Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Hva er din erfaring? Vi har ikke lovfestet rett på plass, men vil muligens kunne få en plass i en familiebarnehage. Kjenner jeg er litt skeptisk.. Anonymous poster hash: f776f...e37
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Har ikke prøvd det selv, men de jeg har snakket med var veldig fornøyde. Anonymous poster hash: a9865...4e7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Jenta vår gikk i det fra hun var 2-3 år. Vi var kjempe fornøyd. Lita gruppe med barn,og de var 1-2 dager i uka i bhg de hører til i. Kjempe fin start på bhglivet,venne seg til andre barn og voksne. Anonymous poster hash: f1eb2...994
Bustetroll Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Min har gått i fam. bhg siden hun var 10 mnd. Begynte for fullt da hun var 15 mnd. Gått kjempefint. Kunne ikke vært mer fornøyd. Det er kun 7 barn, og 2 voksne, så ikke så mange å forholde seg til, og jeg vet at hun fikk den oppmerksomheten hun trengte.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar! Men det er vel som oftest sånn at det ikke er noen pedagoger fast ansatt i barnehagen, kun assistenter? Ofte har de knyttet til seg en pedagog som kommer en gang i uken eller noe slikt. Opplevde dere det som uproblematisk? Anonymous poster hash: f776f...e37
Bustetroll Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar! Men det er vel som oftest sånn at det ikke er noen pedagoger fast ansatt i barnehagen, kun assistenter? Ofte har de knyttet til seg en pedagog som kommer en gang i uken eller noe slikt. Opplevde dere det som uproblematisk? Anonymous poster hash: f776f...e37 Hun ene i min datter sin barnehage er pedagog Så jeg merket ikke noe til det... Men det var veldig "slapt" der. Det var som en dagmamma liksom, så det blir rart å sette henne over i stor bhg nå til høsten (Ville aldri byttet hvis det ikke var for åpningstidene, de stengte 16:( ). Da blir det mer å følge med på, oppfølging, foreldremøter, foreldresamtaler, turer, osv. Blir gøy for jenta med litt mer aktivitet og "utfordringer" i bhg da
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar! Men det er vel som oftest sånn at det ikke er noen pedagoger fast ansatt i barnehagen, kun assistenter? Ofte har de knyttet til seg en pedagog som kommer en gang i uken eller noe slikt. Opplevde dere det som uproblematisk? Anonymous poster hash: f776f...e37 Alle familiebarnehager skal ha en pedagogisk veileder. De skal også ha et samarbeidende hjem/barnehage slik at barna får en utvidet sosial krets. Mange familiebhg har eier som er utdannet førskolelærer. Har selv barn i en familiebhg med dobbel gruppe. Veldig fornøyd. Har selv drevet familiebhg med enkel gruppe og det synes jeg egner seg best for barn under tre år. Da de trenger flere barn å forholde seg til over tre år. Anonymous poster hash: 67e4b...798
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 De to eldste barna våre gikk i familiebarnehage fra de var 1 til 3 år, vi var kjempefornøyd. Det er begrenset hvor mye pedagogisk opplegg såpass små barn trenger, for dem er omsorg det viktigste. Der vi hadde barna var det to voksne og 6-7 barn. Stemningen i det huset var magisk, så utrolig omsorgsfulle og herlige mennesker. Eldste barnet mitt er nå 13 år og fremdeles gir han denne dagmammaen en klem om han møter henne på gata, og han sluttet hos henne når han var 3 år. Det sier litt om hvor glad de ble i henne, det er ikke mange andre han klemmer på åpen gate for tiden Anonymous poster hash: 466b0...8f3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 Eneste negative jeg kommer på med en liten familibarnehage er bemanningen, små barnehager er sårbare i perioder med sykdom - plutselig er alle de faste ansatte syke - og barna må forholde seg til nye vikarer. Det kan sikkert være supert i små barnehager for de små - samtidig er jeg litt skeptisk da det blir litt som en dagmamma der du ikke vet hva som foregår, i en litt større barnehage er det flere voksne og de holder hverandre litt i ørene om du skjønner? Men så klart kan det variere fra barnehage til barnehage, familiebhg eller andre bhg... Anonymous poster hash: afd9b...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå