Gå til innhold

Uteblitt mens, men negativ test :( Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på dag 2 med uteblitt mens. Testet 2 dager før IKM, 1 på IKM, og en idag. Alle er like klare negative... Til tross for at det bare er 2 dager uteblitt så er jeg konstant kvalm, og kjent stikkinger i underlivet, og "ising" litt lenger opp, noe jeg kan tenke meg er livmoren?

Jeg får mensturasjon etter punkt og prikke, på nyaktig klokkeslett omtrent, så jeg mistenker sterkt at jeg er gravid. Derfor lurer jeg på om det er andre her som har opplevd negativ test etter IKM, men likevel har vært gravid? :)

Anonymous poster hash: af025...f74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke helt uvanlig. Ta en ny i morgen. Lykke til :)

Anonymous poster hash: c53e3...bda
Skrevet

Har opplevd sen mens mange ganger, stress og at man håper/frykter at man er gravid kan utsette mensen. Symptomer kan man få av å tro at man er gravid, rar kropp vi har :) Har opplevd to ganger at mensen ikke kom uten at jeg var gravid, den bare hoppet over en syklus. Men har blitt kjempe lett gravid to ganger. Første gangen testet jeg negativ 4 dager etter ikm og tok det som en selvfølge at jeg ikke var gravid så testet ikke igjen før symptomene kom to uker etterpå. Andre gangen fikk jeg symptomer en dag før ikm, testet svakt positivt dagen etter ikm, og sterkt positivt 3 dager senere. Testene er 99% rett etter ikm så ikke noe poeng i å ta mange tester samme dag, bare bortkastet kr. Ta en ny test om 3 dager om mensen ikke kommer før da.

Anonymous poster hash: f937e...7bf

Skrevet

Du kan være av de som skiller ut lite hcg i urin. Be om blodprøve på legekontoret. Da får du et sikrere svar.

Skrevet

Jeg hadde en svært regelmessig syklus, mensen kom ikke forventet dag, med symptomer og alt så var jeg sikker på jeg var gravid. Ingen positiv test, 3 dager etter IKM kom mensen, nå har jeg ikke lenger regelmessig syklus. Nå kommer mensen alt fra 2 dager før til 2 dager etter 28 dagers syklus. Frustrerendes.

Kan være mensen din er litt forsinket eller du er gravid. Noen får ikke positiv test før noen dager etter IKM. Ta en ny test i morgen, kommer ikke mensen i løpet av en uke bør du ta prøven hos legen.

Anonymous poster hash: fbd9d...60c

Skrevet (endret)

jeg trodde jeg hadde uteblitt mens hver måned men jeg hadde en helt mongo syklus pga NuvaRing og stress. Før jeg startet på ringen hadde jeg 25 dagers syklus, siden september i fjor har jeg hatt 46 til 52 dagers syklus.

Altså, mensen i mars, fri i april, mensen i mai. Gi det en uke til eller to og ta en test, slutt å drikk, ta ingen sterke medisiner men ikke stress. Blir dyrt å tisse på pinne hver dag. Det tar litt tid før HcG er oppe og merkbart.

Husk at stress og matvaner også kan forskyve mensen!

Endret av PersilleBlomst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...