Gå til innhold

Etter to dager på samme stranda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har jeg gjort noen observasjoner.

Dynamikken i enkelte familier er interessant. Både i går og i dag, så satt det en familie ved siden av oss. Mor, far og to barn på 4-5 år. Barna gjør som barn gjør på stranda. Far har med bok, og mor gjør alt annet. For hver gang barna henvender seg til far, så skjer følgende:

-Pappa

*stillhet*

-Pappa!

- .....hæ? Gå til mamma.

Hele dagen sitter han i stolen, leser, tar seg en dukkert alene, spiser den maten han får servert, og gjør ellers ikke en dritt, han løfter ikke engang blikket for å snakke med barna. Mor smører, blåser opp armringer og krokodiller, bader med barna, tørker, trøster, megler, lager mat, henter drikke, ser på unger som hopper, graver, megler litt til, fisker krabber, leter, finner, skyller badetøy, skifter på barna, pakker sammen, sier til far at nå skal vi dra. Hvorpå han strekker seg, klapper sammen bok og stol og sier: - Ah, deilig med en dag på stranda!

Det var nære på at jeg spente bein på han der han gikk. Latsabben.

Om du kjenner deg igjen og er denne mammaen: Du er herved nominert til årets tålmodighetspris, og om du trenger bistand i forhold til mannen din, så snakk til meg på stranda i morgen, så skal jeg ta han et tak.

Hilsen hun i blå bikini.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus. Kjenner jeg blir litt provosert over hun dama også, som bare godtar dette her. Ikke faen om det hadde skjedd her i huset. 

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Ha ha, jeg hadde nok spent bein på han :P

Skrevet

Det må være utrolig fristende å "miste" en god klatt solkrem nedi boka hans når man går forbi.

Skrevet

Har du store barn eller en hjelpsom mann siden du har tid å få med deg slik? :) Regner ikke med hun hadde hatt tid til å få med seg slikt med en slik mann..

Her er faktisk mannen ikke så verst når vi først er på stranda. Da soler mamma seg og forsikrer seg 3-4 ganger om at mannen har kontroll før hun hviler bare litt :)

Skrevet

Jeg har sett dem i skiløypa. Mor stiller med tre unger, ski og akebrett, varm drikke, tørre votter og det som ellers trengs. Far, smører skia sine, de andre trenger jo ikke preppa ski, tar på kondomdress og går egotripp på ski et par timer i et tempo som ikke passer unger, før han forkynner at nå må de dra for han blir jo kald stakkar.

Skrevet

Helt fantastisk!! Jeg hadde trolig spenna sand på ham hormonell som jeg er.

Skrevet

Man leser jo om disse udugelige mannfolka inne på Gaustad, men jeg har likevel hatt vondt for å tro at de virkelig finnes.

Men nå når jeg har fått førstehånds observasjon og forsikring om at det ikke bare er fant og eventyr de driver med de som forteller at de lever med arten kjenner jeg at det koker i meg. Og jeg har ikke noen viltgående hormoner å skylde på engang.

Og så kjenner jeg at jeg blir nesten like irritert på dama som på gubben. Hva er det som får noen til å finne seg i å bli behandlet sånn? Og ikke minst at barna blir behandlet som et irritasjonsmoment?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...