sug lut Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 http://www.dagbladet.no/2014/07/09/kultur/hovedkommentar/meninger/pappaperm/meklere/34262769/ Jeg likte kronikken, men det jeg ikke forstår er at kvinner ikke rett og slett unnværer disse mennene?
Maleficent Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Menn som mangler baller til å ta egne valg er usjarmerende og ubrukelige.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Sier det samme. Jeg kan ikke fatte og begripe at en kvinne som drømmer om familieliv i det hele tatt _gidder_ få barn med en man som setter jobb og karriere høyere enn sitt eget barn. Enkelt og greit.
sug lut Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2014 Jeg ser jo at ikke alt er synlig i en person fra start - men hvis din potensielle mann satser på denne typen jobb ville jeg jo tro det er tegn i tiden som kunne få deg til å revurdere selv FØR barn er en mulighet? Eller kanskje jeg bare har altfor smal megleromgangskrets. Ikke-eksisterende, faktisk. Og jeg tror det er grunner til det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Jeg ser jo at ikke alt er synlig i en person fra start - men hvis din potensielle mann satser på denne typen jobb ville jeg jo tro det er tegn i tiden som kunne få deg til å revurdere selv FØR barn er en mulighet? Eller kanskje jeg bare har altfor smal megleromgangskrets. Ikke-eksisterende, faktisk. Og jeg tror det er grunner til det. Ja, det er jo nettopp det. Visst kan folk forandre seg, men det var dette med å i det minste forsikre seg om at man har noenlunde sammenfallende grunnverdier og tanker om hvordan man ønsker å ha det. For all del. Noen kvinner trives sikkert med å ta alt med hus og hjem og la mannen gå på sjølstyr. Men vi ser jo gjentatte ganger her inne for eksempel, at de færreste orker dette over lang tid. Så hvorfor i det hele tatt begi seg inn i noe slikt? En annen ting- hva gjør det med et barn å bli så til de grader nedprioritert til fordel for jobb og penger?
Gjest beef sister Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Menn (og kvinner) som driter i barna sine er usjarmerende uansett. Punktum. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at en sånn type jobb gjør at man bortprioriterer familie. Jeg kjenner mange meglere, eller hele siden av yrker som involverer at du helt klart må være veldig tilgjengelig, og det er klart at det er et stor spenn innenfor den bransjen også - poenget er vel at det er usjarmerende med menn som velger jobb fremfor familie til enhver tid, selv om enkelte yrker sikkert er overrepresentert. Jeg er forresten gift med en med den type jobb, men forskjellen er at han har vett nok til å se det som er viktigst.
Dr. Fyll Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Disse mennene gjør seg jo unnværlige for partneren sin. Hvorfor ikke ta skrittet fullt ut og være alenemor når man likevel er det i praksis? Og jeg skjønner ikke hvorfor disse mennene har ønsket seg samboer og familie i utgangspunktet. Kanskje de ser på kone og barn som accesories til den perfekte fasaden, a la Paris Hilton og veskehundene hennes? Neglisjere hunder har en tendens til å bli aggressive, det samme gjelder neglisjere koner. Det største problemet er jo hva en slik holdning gjør med selvfølelsen til barna. Å bli oversett og nedprioritert av en av foreldrene kan skape veldig store sår og dårlig selvtillit, uansett hvor god omsorgen er ellers.
Anne-B. Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 Jeg er. Litt. Hvordan hadde livet deres vært uten julekuker og Bernhard? Sier det bare. Het hilsen fra Mo i Rana. Svett mellom puppa.
sug lut Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2014 Det høres ut som en moderne julefortelling, Legenden om Bernhard og julekukene. Svett mellom puppa er ulekkert, overgås bare av svett under håret i nakken og i hodebunnen, samt svett under magevalken.
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Ingen kan erstatte mamma, men det finst dei som kan erstatte "spesialsykepleier 100%, 2-delt turnus". Då dei ikkje fann ein slik person vart det vikarbyrå i permisjonen min, men likevel. På samme måte er pappa uerstattelig heime også, difor må jobben hans halte seg gjennom permisjonen hans. Det går nok på eit vis, sjølv om dei tapar titusener, då dei kun får refundert lønna hans frå nav, ikkje tapt omsetjing. Det er ikkje mange gongar i livet ein er heime med barn, så ein må berre drite i korleis andre blir påverka. Ungen er viktigare i det lange løp.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Det høres ut som en moderne julefortelling, Legenden om Bernhard og julekukene. Svett mellom puppa er ulekkert, overgås bare av svett under håret i nakken og i hodebunnen, samt svett under magevalken. Svett UNDER puppa er også noe drit. Det er noe jeg faktisk ikke har vært kjent med før etter amming av to unger..
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Det høres ut som en moderne julefortelling, Legenden om Bernhard og julekukene. Svett mellom puppa er ulekkert, overgås bare av svett under håret i nakken og i hodebunnen, samt svett under magevalken. Svett UNDER puppa er også noe drit. Det er noe jeg faktisk ikke har vært kjent med før etter amming av to unger.. Er nok fordi det ikkje var hud mot hud under puppane før
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Det høres ut som en moderne julefortelling, Legenden om Bernhard og julekukene. Svett mellom puppa er ulekkert, overgås bare av svett under håret i nakken og i hodebunnen, samt svett under magevalken. Svett UNDER puppa er også noe drit. Det er noe jeg faktisk ikke har vært kjent med før etter amming av to unger.. Er nok fordi det ikkje var hud mot hud under puppane før Redd for det, gitt..
Anne-B. Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Vi skulle gjerne ha fått benyttet oss av pappapermisjon, men siden jeg ikke hadde jobb og mannen var ansatt på prosjekt, gjaldt ikke de reglene. Veldig synd, tror han og barna hadde hatt veldg godt av det. Jeg må jo bare si at dette med at de liksom er så uunnværlige og at miljøet er så machismo, er jo strengt tatt noe som de selv har konstruert. Man kan faktisk få litt av begge deler i et land som Norge. Jeg er kanskje naiv? Mener i alle fall at det bør være mulig. Tenker at det er opp til arbeidsmiljøet å legge opp til at det skal være mulig. Men samtidig, vil menn i disse yrkene ha permisjon og hva er årsaken til at de evt ikke vil ha? Dette er en verden som er ganske ukjent for meg med en mann som jobber i staten.
sug lut Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. juli 2014 Jeg tenker som så at de vil ikke farsrollen nok, om det å klore seg fast i stilling, anseelse og bonuser er viktigere.
Anne-B. Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Du har det du gjør for at det skal gå rundt også har du alt det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå