Gå til innhold

posten har rotet vekk brevet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist torsdag mellom kl 15:00 og ca 15:30 postet jeg en 5 med mellom store konvolutter. 4 av de har dukket opp til motakeren. Fikk nettopp beskjed av den 5 motakeren at den ikke hadde fått den. Pakken sin verdi er på 350 kr og 20kr i porto. Jeg vet hvilken dame som var i skaranken. Dette ble sendt som vanlig post, skrev min retur adresse bak på. Hva kan jeg gjøre videre? Kan det erstattes? Hvordan fungerer regler for sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tidlig og  si noe. Det er sommerferie, da tar ting lenger tid. Og pga økt konkurranse fra andre som leverer større brev og pakker, må posten skjerpe inn på sine leveringer. De er også enerådende når det kommer til og dekke postlevering av små pakker/brev til utkantstrøk. En avdeling som går og har gått underskudd i åresvis.... Denne innskjerpingen består av mindre bemanning og i ferier, ikke like mange vikarer ansatt, og de som er ansatt har ikke nødvendig kompetanse for og sortere brev riktig. For litt siden så var det postmenn som kjørte ut post som stod for siste sortering og opprydding av evt feilsorteringer i sitt lokalområde. Da oppdaget de mange feil og ikke minst mange personer med feil postadresse rett og slett, men som i år etter år fikk posten allikevel fordi postmannen visste hvor disse faktisk bodde. Dette er det helt slutt med nå. Nå kan de ikke overlevere slike brev til "rett postmann", den må "gå korrekt rute" til "feil mottaker", hentes av posten/levere inn igjen og deretter forsøkt levet på nytt til riktig adresse, hvis den er oppgitt noe sted. 

Såfremt man sender posten uten sporing, har man heller INGEN forsikring om brevet forsvinner underveis. Det kan være alt fra uærlige medarbeider, til at brevet har "satt seg fast" sammen med andre brev og blitt levert feil. Og dermed blitt beholdt av mottaker. Eller som nevnt, det er feil adresse på selve brevet. Sender man brev med litt verdi, koster man på en litt ekstra og er forsikret for verdier inntil 10 000 kroner.

Anonymous poster hash: 30fdd...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...