Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Jeg har to tette barn (18 mnd mellom) og yngste er nå 3 mnd. Så det har da vært mye amming siste halvannet året. Jeg ammer der det måtte passe meg, men er så klart anstendig offentlig. Alle menn i min og samboers familie bryr seg ikke. Jeg ammer uten å gjemme meg vekk, og kan fint fortsette en samtale samme hvem jeg da snakker med. Men dette kommer nok an på hvilke forhold folk har til familie og svigerfamilie. En venninne av meg hjemmet seg vekk, gjerne annet rom om noen mannlige i familien er der, hun føler seg direkte flau selv om ingen glor eller egentlig bryr seg. Man skal jo selvfølgelig føle seg vel og avslappet når man ammer, så hun løser det på denne måten. Hva gjør du, og hvorfor? Anonymous poster hash: e2adc...eb9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Gjemte meg vekk i starten, men etter hvert orket jeg ikke det. Syns ikke det var direkte behagelig å amme forran familie/ svigerfamilie, men ble for slitsomt å gjemme seg bort i lengden. Anonymous poster hash: c65a0...523
☆☆☆ Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Behagelig synes eg ikkje nødvendigvis det er, men å gøyme seg vekk blir fort upraktisk. Så det blir amming med familie tilstades.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Har ammet fire barn og har ingen sperrer for hvem jeg ammer i samme rom med Har egentlig aldri vært spesielt flau eller sjenert da, men jeg prøver jo å ikke blotte meg helt for å unngå at de jeg sitter i samme rom med synes det blir pinlig eller kleint. Jeg selv bryr meg egentlig katta... Anonymous poster hash: 3f435...36c
Cherries Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Helt i begynnelsen ammet jeg i et annet rom. Når lille ble litt større fikk han flaske når vi var andre steder enn hjemme uten besøk...
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Jeg syntes det var greit å amme i et annet rom. Babyen ble veldig forstyrret og jeg syntes det var litt kleint. Hadde forøvrig et par traumatiske opplevelser hvor jeg endte opp sittende på en stein i veikanten å amme og én gang i lørdagsrushet på nærsenteret
SuperFries Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Jeg ammet foran alt og alle ☺Barnet hadde behov for mat. Maten var tilfeldigvis i mine bryster, så da ble brystet blottet. Selvsagt med en viss grad av anstendighet 😃
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 eg har altid med et lite babyteppe og dekker til med..liker ikkje å vise noko fram ikkje til nokon uten om min mann..tihi, Anonymous poster hash: 4a74b...089
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 Jeg har ammet 3 barn, og alle 3 har vært ganske så puppegale. Særlig de første mnd ville de ha pupp stadig vekk og det var ikke akkurat noen fast rytme. Jeg ammet foran familie (og for så vidt også offentlig) når det måtte passe babyen. I starten var jeg vel litt brydd, og noen av de mannlige men etter hvert var det helt naturlig. Satt jo aldri helt blottet heller og hadde ofte en gasklut som jeg dekte litt med. Hvis jeg måtte sittet på et annet rom hadde det jo ikke vært noen vits i å være på besøk/ha besøk:) Anonymous poster hash: f672a...ef7
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Kalven hang i puppen oppmot 10 timer i døgnet, og innimellom der skulle jeg også spise, sove, tisse, dusje and so on. Klart jeg ikke brydde med det døyt om noen lot seg sjenere av at det var foringstid. Igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Det kunne ikke falle meg inn å amme i andres nærvær. OK, sammen med gode venninner, mamma, søsteren min og samboer, men INGEN andre. Jeg syntes det var veldig ubehagelig å amme foran andre, til og med ikke på helsestasjonen ammet jeg slik at andre så det. Men nå kler jegikke av meg slik at andre ser heller. Går ikke i shorts om sommeren fordi jeg har strekkmerker på byene. Anonymous poster hash: f1074...f56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå