Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Synes 3000 i mnd er så lite for et barn. Allikevel er det det jeg får opp om jeg bruker bidragsveilederen fra NAV. Skal dette virkelig dekke utgift til barnehage også? Å være alenemor er jammen ikke fett... Anonymous poster hash: 7182a...21f
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Det skal ikke "dekke" noe, det skal være et bidrag. Altså, en andel! Legg til 3000 fra deg selv, så begynner det å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Hvis du er usikker så ta utredningen gjennom NAV . Selv har vi gjort det privat og jeg får 1700kr fra far. 3000 er ikke lite , han skal jo ikke dekke alle dine regninger. Anonymous poster hash: 9153b...b4a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Du skjønner vel at du selv skal betale for barnet ditt??? Anonymous poster hash: 60409...36e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Hvor gammel er ungen din?! Hvis du leser nøye bidragskalkulatoren, så står det også en sum som DU som mamma til barnet skal bidrag til barnet deres også. Når det gjelder dekning av barnehage utgift, så kan du som alenemor søke om barnetilsyn dekning av NAV.Men 3000 kr av faren er ikke lite det! Du får jo 2 ganger barnetrygd på kr.1940 i tillegg kanskje OS og dekt 60% barnehage avgift (?) pluss ekstra fradrag som aleneforsørger. Om vi dropper de kanskje postene, så har ungen din 7940kr til rådighet hver måned ( 3000kr fra far, 3000 fra mor + 1940 i barnetrygd), og det er MYE det. Jeg var alenemor selv før jeg traff mannen i mitt liv, da betalte barnefaren meg ca 2000kr i måned, og jammen meg syns jeg det var mer enn nok å rutte med i måned pga OS, barnetilsyn støtte, skatt kl.2 og min andel av bidraget til barnet. Nå er jeg som sagt gift, og jeg kan med hånden på hjertet si at det koster IKKE så mye å brødfø en unge i måned. I så fall må det være din egen økonomi som ikke er romslig nok til å få det til å gå rundt.Husk at det koster også for farens unge å ha ungen hos seg! Anonymous poster hash: 9e67a...ddc
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Det er jo ment som et bidrag til utgiftene som følger med et barn. Jeg har 2000 kr for et barn. Jeg betaler SFO, fotball, korps, pianotimer, klær etc. Det er dyrt å ha barn, og det er jo ikke meninga at far skal dekke alt, du må jo bidra du og... Anonymous poster hash: b475b...c0b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Jeg får 4500 kr for 2 barn, og her er det barn med SFO og som holder på med idrett, og idrett er virkelig ikke billig lenger. Jeg fikk minstesatsen fra nav i 2 år først, det var 1000 kr barnet, så jeg er bare glad for at jeg får mer. Jeg har og veldig stram økonomi, og da kommer det ekstra i bidrag veldig godt med, det er med å betale fritidsaktivitetene til barna. Anonymous poster hash: 9651f...157
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 3000 er ikke lite, og skulle du bli uheldig og bf gjør det han kan for å slippe å betale sin del siden du ikke vil være med å betale for barnet ender du opp med ca. 1000 kr. i minstesats og det dekker ikke halvparten. Anonymous poster hash: 0fefd...0f7
BareMas Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 For å sette det litt i perspektiv for deg, så får jeg hele 730kr i bidrag for ett barn. Dette skal inn i posten for bleier, mat, klær, barnehage, evnt fritidsaktiviteter osv. Dette er den absolutt minste satsen fra NAV om far ikke betaler. Jeg tjener heller ikke svært mye, under 300.000 i året, jeg mottar ikke os eller utvidet barnetrygd. Så om bidragskalkulatoren regner ut rundt 3000kr for ett barn til deg, hadde jeg tatt pengene og løpt. Her har du faktisk fått dekt regningen til barnehage pluss litt til.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Jeg betaler selvfølgelig også for barnet, det sier vel seg selv. Grunnen til at jeg spør er fordi faren tjener dobbelt så mye som meg. Men etter disse svarene skjønner jeg at jeg bør være glad for beløpet og tie stille. Jeg har ikke alle disse stønadene som noen av dere nevner. Men jeg kan kanskje søke utvidet barnetrygd iallefall. HI Anonymous poster hash: 7182a...21f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Jeg betaler selvfølgelig også for barnet, det sier vel seg selv. Grunnen til at jeg spør er fordi faren tjener dobbelt så mye som meg. Men etter disse svarene skjønner jeg at jeg bør være glad for beløpet og tie stille. Jeg har ikke alle disse stønadene som noen av dere nevner. Men jeg kan kanskje søke utvidet barnetrygd iallefall. HI Anonymous poster hash: 7182a...21f Mener du virkelig at barnet ditt koster 7-8.000 i måneden?? Siden du skjønner at du selvsagt skal betale og også da antakelig skjønner at du ikke får halvparten fra far? Anonymous poster hash: 60409...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå