Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jeg er ekstremt overvektig og jobber med livsstilsendring. Jeg tar det gradvis for å ikke sprekke. Jeg holder på med sukkeravvenning.. Dag 3 nå, og det går bedre.. Hodepinen blir bedre for hver dag.. Om Ca en uke skal jeg på karboavvenning... Ser at karboinntaket mitt i dag ligger på 63% av totalen, ellers 25% protein og 12% fett. Hvilken mat anbefaler du? Gjerne eksempler til forskjellige måltider og mellommåltider. Jeg gikk en gang på lavkarbo, men det ble for mye kjøtt og fett. Fikk høyt kolesterol. Gode råd mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Her kutter jeg mengden på pasta, ris, potet og brød. Kjøper brød med lavt karboinnhold, så jeg kan spise det litt. Flott at du er i gang Lykke til
tante grusom master of law Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Middag: kyllingsalat Grillet kylling uten skinn Rødløk Avokado Agurk Tomat Pinjekjerner Salat Litt olivenolje Til dressing pleier jeg å bruke den nye kesamdippen med paprika og løk Sunn salat uten for mye fett og uten karbohydrater
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Middag: kyllingsalat Grillet kylling uten skinn Rødløk Avokado Agurk Tomat Pinjekjerner Salat Litt olivenolje Til dressing pleier jeg å bruke den nye kesamdippen med paprika og løk Sunn salat uten for mye fett og uten karbohydrater Det hørtes godt ut. Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Hva kan jeg erstatte ris/potet/pasta med? Hva bruker du? Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab
Elsker livet Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Spiser mye grønnsaker og rent kjøtt. Smaksetter med litt dressing, majones o.l. med lite karbo. Bruker mye ytrefilet, kyllingfilet, karbonadedeig. Nå om sommeren kjøper jeg frosne sommerkotelleter av typen first price, skjærer bort fett og bein før jeg steker. Har alltid blomkål, squash, avocado, ferdigkuttet salat, crispisalat, papirka, egg, mager cottage cheese, rømme og agurk i kjøleskapet. Kjøper også riserstatning, pitabrød og brødmikser på lavkarbohuset som er greie å variere med. Prøver å ha soyaprotein, johannesbrødkjernemel, fiberkli, kunstig søtning, mandelmel og fiberhusk i skapene om jeg kommer over typisk lavkarbooppskrifter jeg vil prøve. Nå som vi har levd på lavkarbo i mange tenker jeg ikke at vi ersatter poteter, ris o.l. med noe, men lager andre retter enn de tradisjonelle. Men det tok litt tid før jeg fikk det til å fungere på en god og enkel måte. Vi spiser ikke mer fett en vi har lyst på og ikke mer enn den gjennomsnittlige nordmann. Jeg har tidligere lagt ut oppskrifter her, skal se om jeg finner de igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab Ja, jeg har nedprioritert helsen. Jeg har slitt psykisk i mange år!! Suicidal mor, voldtatt som 16 åring, valgte feil partner og ble sammen med en psykopat av en mann som kjørte meg lenger ned. Ble slått og voldtatt foran vår 3 mnd gamle datter.. Da klarte jeg å dra. Starte på nytt. Det var enten det eller å ta livet av seg. Nå er det8 år senere. Min mann gjennom 4 år har blitt kronisk syk, kasteball i NAV. Vi har nå 3 barn. Jeg er nesten ferdig å studere, jobber, har hatt veldig syke barn. Så ja. Helsen har vært nedprioritert. Nå har jeg kommet meg opp mentalt, sover endelig på nettene, det gir mer overskudd. Jeg har litt tid til å tenke på meg selv. Med 400 000 inntekt brutto, 3 barn, hus som vi kjøpte da mannen var frisk, så har ikke jeg økonomi til å betale 400-1000 kr pr time for kostholdsveiledning. Jeg vet hvor feilen ligger, mellom ørene. Mat har vært trøst. Og livet har vært tøft siden jeg som 7 åring ringte etter ambulanse til egen mor. Mat har vært trøst lenge... Og derfor har jeg gjort meg selv feit. Nå ønsker jeg råd om lavkarbo og hvilke smarte kostholdsvalg jeg kan ta, ikke hva jeg har gjort feil før. Takk Anonymous poster hash: ee923...654
Elsker livet Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Her er link til de oppskriftene jeg la ut tidligere http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144070102-elsker-livets-lavkarbomiddager/#entry145575568
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Spiser mye grønnsaker og rent kjøtt. Smaksetter med litt dressing, majones o.l. med lite karbo. Bruker mye ytrefilet, kyllingfilet, karbonadedeig. Nå om sommeren kjøper jeg frosne sommerkotelleter av typen first price, skjærer bort fett og bein før jeg steker. Har alltid blomkål, squash, avocado, ferdigkuttet salat, crispisalat, papirka, egg, mager cottage cheese, rømme og agurk i kjøleskapet. Kjøper også riserstatning, pitabrød og brødmikser på lavkarbohuset som er greie å variere med. Prøver å ha soyaprotein, johannesbrødkjernemel, fiberkli, kunstig søtning, mandelmel og fiberhusk i skapene om jeg kommer over typisk lavkarbooppskrifter jeg vil prøve. Nå som vi har levd på lavkarbo i mange tenker jeg ikke at vi ersatter poteter, ris o.l. med noe, men lager andre retter enn de tradisjonelle. Men det tok litt tid før jeg fikk det til å fungere på en god og enkel måte. Vi spiser ikke mer fett en vi har lyst på og ikke mer enn den gjennomsnittlige nordmann. Jeg har tidligere lagt ut oppskrifter her, skal se om jeg finner de igjen. Tiden takk! Oppskrifter hadde vært supert! Anonymous poster hash: ee923...654
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 http://lavkarbotips.blogg.no/ Du finner mange oppskrifter her inne.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Hva kan jeg erstatte ris/potet/pasta med? Hva bruker du? Anonymous poster hash: ee923...654 Ristet blomkål. Nam;) Anonymous poster hash: 88da3...f98
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab Ja, jeg har nedprioritert helsen. Jeg har slitt psykisk i mange år!! Suicidal mor, voldtatt som 16 åring, valgte feil partner og ble sammen med en psykopat av en mann som kjørte meg lenger ned. Ble slått og voldtatt foran vår 3 mnd gamle datter.. Da klarte jeg å dra. Starte på nytt. Det var enten det eller å ta livet av seg. Nå er det8 år senere. Min mann gjennom 4 år har blitt kronisk syk, kasteball i NAV. Vi har nå 3 barn. Jeg er nesten ferdig å studere, jobber, har hatt veldig syke barn. Så ja. Helsen har vært nedprioritert. Nå har jeg kommet meg opp mentalt, sover endelig på nettene, det gir mer overskudd. Jeg har litt tid til å tenke på meg selv. Med 400 000 inntekt brutto, 3 barn, hus som vi kjøpte da mannen var frisk, så har ikke jeg økonomi til å betale 400-1000 kr pr time for kostholdsveiledning. Jeg vet hvor feilen ligger, mellom ørene. Mat har vært trøst. Og livet har vært tøft siden jeg som 7 åring ringte etter ambulanse til egen mor. Mat har vært trøst lenge... Og derfor har jeg gjort meg selv feit. Nå ønsker jeg råd om lavkarbo og hvilke smarte kostholdsvalg jeg kan ta, ikke hva jeg har gjort feil før. Takk Anonymous poster hash: ee923...654 Høres ut som min historie, bare at jeg var 13 da jeg ble voldtatt første gang, 14 de to neste.Alle har sitt å slite med, men ikke alle går inn i offerrollen og ødelegger seg selv. Anonymous poster hash: 77345...5ab
klg,2 boys now:) Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Last ned my fitness pal(gratis),så skriver du inn alt du spiser.da vil du se hvor mye karbohydrater du spiser og hva som kansje inneholder mere enn du tror
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab Ja, jeg har nedprioritert helsen. Jeg har slitt psykisk i mange år!! Suicidal mor, voldtatt som 16 åring, valgte feil partner og ble sammen med en psykopat av en mann som kjørte meg lenger ned. Ble slått og voldtatt foran vår 3 mnd gamle datter.. Da klarte jeg å dra. Starte på nytt. Det var enten det eller å ta livet av seg. Nå er det8 år senere. Min mann gjennom 4 år har blitt kronisk syk, kasteball i NAV. Vi har nå 3 barn. Jeg er nesten ferdig å studere, jobber, har hatt veldig syke barn. Så ja. Helsen har vært nedprioritert. Nå har jeg kommet meg opp mentalt, sover endelig på nettene, det gir mer overskudd. Jeg har litt tid til å tenke på meg selv. Med 400 000 inntekt brutto, 3 barn, hus som vi kjøpte da mannen var frisk, så har ikke jeg økonomi til å betale 400-1000 kr pr time for kostholdsveiledning. Jeg vet hvor feilen ligger, mellom ørene. Mat har vært trøst. Og livet har vært tøft siden jeg som 7 åring ringte etter ambulanse til egen mor. Mat har vært trøst lenge... Og derfor har jeg gjort meg selv feit. Nå ønsker jeg råd om lavkarbo og hvilke smarte kostholdsvalg jeg kan ta, ikke hva jeg har gjort feil før. Takk Anonymous poster hash: ee923...654 Høres ut som min historie, bare at jeg var 13 da jeg ble voldtatt første gang, 14 de to neste.Alle har sitt å slite med, men ikke alle går inn i offerrollen og ødelegger seg selv. Anonymous poster hash: 77345...5ab Nei, det har du helt rett i. Så flink du har vært som kom deg gjennom det og ikke neglisjerte helsa. Gikk du til psykolog? Gikk du ned mye med kostholdsveileder? Hva kostet det deg? Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Jeg er ekstremt overvektig og jobber med livsstilsendring. Jeg tar det gradvis for å ikke sprekke. Jeg holder på med sukkeravvenning.. Dag 3 nå, og det går bedre.. Hodepinen blir bedre for hver dag.. Om Ca en uke skal jeg på karboavvenning... Ser at karboinntaket mitt i dag ligger på 63% av totalen, ellers 25% protein og 12% fett. Hvilken mat anbefaler du? Gjerne eksempler til forskjellige måltider og mellommåltider. Jeg gikk en gang på lavkarbo, men det ble for mye kjøtt og fett. Fikk høyt kolesterol. Gode råd mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: ee923...654 hvorfor vil du gå på lavkarbokosthold når det ikke gikk sist? Anonymous poster hash: faacf...007
L-8 Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab Ja, jeg har nedprioritert helsen. Jeg har slitt psykisk i mange år!! Suicidal mor, voldtatt som 16 åring, valgte feil partner og ble sammen med en psykopat av en mann som kjørte meg lenger ned. Ble slått og voldtatt foran vår 3 mnd gamle datter.. Da klarte jeg å dra. Starte på nytt. Det var enten det eller å ta livet av seg. Nå er det8 år senere. Min mann gjennom 4 år har blitt kronisk syk, kasteball i NAV. Vi har nå 3 barn. Jeg er nesten ferdig å studere, jobber, har hatt veldig syke barn. Så ja. Helsen har vært nedprioritert. Nå har jeg kommet meg opp mentalt, sover endelig på nettene, det gir mer overskudd. Jeg har litt tid til å tenke på meg selv. Med 400 000 inntekt brutto, 3 barn, hus som vi kjøpte da mannen var frisk, så har ikke jeg økonomi til å betale 400-1000 kr pr time for kostholdsveiledning. Jeg vet hvor feilen ligger, mellom ørene. Mat har vært trøst. Og livet har vært tøft siden jeg som 7 åring ringte etter ambulanse til egen mor. Mat har vært trøst lenge... Og derfor har jeg gjort meg selv feit. Nå ønsker jeg råd om lavkarbo og hvilke smarte kostholdsvalg jeg kan ta, ikke hva jeg har gjort feil før. Takk Anonymous poster hash: ee923...654 Høres ut som min historie, bare at jeg var 13 da jeg ble voldtatt første gang, 14 de to neste.Alle har sitt å slite med, men ikke alle går inn i offerrollen og ødelegger seg selv. Anonymous poster hash: 77345...5ab Mens noen tydeligvis blir blottet for empati, medmenneskelighet og forståelse. Dama ber jo om hjelp! Hold opp med å være så usympatisk, vær så snill!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Last ned my fitness pal(gratis),så skriver du inn alt du spiser.da vil du se hvor mye karbohydrater du spiser og hva som kansje inneholder mere enn du tror Det gjorde jeg for en uke siden. Fikk litt sjokk over matinntaket mitt. MatVekta har nå fast plass på benken og alt legges inn i appen. Veldig fin for bevisstgjøring.. Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #21 Skrevet 10. juli 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder Anonymous poster hash: 77345...5ab Det koster og penger har vi lite av.. Mulig du mener vi må prioritere annerledes, men vi har gjort om på det også og går endelig ikke i minus hver mnd lenger. Anonymous poster hash: ee923...654 Vel, det virker dom du har erfaring med å nedprioritere helsen.Å begynne å prioritere den var det smarteste jeg har gjort! Anonymous poster hash: 77345...5ab Ja, jeg har nedprioritert helsen. Jeg har slitt psykisk i mange år!! Suicidal mor, voldtatt som 16 åring, valgte feil partner og ble sammen med en psykopat av en mann som kjørte meg lenger ned. Ble slått og voldtatt foran vår 3 mnd gamle datter.. Da klarte jeg å dra. Starte på nytt. Det var enten det eller å ta livet av seg. Nå er det8 år senere. Min mann gjennom 4 år har blitt kronisk syk, kasteball i NAV. Vi har nå 3 barn. Jeg er nesten ferdig å studere, jobber, har hatt veldig syke barn. Så ja. Helsen har vært nedprioritert. Nå har jeg kommet meg opp mentalt, sover endelig på nettene, det gir mer overskudd. Jeg har litt tid til å tenke på meg selv. Med 400 000 inntekt brutto, 3 barn, hus som vi kjøpte da mannen var frisk, så har ikke jeg økonomi til å betale 400-1000 kr pr time for kostholdsveiledning. Jeg vet hvor feilen ligger, mellom ørene. Mat har vært trøst. Og livet har vært tøft siden jeg som 7 åring ringte etter ambulanse til egen mor. Mat har vært trøst lenge... Og derfor har jeg gjort meg selv feit. Nå ønsker jeg råd om lavkarbo og hvilke smarte kostholdsvalg jeg kan ta, ikke hva jeg har gjort feil før. Takk Anonymous poster hash: ee923...654 Høres ut som min historie, bare at jeg var 13 da jeg ble voldtatt første gang, 14 de to neste.Alle har sitt å slite med, men ikke alle går inn i offerrollen og ødelegger seg selv. Anonymous poster hash: 77345...5ab Noen gjør det, andre gjør det ikke. Vi er alle forskjellige både fysisk og psykisk, og vi takler ting på forskjellig måte. Det gjør ikke deg noe bedre enn hi. Dere er like mye verdt!!! Men jeg syns ikke noe om slike som deg, som tror du er bedre fordi du taklet ting på en annen måte. Så utrolig bra at du har vært sterk alle disse årene og nå er klar for å gjøre en innsats for helsa hi. Vær stolt av det Anonymous poster hash: 04eeb...22b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #22 Skrevet 10. juli 2014 Jeg er ekstremt overvektig og jobber med livsstilsendring. Jeg tar det gradvis for å ikke sprekke. Jeg holder på med sukkeravvenning.. Dag 3 nå, og det går bedre.. Hodepinen blir bedre for hver dag.. Om Ca en uke skal jeg på karboavvenning... Ser at karboinntaket mitt i dag ligger på 63% av totalen, ellers 25% protein og 12% fett. Hvilken mat anbefaler du? Gjerne eksempler til forskjellige måltider og mellommåltider. Jeg gikk en gang på lavkarbo, men det ble for mye kjøtt og fett. Fikk høyt kolesterol. Gode råd mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: ee923...654 hvorfor vil du gå på lavkarbokosthold når det ikke gikk sist? Anonymous poster hash: faacf...007 Jeg gikk da med 16 kg på 4 mndr. Så det funket supert. Jeg sluttet da jeg uventet ble gravid og kolesterolet var høyt for første gang i mitt liv. Nå rådfører jeg meg litt før jeg kutter ned karbohydrater i kosten. Anonymous poster hash: ee923...654
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #23 Skrevet 10. juli 2014 Hva kan jeg erstatte ris/potet/pasta med? Hva bruker du? Anonymous poster hash: ee923...654 Ristet blomkål. Nam;) Anonymous poster hash: 88da3...f98 Hvordan lager du ristet blomkål? Høres spennende ut Anonymous poster hash: faacf...007
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #24 Skrevet 10. juli 2014 Jeg er ekstremt overvektig og jobber med livsstilsendring. Jeg tar det gradvis for å ikke sprekke. Jeg holder på med sukkeravvenning.. Dag 3 nå, og det går bedre.. Hodepinen blir bedre for hver dag.. Om Ca en uke skal jeg på karboavvenning... Ser at karboinntaket mitt i dag ligger på 63% av totalen, ellers 25% protein og 12% fett. Hvilken mat anbefaler du? Gjerne eksempler til forskjellige måltider og mellommåltider. Jeg gikk en gang på lavkarbo, men det ble for mye kjøtt og fett. Fikk høyt kolesterol. Gode råd mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: ee923...654 hvorfor vil du gå på lavkarbokosthold når det ikke gikk sist? Anonymous poster hash: faacf...007 Jeg gikk da med 16 kg på 4 mndr. Så det funket supert. Jeg sluttet da jeg uventet ble gravid og kolesterolet var høyt for første gang i mitt liv. Nå rådfører jeg meg litt før jeg kutter ned karbohydrater i kosten. Anonymous poster hash: ee923...654 Kan legge til at graviditet trigget depresjon og flashbacks fra første svangerskap da jeg ble kuet og mishandlet, så jeg skled tilbake til gamle synder igjen. Anonymous poster hash: ee923...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå