Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Redd for å støte noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra ferie i de sydligere breddegrader for to dager siden. Har ferie i 2 1/2 uke til og vi lurer på en utenlandstur til!

Koser oss så fælt med bading, late dager, ny kultur og god mat!

Men føler folk hvisker og tisker om at ungene ikke får vært hjemme omtrent, at de går glipp av norsk sommer og krabbefiske etc.

De har jo lang ferie, så vi rekker det også.

Vi har allerede bestit syden i høstferien også, og New York tur før jul.

Hva tenker dere?

Vi elsker å reise.

Anonymous poster hash: 41562...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos dere

Anonymous poster hash: a3a75...d3d

Skrevet

God tur! Hadde vi hatt penger nok ville vi gjort det samme :)

Anonymous poster hash: c200e...7d1
Skrevet

Vel, noen mener det er feil å bare feriere i Norge også. Alltids noen som mener noe. Jeg hadde glatt lagt hele ferien til utlandet, om vi hadde hatt mulighet til det. Reis og kos dere!!

Skrevet

Reis og kos dere og opplev mye :) drit i hva andre måtte tenke, deres liv deres valg.

Anonymous poster hash: ac580...ce0

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenker det er leit for ungene og dere å ha det så ille der dere bor at dere må reise bort så sant dere har fri. Det er en type liv jeg ikke forstår. For meg høres det ut som en overfladisk forbrukermentalitet som er ganske kvalmende.

I tillegg mener jeg seriøst at det skulle vært lakt tak på antall årlige flykilometer for fritidsformål av mljøhensyn.

Anonymous poster hash: 83ae7...d02
Skrevet (endret)

Da du skrev i overskriften at du var redd for å støte noen, trodde jeg det handlet om noe som andre fakttisk har noe med. Dette er det dere og bare dere som avgjør, og ingen har noe med å bli støtt enten dere reiser på ferie i utlandet eller i Norge.

Endret av Superdolly
Skrevet

Noen kommer alltid til å finne noe feil i det du gjør. Vi reiser også ekstremt mye (vi bor i utlandet, jeg er fra et annet land, mannen er fra Norge), og vi gjør ikke det av "overfladisk forbruksmentalitet" som noen over sier, eller fordi det er ikke godt nok for oss der vi bor, men fordi vi har en uforklarlig trang til å flytte på oss å se verden. Både på ferie og for å bo, faktisk.

Vi er absolutte ikke hjemmekjær og legger heller penger igjen i India enn i interiørbutikker. Eneste regler vi prøver å følge er å legge igjen mest mulig penger i det landet vi er i i stedet for hos internasjonale kjeder, helst ikke ta fly for ruter under 2 timer, ikke reise på strandferie mer enn 1 gang i året og ikke dra på shoppingturer.

I år har vi allerede vært: på skiferie (i landet der vi bor), på Mauritius, i Paris, i Norge 2 ganger. Nå skal jeg til hjemlandet mitt 2 uker, så skal vi på fjelltur der vi bor, i september blir det langhelg i Paris for en 40-årsdag (tror mann og barn skal et annet sted), høstferie i Norge og Jul i hjemlandet mitt.

Kos deg med god samvittighet, verden er stor og spennende.

Anonymous poster hash: 145a4...f88

Skrevet

Hvis alle i familien trives med det er det bare til å reise og kose dere.

En venninne av barna mine reiste på ferie dagen etter skolefri og kom hjem rett før skolestart hvert år. Hun ble så sliten av å stadig være på farten at hun rett og slett brøt sammen et år. Foreldrene tenkte ikke på at det var slitsomt å skifte sted såpass ofte (de var gjerne 3-4 plasser iløpet av ferien) da de selv stortrivdes med det.

Så bare vær obs på signaler fra barna, det er ikke alltid de selv klarer å sette ord på følelsene sine.

Skrevet

Tak på flytimer, ta gjerne mine timer da jeg hater å fly. 

God tur til dere.

Anonymous poster hash: 1a2f0...e86
Gjest Pusikatt
Skrevet

Så lenge dere har penger er det bare å reise. Og de som kicker på det, er bare misunnelig.

Vet ikke hvor dere bor i landet, men akkurat nå er det varmere i nord-norge enn i syden, så akkurat NÅ ville jeg ikke reist til utlandet.

Skrevet

Så lenge dere har råd til dette, så ser jeg ikke hvorfor dere ikke skal gjøre det. Likevel; det er fint for ungene å være litt hjemme og i nabolaget også, men det trenger ikke være "halve" sommeren. 

Ser også et miljøaspekt i dette, så klart, man trenger kanskje ikke bruke flytransport til alt? Er tog et alternativ? 

Anonymous poster hash: 1faff...7b8
Skrevet

Her elsker ungene å reise. De koser seg hjemme også, men de elsker å reise, oppleve verden og reise rundt.

Vi slapper mye av på ferie, både voksne og barn.

Vi bare nyter hverandres selskap, er oppe tidlig og løper i strandkanten og bare har det fantastisk.

Hjemme er det plikter og folk som kommer til stadighet, mest da barn.

I sommer har ungene truffet venner av flere ulike nasjonaliteter og vi har stelt i stand fotball og tennisturnering med masse ukjente barn og voksne.

Takk for dere som har tatt dere tid.

HI

Anonymous poster hash: 41562...f8c

Skrevet

Gjør nøyaktig hva dere selv ønsker og kos dere med det, høres kjempedeilig ut. Skulle man ta hensyn til alt folk potensielt blir støtt av ville man ikke kunne gjøre noe, her gjelder det å være selektiv.

Gjest beef sister
Skrevet

Gjør det som passer dere. Vi er bortreist helt frem til september, og det er perfekt for oss. Hvis jeg hadde ønsket hjemmesommer, hadde jeg like fullt tilbragt hver dag hjemme med god ssamvittighet.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenker det er leit for ungene og dere å ha det så ille der dere bor at dere må reise bort så sant dere har fri. Det er en type liv jeg ikke forstår. For meg høres det ut som en overfladisk forbrukermentalitet som er ganske kvalmende.

I tillegg mener jeg seriøst at det skulle vært lakt tak på antall årlige flykilometer for fritidsformål av mljøhensyn.

Håper du tuller.... HI: drit i hva andre mener og kos dere sammen! Plutselig er barna for store til å ville dra med dere!

Anonymous poster hash: a0438...ade

Skrevet

God tur og kos dere! Skulle ønske vi hadde råd til det samme 😊

Skrevet

I tillegg mener jeg seriøst at det skulle vært lakt tak på antall årlige flykilometer for fritidsformål av mljøhensyn.Anonymous poster hash: 83ae7...d02

Håper du tuller.... HI: drit i hva andre mener og kos dere sammen! Plutselig er barna for store til å ville dra med dere!Anonymous poster hash: a0438...ade

Nei, jeg tuller ikke. Det er vell ikke noe rart i at jegmener noe annet enn flertallet?

Skrevet

Ville bekymret meg mer for co2utslippene

Anonymous poster hash: f9f1d...03a

Skrevet

Og ungene dine er kjempe heldig som får oppleve så mye! Bra! 👍

Skrevet

Så lenge ungene koser seg så skal andre bare klappe igjen. Reis og kos dere! P.s. Så heldig dere er;)

Anonymous poster hash: 0d4a5...fd4

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud. Her var det noen hyklerske folk!

Selv har jeg slutta med shopping, slutta med visse typer matvarer og føler at jeg er meget bevisst på min rolle som forbruker. Men CO2-utslippene kommer faktisk ikke bare av ferieturer, folkens!

Det er MYE verre at så mange pendler til jobb i privatbiler. Den internasjonale flytrafikken domineres da også av fraktefly. Slutt å kjøpe flybårne jålematvarer og billige drittklær sydd av slaver i Asia, bytt ut alle innkjøp med kortreiste varer, sett bilen hjemme når du skal på jobb; og snakk så om CO2-kvoter.

HI, dra bort så mye dere vil. Om noen moraliserer omkring mangelen på norske ferieminner så tilby dem å ha ungene en helg eller ei uke for å rette på det ;)

Skrevet

Selv har jeg slutta med shopping, slutta med visse typer matvarer og føler at jeg er meget bevisst på min rolle som forbruker. Men CO2-utslippene kommer faktisk ikke bare av ferieturer, folkens!

Det er MYE verre at så mange pendler til jobb i privatbiler. Den internasjonale flytrafikken domineres da også av fraktefly. Slutt å kjøpe flybårne jålematvarer og billige drittklær sydd av slaver i Asia, bytt ut alle innkjøp med kortreiste varer, sett bilen hjemme når du skal på jobb; og snakk så om CO2-kvoter.

HI, dra bort så mye dere vil. Om noen moraliserer omkring mangelen på norske ferieminner så tilby dem å ha ungene en helg eller ei uke for å rette på det ;)

Her har du tydeligvis ikke så god greie på det du skriver om. Flyreiser er mye verre enn bilkjøring når det gjelder utslipp. Et års bilkjøring tilsvarer omtrent én sydentur. Hvis du vil være en bevisst forbruker så anbefaler jeg deg å sjekke dette bedre ut.

HI, anbefaler deg å satse på én lang ferietur neste år i stedet for flere korte!

Anonymous poster hash: d47b8...b37

Gjest Antarctica
Skrevet

Her har du tydeligvis ikke så god greie på det du skriver om. Flyreiser er mye verre enn bilkjøring når det gjelder utslipp. Et års bilkjøring tilsvarer omtrent én sydentur. Hvis du vil være en bevisst forbruker så anbefaler jeg deg å sjekke dette bedre ut.

HI, anbefaler deg å satse på én lang ferietur neste år i stedet for flere korte!

Anonymous poster hash: d47b8...b37

Er ett års bilkjøring det samme i ditt liv som i mitt ;) ?

For jeg kjører under 8000 km i året, mens naboen som pendler kjører over 40.000 km. Det fins ikke noe som heter "et års bilkjøring".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...