Gå til innhold

Baby-Snikk-Snakk tråden:-)


Linkwi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart spm, men blir uken man har menstruasjon regnet som uke 0 eller uke 1? Nå når jeg trodde at jeg endelig hadde skjønt greia, så skjønner jeg plutselig ingen ting lenger!! Aaah.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også trodde :) ble bare så forvirret da jeg såg uke for uke i ipadappen "foreldre og barn gravid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ble pluselig fryktelig forvirret med uke utregningen her forleden dag :-p Er ikke alltid like lett å sette seg inn i ;-)

 

Var hos lege idag men legen min var syk så var vikar der som ikke var spesielt interessert i det hele tatt og kunne ikke skjønne hva jeg gjorde der så tidlig (uke 6) men tok nå blodprøver og urinprøver og sendte inn så er spent på svaret når det kommer. Så da ble det bestilt ny time 25 juli siden faslegen min skal ut i ferie etter den uken så håper på en litt bedre opplevelse da. Har hatt mye "menssmerter" idag og bekymrer jo meg av natur men ifølge Baby Bump appen min skal lille prikk tredoble størrelsen denne uken (?) så er vel bare voksesmerter håper vi på:')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første legetime idag! Vet det er veldig tidlig, men legen sa det var bra at jeg kom tidlig! Så fikk jeg fylt ut helsekort for gravide og bestilt time til første kontroll i uke 10!

Jeg får ikke anledning til å ta tidlig UL før ferien, det var litt dumt..! ingen som har ledig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Jeg vil gjerne henge litt med dere her! Jeg fant ut hin dagen at jeg er gravid med vårt andre barn, men selv om jeg er nygift og vi ikke akkurat har brukt prevansjon så var det veldig uventet... Jeg skulle liksom bruke tiden fremover til å gå ned i vekt, ikke opp i vekt.. Jaja! Så nå skal jeg finne på noe sammen med ernæringsfysiolog slik at jeg kan gå nedover trygt! :laugh:  Har sånn ca 37 i bmi så vektoppgang nå er iallfall ikke bra for hverken meg eller frøet.. Jeg har foreløpig termin 19 mars som er nøyaktig 1 mnd etter gutten vår sin 2 års dag! Har forøvrig ingen symptomer foruten "sug" nederst i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som tar g-tester i ny og ne? :-p For meg er det betryggende ihvertfall å se at streken er like sterk for hver gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det forrige svangerskap, men denne gangen har jeg bare tatt en (eller egentlig to, men den ene var gått ut på dato i fjor en gang så var usikker på om den var rett). Jeg har jo veldig lyst på søsken, men samtidig er det ikke så stressende nå siden det jo gikk bra forrige gang! Hehe! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hørt hjertelyd!! :-o (Får ikke sove pga varmen) Prøvde Angelsounds doppleren min forrige dagen men da hørte jeg ikke noe og tenkte jeg kunne nå prøve igjen og der var det jaggu klar og tydelig hjertelyd! <3 <3 <3 Er 6+5 idag (ca) så er jo helt utrolig at jeg kunne høre den!:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkwi: så fantastisk!! Og beroligende! Må jo være den fineste lyden på jord!? Hva slags duppedings er det du har og hvor mye koster den? Merker jeg ble litt ivrig nå, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for link! Men vet ikke om jeg tør i kjøpe. Tenk hvis den plutselig ikke virker? Jeg tror jeg må tenke på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var hos legen og tok HCG prøve for to uker siden, var da 6+1 og fikk svaret idag. Hcg var på 30121. Er det mye? Lite? Normalt? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skuffe deg. Men det er umulig å finne hjertelyden så tidlig.

Så du har mest sannsynlig lyttet på dine egne slag:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyene hjerte rytme er veldig rask:) så man hører forskjell dessverre mange som tror dem hører på babyen så er det dems egen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne derfor det er lurest å holde seg vekke fra disse "hjelpemidlene" hjemme, og heller la lege/jordmor ta over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble nok lurt. Har veldig høy hvilepuls sånn generelt og har opplevd puls lett oppi 120 mens jeg har lagt helt dønn rolig i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som får forskjellig antall uker man er på vei i de forskjellige appene?

I følge Gravid App er jeg 10+2, men ifølge BV-appen er jeg 9+2 :-S Har ført opp samme termin som jeg har fått av legen - på begge to. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syklusen like lang i begge appene? Jeg har måttet endre syklus dager og sånt for å få det til å stemme noen ganger. Men husker ikke hvilken app det var. Nå bruker jeg kun Babybump appen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi det er forskjellige retningslinjer for lengden på svangerskap, noen har 40+0 og noen har 40+3 osv! Jeg fikk en tidligere termindato av legen enn hva som står i de forskjellige appene.. men ukeantallet er riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...