Gå til innhold

Noen med erfaring med lavt blodtrykk under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 3.trimester og sliter ekstra med blodtrykket i varmen nå. Målte 85/50 hos jordmor tidligere i dag og hun ba meg ta det med ro noen dager og at det kan skyldes varmen.

Nå føler jeg meg ganske dårlig, veldig svimmel, slapp og trøtt. Nå våknet jeg fra en liten blund og jeg mistenker at det har sunket enda mer for nå merker jeg at det ikke er trygt å stå oppreist i det hele tatt og jeg er utrolig tungpustet og dårlig.

Jeg har skjønt at det ikke er farlig med lavt blodtrykk, men det kan da ikke være bra heller om man ikke klarer å gjøre noe annet enn å ligge? Noen med erfaring? Hva gjør jeg nå?

Anonymous poster hash: 2c3eb...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse.

Jeg ble skikkelig dårlig spes etter en varm dusj. Måtte legge meg i et kaldt rom og slappe av. Bare husk kald drikke.

Anonymous poster hash: 8d9e1...db9

Skrevet

Så lavt har jeg ikke hatt når det har blitt målt, men jeg tror jeg har hatt så lavt noen ganger (følte meg "bra" på kontroll da laveste ble målt).

Jeg har naturlig lavt blodtrykk og så fort jeg får litt lavere jernnivå så synker blodtrykket mitt veldig.

Jeg får ofte kraftig blodtrykksfall når jernnivået er lavt og har gått i bakken flere ganger. Alt er ett ork og jeg føler meg skikkelig dårlig.

For meg hjelper det å øke jernnivået (tilskudd, leverpostei, sitrus osv) og drikke mye. Når det er ille drikker jeg bare appelsinjuice for dette fremmer opptaket.

Men ta det med ro og slapp av. Blir du ikke noe bedre etter en dag eller to ville jeg bedt om kontroll hos legen.

Anonymous poster hash: b8b64...6ec

Skrevet

Jeg har så lavt blodtrykk til vanlig. .. Drikk masse, få i deg ekstra salt, lakris hjelper også. Pass på å ikke bli for varm og hvis du blir svimmel legg deg flatt med beina høyt. Ufarlig, men veldig ubehagelig med lavt blodtrykk.

Anonymous poster hash: 65abf...ebb

Skrevet

Det er ikke bra med for lavt blodtrykk når man er gravid, og spesielt ikke hvis det er fallene. Jeg ble lagt inn på s.hus i uke 35 til og med 36 for å overvåke blodtrykket. Husker ikke helt hvor lavt det var, men måtte ligge til observasjon av både meg og baby. Ble anbefalt sengeleie når jeg kom hjem.pass på deg selv og drikk masse, dra å få målt blodtrykket ofte og når du er usikker :)

Anonymous poster hash: c3056...041

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Jeg har bedt sambo om å kjøpe lakris og har dekket meg til med kalde kluter for å få ned temperaturen litt. Drikker masse farris.

Jeg får se det an og evt ringe lege eller noe i morgen hvis jeg stadig synes at det synker. :)

Skrevet

Det er ikke bra med for lavt blodtrykk når man er gravid, og spesielt ikke hvis det er fallene. Jeg ble lagt inn på s.hus i uke 35 til og med 36 for å overvåke blodtrykket. Husker ikke helt hvor lavt det var, men måtte ligge til observasjon av både meg og baby. Ble anbefalt sengeleie når jeg kom hjem.pass på deg selv og drikk masse, dra å få målt blodtrykket ofte og når du er usikker :)

Takk for svar :) Jeg skal følge med og ringe lege eller noe i morgen hvis jeg synes det er verre. Gikk blodtrykket ditt opp igjen av seg selv? Hvordan var det under fødsel? Jeg tror nok mitt er ekstra lavt nå pga varmen så håper jo det går opp igjen, men det har vært lavere og lavere for hver kontroll. Håper jo ikke det er så lavt under fødsel.. Føler jeg ikke får puste ordentlig liksom.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg skal følge med og ringe lege eller noe i morgen hvis jeg synes det er verre. Gikk blodtrykket ditt opp igjen av seg selv? Hvordan var det under fødsel? Jeg tror nok mitt er ekstra lavt nå pga varmen så håper jo det går opp igjen, men det har vært lavere og lavere for hver kontroll. Håper jo ikke det er så lavt under fødsel.. Føler jeg ikke får puste ordentlig liksom.

Det stabiliserte seg, men var lavt helt fram til fødselen, under fødselen veit jeg faktisk ikke hva det var, gikk så innmari fort. Mwn har ikke vært plaget i ettertid så regner med det er normalt, eller ligger på set som er normalt for meg.kan til tider bli svimmel men, Drikker uansett mye og har vann stående på nattbordet som jeg drikker før jeg står opp.

Skrevet

Ja jeg har det. Har 85/60, og er 19 uker gravid.

Drikk mye! spis noe salt, og gjerne lakris. Spis ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...