Gå til innhold

Gravid og sykemeldt


Maryj

Anbefalte innlegg

Hei! Er alle fremdeles i jobb ennå, eller har noen blitt sykemeldt? Er det "enkelt" å få om det trengs? Jeg er fremdeles i jobb, men spent på hvordan det blir når/om kvalmen og spyingen tar helt over hverdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du barn fra før av? Mener det er ganske sjeldent at en er så kvalm/spyr så mye at en trenger sykemelding for det, så får håpe du ikke får det! Forrige svangerskap var jeg kcalm d meste av tiden, men m mange små måltider utover dagen gikk d fint. Jobbet t d va halvannen mnd igjen, da ble jeg sykemeldt pga begynnende sv.skapsforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn, men har vært gravid før, tok abort. Da var jeg skamdårlig!! Men er kanskje litt "kjekkere" når man skal beholde barnet :) Og så er det jo vanskelig å holde det hemmelig på jobb om man er veldig dårlig..men det er en annen sak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kvalm utenom graviditet ellers også, så tror det skal mye til at jeg sykemelder meg så tidlig. Spørs jo litt hva slags jobb du har da. Men hvis du har en allright sjef, tror jeg det er lurt å fortelle h*n om graviditeten slik at de har fortståelse hvis du plutselig må ta en ekstra pause og evt legger litt tilrette for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de fleste kommer seg gjennom dagene på jobb med kvalme og t.o.m med oppkast :) jeg sier ifra om svangerskap når jeg blir dårlig slik at sjefen vet og det er da lettere å stikke av om en plutselig må! :D

Jeg er i direkte kontakt med kunder men sykemelder meg ikke for det..

Er nok forskjellig tålegrense fra en person til en annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror omfanget av kvalmen varierer veldig, har vel ikke så mye med tålegrensen å gjøre, det synes jeg blir for dumt å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm med første. Kom aldri noe opp men på grensen hele tiden. Fant fort ut at med små måltider utover dagen i tillegg til bevegelse gikk det bedre. Den ene timen i døgnet jeg ikke var kvalm i det hele tatt var når jeg trente. Min lege mente at aktivitet lindret kvalmen og at det var topp at jeg fant ut av det:)

Gikk også med kvalmebånd fra apoteket og drakk te med ingefær. Det hjalp mye:)

Tror ikke kvalmen blir bedre av å sitte i ro.. Et tips som funket for meg. Var ikke vekke en time fra jobb! Også vet man at grunnen er en liten baby som prøver å utvikle seg og da er det liksom helt greit ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som nattevakt i hjemmesykepleien. Kan bli spennende å se hvor lenge jeg kan jobbe. Det jeg frykter mest er at jeg ikke får nok hvile mellom vaktene, og blir det et problem, nøler jeg ikke med å få tilrettelegging eller sykemelding. Vil ikke utsette den lille spiren min for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...