Gå til innhold

Foreldre som blander seg/skal vite alt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av tjueårene og har nettopp gått gjennom et samlivsbrudd. Jeg har et barn på 6 år. Jeg bor for tiden hos foreldrene mine, i en overgangsperiode. Nå som det er sommerferie blir det så de passer barnet mitt mens jeg jobber, da jeg ikke har opptjent ferie i år.

Det jeg irriterer meg over, og lurer på om jeg overreagere på, er at de blander seg sånn inn i hva jeg skal, hvor jeg har vært osv. De har til og med sendt meldinger til venninne mine for å høre hvor jeg er osv. Dette syns jeg er over streken, men jeg har ikke turt å si noe til de.. Overreagerer jeg nå? 

Jeg har en mistanke om at de tror jeg har begynt å treffe en annen, men det har da vel ikke de noe med? 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymous poster hash: 1dfc8...327
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sende meldinger til vennene dine er litt drøyt. Resten er ganske normal foreldregreie :P

Anonymous poster hash: c225e...d5a

Skrevet

Du bor hos dine foreldre, og de har ansvaret for barnet ditt? Men du synes de skal la være å involvere seg for mye i livet ditt? Hjelp! Flytt ut, ta vare på eget barn! Da kan du mene mene noe om dette! Inntil videre synes jeg du skal følge dine foreldres regler og forholde seg til det de ønsker.

Skrevet

Du kan ikke få i både pose og sekk.

Den dagen du er uavhengig av foreldrene dine helt kan du begynne å ha ett privatliv.

Skrevet

Sånn er det å bo hjemme hos mor og far :P

Anonymous poster hash: 4a711...19e
Skrevet

Jeg synes det er normalt å fortelle den eller de man bor sammen med hvor en skal og hvor lenge en skal være borte. For meg er dette ren folkeskikk, og har ingenting med kontroll av andre å gjøre.

Hvis foreldrene dine i tillegg har ansvaret for barnet ditt når du er ute av huset så er det innenfor normalen å ville vite når du kommer hjem igjen.

Jeg mener ikke at du må fortelle hvem du er sammen med, men det er vel et naturlig oppfølgingspørsmål uansett hvis du sier jeg drar ut en tur, kommer tilbake om noen timer...

Skrevet

Er bare slik å bi hjemme til mor og far og som n74 skriver så er det normalt å fortelle de man bor sammen med hvor man skal og hvor lenge man blir borte.

MEN det med å sende melding til vennene dine ang. hvor du er og hva du gjør er å gå for langt. Det hadde ikke jeg akseptert. Bodde sammen med mamma et par uker i fjor sommer, holdt på med flytting mellom 2 hus. Så på det som en selvfølge at hun skulle vite når hun kunne vente oss hjem og hvor vi skulle, men hadde hun sendt melding til mine venner ang. hvor jeg var osv. så hadde jeg reagert.

Anonymous poster hash: 7e246...caf
Skrevet

Bur du hjå foreldra dine blir du automatisk eit barn (i deira auge). Slik er det berre.

Skrevet

Det er vel litt drøyt men du bor hos de og de hjelper deg så jeg hadde bitt det i meg.

Men forstår ikke hvorfor de sender melding til venninner når du er på jobb?

Anonymous poster hash: b125c...dbe

Skrevet

Synes de blander seg litt for mye. Du er et voksent menneske. Moren min er lik derfor er det helt uaktuellt å bo sammen med henne. Du får ta en prat med de og fortelle hva du mener.

Anonymous poster hash: a299f...0fc
Skrevet

Det er ikke normalt spør du meg. Er tull å si noe annet. Selv om man flytter hjem for en periode så blir man ikke automatisk 16 år og gir foreldrene rett til å sende sms til venninner.

Skrevet

Skjønner det er delte meninger om dette. Saken er at de passer ikke barnet mitt hele tiden, de skal vite hvor jeg er og hva jeg gjør og hvem jeg er med uavhengig om de passer barnet mitt akkurat den dagen.. Jeg syns det er irriterende og jeg mener at de har ikke noe med det. Men jeg vil heller ikke være frekk og si at det har de ikke noe med - jeg bor tross alt hos de for en stund nå. Men jeg syns de kan spare seg for å spørre og blande seg. Jeg er tross alt ikke tenåring lengre.. 

Anonymous poster hash: 1dfc8...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...