Gå til innhold

Sutrer derd barn mye i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 gutter på 3 og 5år, nå er vi på ferie og koser oss stor sett hele dagen med is, stranden, grilling, sol, bading varme, lekeland.. osv..

Men det blir så fort sure miner, får ikke ditt og får ikke datt. Krangling og sutring..

Det er kanskje varmen og solen som gjør de slitne..

føler liksom vi prøver og skape en kanon ferie, men ungene bare sutrer eller krangler med hverandre. Selvfølgelig er store delen av dagen smilende og glade barn. Men lunten er kort før de flyger i tottene på hverandre eller blir sure og lei..

Føler meg jo totalt misslykket..

Anonymous poster hash: ae57c...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt opp og ned. I går hadde vi en super dag hvor treåringen hang med på masse "voksenting",han hjalp til både med sparkling og en tur på dynga med spesialavfall - og så ble det jammen en lang handletur, også, og han var blid som ei sol hele dagen.

I dag har det Vært Lillelord Grinogklag uansett hva vi har forsøkt å finne på. Hjalp litt å dra og bade, så mulig varmen har litt å si, ja.. føler med deg :)

Skrevet

Nå er mine 7 og 13, så lite sutring her. Vi har kost oss med bading og aktiviteter hver dag, så de storkoser seg. Litt trass og småfrekk 13 åring da. Men ikke så ille.

Anonymous poster hash: 160c0...64f
Skrevet

Her blir barna sutrete av sukker.

Om vi styrer bort fra snop og is og heller velger mindre søte alternativ har vi en mer harmonisk dag.

Usikker på hvorfor, men får de snop/is så får de kanskje blodsukkersvingninger og cravings for mer. Det blir mas og det blir suring.

Anonymous poster hash: 069b1...af3

Skrevet

Gutta mine er to og fire år og her er det en del sutring som ikke alltid er der i hverdagen. Jeg tror det kommer av en kombinasjon av rutinebrudd (ikke opp om morgen, på med tøy, inne med frokost også til barnehagen osv.) og at det skjer mye på en gang. Reiser og aktiviteter gjør de litt slitne og når det er varmt i tillegg er det nok ikke så lett å være en liten tass :P Har virkelig kosa meg med gutta og skulle ønske at ferien var lenger. Men tror også de får det godt når vi går tilbake til en mer rutinefylt hverdag.

Anonymous poster hash: aab99...002

Skrevet

Min erfaring er at de trenger nesten en uke på å "lande". Første ferieuka er alltid verst her. Eldste på nesten 7 maser/sutrer mest.

Skrevet

Og som er sier over her, sukker inntaket. Det er litt høyere nå i ferien.

Anonymous poster hash: aab99...002

Skrevet

Ikke noe sutring, men de krangler en del. Har gått overraskende fint hittil, men regner med det kommer når vi skal ut med båten i to uker.

Anonymous poster hash: 53df8...5d6

Skrevet

Hvorfor skal ferie handle om is dagen lang? Ja nå skal du få så mange is du vil, for nå er det ferie. Det fucker opp blodsukkeret, og du gjør deg selv en bjørnetjeneste...

Anonymous poster hash: 3d677...42c

Skrevet

Når du nevner det så var han faktisk mye mer sutrete på ferie enn nå når vi er hjemme.

Anonymous poster hash: 13d52...ba5
Skrevet

Nei, de sutrer ytterst sjelden.

Anonymous poster hash: cc8dd...04f

Skrevet

Når vi er bare hjemme og ikke gjør noe spes, så absolutt. Klager og hyler hull i hodet på meg. Nå har vi akkurat vært en uke på Ibiza, og da var han bare blid hele uken. Jeg har tre barn, men stort sett bare 3-åringen som trasser.

Skrevet

Nei, hatt en nydelig dag. Idag har de badet i bassenget fra morgen til kveld, de er 3 og 5 år. Minste på 7mnd har sittet i husken sin eller i vognen, på fanget osv, kost seg i skyggen.

Vi bor nær stranden, men enklere hjemme med babyen. Når det er innevær leker de som regel godt sammen de to eldste, i flere timer. Eller så koser de seg med "kino" på loftet.

Kan ha dager der de er sutrete, men da er det for de kjeder seg litt. Men godt av å lkjede seg også.

Anonymous poster hash: 7ee7c...858

Skrevet

ikke noe sutring her. Men vi merker selvsagt han blir utilpass når det er så varmt ute som det har vært de siste dagene.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke. 7 og 10-åringen er for store til sutring og 3-åringen er et blidt og positivt vesen som sjelden er sur og lei.

Skrevet

Hender de prøver seg men gir seg når de får advarsel.

Jeg har reist hjem fra badeland én gang etter advarsel og etter det holder det å si at nå reiser vi snart hjem.

Anonymous poster hash: bce3d...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...