Gå til innhold

Puberteten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som ikke er flau over forandringene sine. Istad kom hun til meg og fortalte meg at hun har begynt å få hår på tissen.

Er veldig gla hun forteller meg om div ting og at vi har ett godt forhold, men er dette normalt? Hva skal jeg si? Svarer på alt hun lurer på, men føler det blir litt for mye iblant.

Hvordan var deres barn når denne puberteten kom?

Anonymous poster hash: e0a19...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det normalt at hun vil snakke med deg. Du er hennes mor og hun er tydeligvis veldig trygg på deg. Kan være lurt å låne noen bøker på biblioteket om kropp og overgang til pubertet / voksenkropp.

Prat med henne og ikke vis at du er ukomfortabel med spørsmålene.

Jeg har en sønn på 9. Alt med kropp er veldig naturlig for ham, fortalte da de første hårene dukket opp. Spør og graver om det meste, jeg svare ham på en ordentlig måte.

Vis respekt :)

Anonymous poster hash: 56fbf...d66

Skrevet

Tenker at det er et tegn på at dere har et godt og åpent forhold og absolutt ikke noe "unormalt". Når fikk mensen og fortalte det til mamma fant hun fram bind men sa ikke et ord. Når jeg fikk pupper tok hun meg uten forberedelse til en butikk der jeg måtte måles for å finne riktig størrelse. Utrolig sårt den dag i dag, og jeg gjør alt for at mine jenter skal slippe å få det sånn.

Anonymous poster hash: df097...dff
Skrevet

Takk for ett fint tips, da skal vi dra og låne oss en bok imorra.

Veldig glad at vi har ett så fint og nært forhold, men ble litt overrasket da hun fortalte meg dette om tissen og om jeg ville se på puppene hennes, hehe hun er så rar og da.

Har også ei på 4 år, som også får med seg alt dette, hun spurte meg om ikke hun snart fikk pupper og...trodde jeg hadde litt mer tid før puberteten dukket opp, eldste er jo bare ni. Kanskje det fins ei bok til meg og på biblioteket.

Hi

Anonymous poster hash: e0a19...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...