Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Som hadde et valg. Fikk dere noe dårlig samvittighet? Siden det skal være best for barnet å bli født naturlig? Anonymous poster hash: dec7f...6ad
Kremtopp Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Både og. Jeg valgte ks på nr.4 som følger av ekstrem fødselsangst, prøvde å føde vanlig først. Angret litt etterpå selv om jeg vet jeg valgte rett, hadde en fin opplevelse ift ks og heldigvis lite smerter og kom raskt iform. Blir jeg gravid igjen i fremtiden så vil jeg derimot kreve samtaler og bedre oppfølging ift fødselsangsten slik at jeg kan føde vaginalt igjen. Det er det beste for mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Nja. Legene anbefalte det jo så jeg hørte på de som hadde kunnskapen. Men jo, jeg hadde en litt vond følelse. Nå sa legene forsåvidt at det er verst for mor. Nå "valgte" jeg det jo ikke helt selv, det er jo legen som bestemmer. Anonymous poster hash: 094f6...3ae
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Nei, skulle jeg det? Hvor mange barn skades eller enda verre dør i Norge pga planlagt keisersnitt? Anonymous poster hash: 71df4...2ee
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Jeg valgte ks med nr 2 siden nr 1 nesten døde i fødselen pga div faktorer som de ikke helt vet hvorfor oppsto. Da ble det katastrofesnitt og gjenoppliving. Ville ikke risikere det igjen så valget var enkelt og samvittigheten ren. Men savner jeg å ha født? Ja, helt klart. Men ikke verdt livet til babyen å få oppleve det. At ks skal være så ille er vel skremselspropaganda. Hvor mange skades i vaginal fødsel kontra ks? Anonymous poster hash: 7d13b...b33
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse. Hvordan kan du si at en vaginal fødsel ville være og gamble med ditt barns liv? Har du født før? Anonymous poster hash: 9af5d...ba0
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse. Hvordan kan du si at en vaginal fødsel ville være og gamble med ditt barns liv? Har du født før? Anonymous poster hash: 9af5d...ba0 I vår familie har vi ganske dramatisk historikk med hensyn til fødsler. Eksempelvis da jeg ble født holdt både min mor og jeg på å dø - jeg ble tatt med et "katastrofesnitt" Da jordmor fikk høre dette sendte hun meg til samtale på sykehuset. De ville ikke ta noen sjanser på Ullevål og jeg fikk innvilget KS. Overlegen sa imidlertid at om jeg ville prøve kunne vi gjøre et forsøk. Dette takket jeg, naturlig nok, nei til. Veldig fornøyd med KS Endret 9. juli 2014 av MammantilNurket
Mummy79 Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Hvordan kan du si at vaginal fødsel er "det beste" alt? Det er individuelt i hvert tilfelle? Vaginal fødsel kan gå bra eller ende med store komplikasjoner, det er ingen fasitsvar, man kan aldri vite på forhånd. Blir så provosert av slike påstander, hva med å være takknemlig for at det finnes alternativer for de som av ulike grunner ikke kan føde vaginalt?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Jeg valgte KS ved seteleie fordi 50% av setefødsler ender med KS. Jeg ville heller ha et planlagt KS i rolige former enn et hastesnitt etter en lang fødsel. I følge dem jeg snakket med på barsel var det tilnærmet 0% risiko ved planlagt, men at det var høy risiko ved hastesnitt ved problemer under fødsel. Så jeg vet ikje helt hva du baserer hovedinnlegget ditt på? Anonymous poster hash: 09e3f...ba9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Jeg valgte KS ved seteleie fordi 50% av setefødsler ender med KS. Jeg ville heller ha et planlagt KS i rolige former enn et hastesnitt etter en lang fødsel. I følge dem jeg snakket med på barsel var det tilnærmet 0% risiko ved planlagt, men at det var høy risiko ved hastesnitt ved problemer under fødsel. Så jeg vet ikje helt hva du baserer hovedinnlegget ditt på? Anonymous poster hash: 09e3f...ba9 Baserer og baserer, jeg har forsøkt å snakke med forskjellige jordmødre om å få ta et keisersnitt siden forrige fødsel var traumatisk og det ligger an til at denne blir veldig lik, men de er bare opptatte av at det er best for barnet å bli født naturlig. Så da har jeg tenkt på om jeg kanskje vil få dårlig samvittighet hvis jeg står litt mer på krava og kanskje ender opp med å få ks. Hi Anonymous poster hash: dec7f...6ad
kiki1980 Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Tenker ikke på naturlig fødsel i det hele tatt. Veldih fornøyd me planlagt KS,ville gjort det igjen... Første gang valgte jeg ikke KS, pga blødning. Andre gang måtte det bli ks.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse. Hvordan kan du si at en vaginal fødsel ville være og gamble med ditt barns liv? Har du født før? Anonymous poster hash: 9af5d...ba0 I vår familie har vi ganske dramatisk historikk med hensyn til fødsler. Eksempelvis da jeg ble født holdt både min mor og jeg på å dø - jeg ble tatt med et "katastrofesnitt" Da jordmor fikk høre dette sendte hun meg til samtale på sykehuset. De ville ikke ta noen sjanser på Ullevål og jeg fikk innvilget KS. Overlegen sa imidlertid at om jeg ville prøve kunne vi gjøre et forsøk. Dette takket jeg, naturlig nok, nei til. Veldig fornøyd med KS Så rart. Min mor hadde også en svært dramatisk fødsel, barnet døde og hun holdt på å dø selv. Er aldri noen i helsevesenet som har vært inne på at dette skulle ha noe med meg og mine fødsler og gjøre. Jeg har vært gjennom 5 fødsler....et ks og 4 vaginale. Anonymous poster hash: 41c24...e1b
MammantilNurket Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse. Hvordan kan du si at en vaginal fødsel ville være og gamble med ditt barns liv? Har du født før? Anonymous poster hash: 9af5d...ba0 I vår familie har vi ganske dramatisk historikk med hensyn til fødsler. Eksempelvis da jeg ble født holdt både min mor og jeg på å dø - jeg ble tatt med et "katastrofesnitt" Da jordmor fikk høre dette sendte hun meg til samtale på sykehuset. De ville ikke ta noen sjanser på Ullevål og jeg fikk innvilget KS. Overlegen sa imidlertid at om jeg ville prøve kunne vi gjøre et forsøk. Dette takket jeg, naturlig nok, nei til. Veldig fornøyd med KS Så rart. Min mor hadde også en svært dramatisk fødsel, barnet døde og hun holdt på å dø selv. Er aldri noen i helsevesenet som har vært inne på at dette skulle ha noe med meg og mine fødsler og gjøre. Jeg har vært gjennom 5 fødsler....et ks og 4 vaginale. Anonymous poster hash: 41c24...e1b Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt, jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Jeg fikk tilbud om å prøve vaginal fødsel med KS som backup-plan ... og takket pent nei. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke "gamble" med mitt barns liv og helse. Hvordan kan du si at en vaginal fødsel ville være og gamble med ditt barns liv? Har du født før? Anonymous poster hash: 9af5d...ba0 I vår familie har vi ganske dramatisk historikk med hensyn til fødsler. Eksempelvis da jeg ble født holdt både min mor og jeg på å dø - jeg ble tatt med et "katastrofesnitt" Da jordmor fikk høre dette sendte hun meg til samtale på sykehuset. De ville ikke ta noen sjanser på Ullevål og jeg fikk innvilget KS. Overlegen sa imidlertid at om jeg ville prøve kunne vi gjøre et forsøk. Dette takket jeg, naturlig nok, nei til. Veldig fornøyd med KS Så rart. Min mor hadde også en svært dramatisk fødsel, barnet døde og hun holdt på å dø selv. Er aldri noen i helsevesenet som har vært inne på at dette skulle ha noe med meg og mine fødsler og gjøre. Jeg har vært gjennom 5 fødsler....et ks og 4 vaginale. Anonymous poster hash: 41c24...e1b Dette vet sikkert jordmor og legen til mammantilnurket MYE bedre enn deg! Så sikkert ikke rart i det hele tatt.... Anonymous poster hash: 71df4...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå