Gå til innhold

Jeg elsker sommer og sol! Men...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter inne på kontoret nå, og armene klistrer seg fast i pulten... da kjenner jeg at det er litt i overkant!
Ventilasjonsanlegget funker ikke heeelt som det skal, noe som resulterer i at det er DRITJÆVLAVARMT her, og vi får på ingen som helst måte lov å sette opp vinduene, for nå har de tross alt satt på ventilasjon (for 4 timer siden) så alt må igjen og ned, ingen luft, ingenting! Det rabler snart over for meg! Jeg har vondt i hodet, og klarer faktisk ikke konsentrere meg...Jeg vil hjem!



Anonymous poster hash: 79cdc...88e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da snakker du med ledelsen!! Evt kontakter din fagforening å får hjelp til hva en skal si/gjøre i slike situasjoner!

Skrevet

Vær glad dere har ventilasjon på jobb.

 

Vi har hverken ventilasjon eller klima-anlegg på jobb.

 

Det er ikke lov, men eieren av bedriften gir flatt faen.

 

Vi har klaga til avdelingsleder, som igjen har klaga til daglig leder, som igjen blir stoppa av eieren.

 

Daglig leder går rundt som en nikkedokke og kastrert katt å gjør som eieren sier.

 

Gud så glad jeg skal være den dagen jeg får tak i en ny jobb :)



Anonymous poster hash: df2a6...ab2
Skrevet

Da snakker du med ledelsen!! Evt kontakter din fagforening å får hjelp til hva en skal si/gjøre i slike situasjoner!

 

Det er gjort. Og dette er altså tiltak som er igangsatt. Lukk vinduene. Nå roa det seg litt her fordi sola forsvant på andre siden av bygget (stakkars dem som sitter der), men det er jo uutholdelig. Vurderer å ta med pc'n hjem å jobbe der i skyggen isteden!

 

Anonymous poster hash: 79cdc...88e

Skrevet

Arbeidstilsynet da? Snakket med de? Hva sa fagforeningen?

Skrevet

Sjekk denne... http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78340

 

Hva med å skaffe vifter på kontorene hvis ventilasjonen ikke virker slik den skal?

 

Der jeg jobbet sist hadde vi det "morsomt" med at ventilasjonen/temp'en lå ca et døgn etter utetemperaturene. Vi hadde det dermed ofte enda varmere enn nødvendig på varme dager, og iskaldt på kalde dager.

 

Eksen jobbet med ventilasjonssystemer, han sa at det ofte var de som hadde ansvar for anleggene som ikke hadde lært seg hvordan systemet egentlig fungerte, noe som gjorde at de ofte fikk klager på at anleggene ikke fungerte. Når de kom til stedet virket systemet slik det skulle - det var bare ikke stilt inn riktig av de med ansvar i bygget. Så kan jo være et tips å få dem til å sjekke med produsenten, få ny opplæring på systemet på huset?



Anonymous poster hash: a81fb...f1c
Skrevet

Da skulle du prøvd å stresse rundt i sykepleieruniform i min avdeling hvor vinduene er skrudd/boltet igjen! Ho ho! På smittsom må vi i tillegg kle på oss gulfrakk og munnbind! Ikke kan vi gå ut for å lufte oss litt heller! Og det er ikke nok vifter til alle pasientene!

 

Anonymous poster hash: eff0f...7e2

Skrevet

Da skulle du prøvd å stresse rundt i sykepleieruniform i min avdeling hvor vinduene er skrudd/boltet igjen! Ho ho! På smittsom må vi i tillegg kle på oss gulfrakk og munnbind! Ikke kan vi gå ut for å lufte oss litt heller! Og det er ikke nok vifter til alle pasientene!

 

Anonymous poster hash: eff0f...7e2

Jotakk, det har jeg prøvd. Og jada, det er alltid noen som har det verre. ..

 

Anonymous poster hash: 79cdc...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...