeg virkelig ikke tålte pergotime. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Ja men da blir vel dere lett gravide da.. Tenker kanskje det er noe annet med oss som sliter fra før. At det er flere ting vi kanskje burde vurdere og kutte ut. Takk for svar! Kanskje jeg skal prøve noe alternativ da. Har lest litt om akupunktur. Anonymous poster hash: c923c...caa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Tar ingen medisiner. Er veldig påpasselig med det. Har forsøkt pergo 3 ganger og en annen hormonkur en gang. Skal utredes videre, ta flere prøver etter sommeren med kontrastvæske osv. Ble du gravid uten prøverør? Takk for svar! Anonymous poster hash: c923c...caa
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Vet hvordan du har det! Brukte 30pp med 1. mann og 19pp med 2. mann! Lenge nok det altså. Fikk god hjelp av Gyn på Medicus i Trondheim med nr 2
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Ja, begge gangene ble det sendt inn og satt opp time men kunne avlyse. Sikkert femar du fikk. Genial den, minsker sjansene for flerlinger og skadde eggstokker pga mange store egg. Har pcos, men alle hormoner var innenfor "normalen", så vanskelig å si hva som var "feil"der. Jeg har store eggstokker med MANGE egg, så ironisk nok blir jeg mer fertil jo gammlere jeg blir...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Letrozol var det jeg fikk. Er visst mye brukt på klinikken i Porsgrunn med bra resultat. Men ikke hos oss Så bra at dere slapp prøverør! Hadde mannen din normale prøver? Takk så mye for svar Anonymous poster hash: c923c...caa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Har forresten lest at de som har pcos blir mer fruktbare med alderen! Anonymous poster hash: c923c...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå