Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hun er 4 år og har ikke sovet på dagtid siden hun var 1.5 år. Sovner kjempe sent, gjerne 22 og våkner tidlig. Tenkte jeg skulle la hun være oppe en natt for å se hvor lenge hun faktisk kan holde seg våken. Jeg tror hun kan holde seg våken til 1-2 om natten minst Anonymous poster hash: 742ae...9f4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Hun er 4 år og har ikke sovet på dagtid siden hun var 1.5 år. Sovner kjempe sent, gjerne 22 og våkner tidlig. Tenkte jeg skulle la hun være oppe en natt for å se hvor lenge hun faktisk kan holde seg våken. Jeg tror hun kan holde seg våken til 1-2 om natten minst Anonymous poster hash: 742ae...9f4 Skjønner ikke hvorfor du skal sjekke hvor lenge hun greier det? Prøv med litt strenge rutiner på kveldstid, null lys på rommet med tette gardiner... Jeg mener at om du bare vil sjekke hvor lenge så er det noe galt.... Anonymous poster hash: 4e039...499
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Hva er å våkne tidlig da? Når legger hun seg om kvelden da? Sitter hun på stuen til 22 liksom? Anonymous poster hash: d1a46...8e2
MerraSomGår Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Noen barn trenger ikke så mye søvn. Men, i stedet for å sjekke hvor lenge hun kan holde seg våken, kanskje du heller skal prøve å "slite henne ut" tidligere på dagen? For eksempel, gå en kjempelang fjelltur eller springe masse ute. Se om et høyere aktivitetsnivå kan gjøre at hun sover lengre? Prøv å tenk at det er positivt. Hvor mange ganger hører du om at personer med høye stillinger og høy arbeidskapasitet trenger mye søvn? Det er vel heller det motsatte. Og slike personer får jo gjort supermasse mer enn de som trenger masse søvn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 8 åringen min og sover lite. Alltid gjort det, sover maks 8 t. Igår sovnet hun rundt halv tolv og stod opp igjen kl seks. Fatter ikke at hun orker. Men som legen sa noen trenger ikke mere søvn. Anonymous poster hash: b27b0...860
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Skjønner ikke vitsen med å prøve og holde henne oppe lengst mulig, det er rett og slett dumt. Mange barn virker ikke spesielt trøtte, men så er de faktisk overtrøtte når de legger seg - og da bruker de eenda lenger tid på å ovne! Men kanskje ikke jenta di trenger så mye søvn som de fleste andre på samme alder, men kl 22 virker litt sent? Ellers enig med hun over som foreslår nok aktivitet på dagtid. Leste forresten at barn trenger like mye søvn på sommeren som ellers i året ifl. forskning, men det er lett det blir legging litt senere, men barn sover gjerne dypere på denne tiden av året også, så det veier litt opp. Husker ikke hvor jeg leste det, kanskje nrk.no. Anonymous poster hash: fdbdd...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå