Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 og bekymringene rundt dette spiser meg opp. Hun er blid og fornøyd, men går bare opp 100 g i uka. Hun får kun mme. Helsesøster mener jeg kun skal gi henne mat hver 3. time. Har forsøkt det..hun er kjempesulten, men det typiske da er at hun sluker 50 ml! Etter det er hun svært lite interessert og jeg er heldig som får i henne 80 ml. Hva skal jeg gjøre?! Flere med småspiste babyer? Anonymous poster hash: fcd00...f28
Chl85 Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Kan være at hun har vært sulten lenge og da sluker maten for fort og da føler seg mett når hun egentlig ikke er det.... Hvis baby viser at hun er sulten før 3 timer har gått kan du heller gi da. Ville ikke være for striks med den 3 timers regelen. Ville ihvertfall prøvd å gi oftere hvis baby vil ha og se hvordan det går. Fikk nettopp vite at de kan ha økedøgn på mme
Eeniemeenie Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Aldri se på klokka, babyer er selvregulerende. Ville gitt mat oftere enn det, min får flaske ca annenhver time.
Chl85 Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Og en ting til... når de sluker maten så kan de samtidig sluke mye luft, som tar opp plassen til maten.. Så raping er alfa omega
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Drit i helsesøster, gi ungen mat når den er sulten! Anonymous poster hash: 6c112...4be
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Jenta mi var også småspist, og fikk kun mme. Vi hadde på det meste 14 måltider for dagen, og hun tok bare små mengder på 40-60 ml. Hver gang vi var inne på helsestasjonen sa de at vi måtte prøve å få i henne mer mat, men hun ville bare ikke ha mer. Når hun var 4 mnd begynte vi med grøt, men det hjalp ikke noe særlig på vekten. På helsestasjonen sa de at vi måtte gi mer fast føde, men når ungen nekter så er det ikke så greit. Vi fikk råd av foreldrene våre om å la være å stresse med vekten. Så lenge ungen var blid og fornøyd, så hadde hun det bra. Hun la jo på seg og hadde våte tissebleier og bæsjebleier. Vil gi det samme rådet til deg;) Anonymous poster hash: fc969...e60
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Takk for råd. Forsøkte jo å ikke tilby så ofte i dag, i tilfelle hun blir lei av å suge så mye som helsesøster sier. Klarer ikke å drøye til 3 timer, for 2 timer etter sist avsluttet måltid er hun skrubbsulten. Gir seg etter 50 ml, men jeg har klart å få i henne 80-90 etter litt kos og bleieskift. Er jo 30 gr ute også Så godt å høre at flere har opplevd det samme! Jaggu gla jeg ikke er førstegangs også... Rap er forresten lett å få opp! Hi Anonymous poster hash: fcd00...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå