Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Minsten kom til verden for 3 uker siden. Mamma har nesten vært på besøk hver dag. Til og med da vi hadde besøk av et vennepar dukket hun opp etter at vi sa at det ikke passet så godt at hun kom. Ho ble sur da ho fikk greie på at det var noen andre som hadde sett minsten før ho da minsten ble født. De 3 siste dagene har vi funnet på ting med andre altså ikke hvert hjemme. I kveld ringte hun og kjeftet meg huden full fordi jeg med viten og vilje nekter henne å treffe barnebarnet sitt. Ja det er hennes første barnebarn men allikevel. Vi har da rett på litt privatliv. Ho hakker på meg og gir meg utdaterte råd. Gud som jeg er lei mamma. Synes synd på mannen som har en så jævlig svigermor. Anonymous poster hash: b2e5b...43f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Hvordan kan det være hennes første barnebarn om det er 'minsten'? Jeg ville vært glad for en slik interesse fra min mor. Skjønner at det kan være i overkant, men det ville jeg oversett det første året. Anonymous poster hash: 01597...ffb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 minsten fordi det var det jeg kalte h*n kunne skrevet lille eller noe annet. Vær så god. Du kan få ho. Når ho blir fornærmet og sur når jeg sier nei at ting ikke passer og kommer allikevel. Og kjefter fordi jeg ikke kan komme på lunsj for jeg skal møte andre venner som er hjemme i svangerskapspermisjon. At Svoger og svigerinne kom på besøk (bor et stykke unna kom for å si hei ved siden av ferie) var urettferdig så ho måtte komme på besøk og hadde med ei venninne av seg. Er vel det at ho ikke hører som gjør meg sint Anonymous poster hash: b2e5b...43f
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Du må snakke med henne! Hun er jo helt tullerusk av mormorlykke, og ser sikkert ikke helt hva hun holder på med. Vær klar og tydelig!
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 minsten fordi det var det jeg kalte h*n kunne skrevet lille eller noe annet. Vær så god. Du kan få ho. Når ho blir fornærmet og sur når jeg sier nei at ting ikke passer og kommer allikevel. Og kjefter fordi jeg ikke kan komme på lunsj for jeg skal møte andre venner som er hjemme i svangerskapspermisjon. At Svoger og svigerinne kom på besøk (bor et stykke unna kom for å si hei ved siden av ferie) var urettferdig så ho måtte komme på besøk og hadde med ei venninne av seg. Er vel det at ho ikke hører som gjør meg sint Anonymous poster hash: b2e5b...43f Hvis ho bruker ord som "urettferdig" viser ho at hennes egne følelser er i sentrum her.Og hvis ho tar med ei venninne bare for å markere seg - huff. Har ikke ord. Det er jo mangel på hensyn, det er for pokker bare 3 uker siden du fødte! Dere må da få ro.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Hadde min mor oppført seg slik hadde hun fått et ultimatum. Enten oppfører du deg eller du får kun se barnebarn til jul og bursdager. Slik oppførsel må drepes med en gang. Og ikke ha dårlig samvittighet i for å stramme henne opp. Den oppførselen hører ikke noe sted hjemme. Anonymous poster hash: 6d0a1...da3
Sint naken biltyv Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Hadde min mor oppført seg slik hadde hun fått et ultimatum. Enten oppfører du deg eller du får kun se barnebarn til jul og bursdager. Slik oppførsel må drepes med en gang. Og ikke ha dårlig samvittighet i for å stramme henne opp. Den oppførselen hører ikke noe sted hjemme. Anonymous poster hash: 6d0a1...da3 Enig!
Tjofsen Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Hjelpes! Stakkars deg. Her må du sette foten ned og gi henne klar beskjed. Det er du som har blitt mor, ikke hun. Enig med rådet du har fått over her.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Du må bare lukke ørene. Har en sånn mor selv, om blander seg opp i alt. Hun mener godt, men gud så irriterende det er ! Hele graviditeten har hun og mine søstre som har barn fra før gått å masa og gnålt om ditt og datt, sånn at de rett å slett har ødelagt mye av gleden ved å gå gravid, handle inn til den lille og bare det å oppleve ting for første gang selv. Gruer meg allerede til ungen kommer ut og de skal begynne å mase å blande seg. Vurderer nesten å holde fødselen skjult en stund så man får litt fred. Anonymous poster hash: 9a003...b3e
monson Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Hoho.. Både jeg og kjæresten har familie som bor et godt stykke unna. Så tiden før fødsel og etter, kommer huset til å være stappa fullt av familie som skal bo her. Svigers som kommer fra et annet land og som jeg ikke kan språke til skal være her sikkert i en mnd. Om min søster og hennes mann pluss to barn skal være her i nesten en uke når jeg får babyen. Pluss at jeg har en mor som er ganske lik din. Heheh, så synes ikke så synd på deg ;P Neida.. Du må snakke med henne og si at hun må roe seg ned, og minn henne på hvordan det var for henne å få første fødte. Kanskje det kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Du må bare lukke ørene. Har en sånn mor selv, om blander seg opp i alt. Hun mener godt, men gud så irriterende det er ! Hele graviditeten har hun og mine søstre som har barn fra før gått å masa og gnålt om ditt og datt, sånn at de rett å slett har ødelagt mye av gleden ved å gå gravid, handle inn til den lille og bare det å oppleve ting for første gang selv. Gruer meg allerede til ungen kommer ut og de skal begynne å mase å blande seg. Vurderer nesten å holde fødselen skjult en stund så man får litt fred. Anonymous poster hash: 9a003...b3e Les det du skriver en gang til! Din mor og dine søstre ødelegger din glede både med svangerskapet og forventningene til å få den lille og du regner med at de kommer til å fortsette å mase og blande seg etter at barnet ditt er kommet. Du er faktisk så sikker på det at du vurderer å skjule det faktum at du har født for din mor og dine søstre. Les det du skriver et par ganger til! Mener du virkelig at andre personer har lov til å ødelegge andres liv med mas og innblanding bare fordi de mener det godt?? Da tror jeg disse personene har rotet med hodet ditt i altfor mange år! Herlighet, du kan ikke fortsette slik! Du må ta tilbake kontroll over ditt eget liv og du må sette grenser for deg selv og for barnet. Si at du ikke ønsker besøk den første uken, eller de første dagene etter fødsel. Si at du setter pris på at de mener godt med sine råd, men at du helst vil bli kjent med ditt eget barn og finne ut av ting selv - og at hvis du lurer på noe så er de de første du vil komme og spørre. Du kan ikke la din mors og søstres masing og innblanding få ødelegge gleden over ditt første barn!!! Du skal ikke skyve dem ut av livet ditt, du skal bare sette sunne grenser for deg selv, barnet ditt og ev mannen. HI - det samme gjelder egentlig deg. Du må sette grenser for din mor. Si at du er sliten av daglig besøk, at selv om du setter pris på at hun er så glad i barnebarnet sitt så må hun også gi deg litt rom. Og det at hun tar med seg en venninne når du har sagt dere har besøk og at det ikke passer, det må du si tydelig fra om, for det er totalt respektløst av henne. Hun oppfører seg som en liten unge som tror hun har fri tilgang til godtebutikken, og så blir sur når hun oppdager at hun ikke har det likevel. Begge to - si fra på tydelige måter uten å kritiserer. Sett grenser for dere selv - og gjør det med god samvittighet. Anonymous poster hash: 0bbb2...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå