Gå til innhold

Kjøpe ut partner ved brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort det? Var dere enige?

Betalte du han ut til takst?

Aller helst vil jeg kjøpe en annen bolig "uten minner" for å starte på ny, men jeg ser jo at boligmarkedet ikke er med meg, og at det beste (for barna) vil være om jeg kjøper han ut, slik de slipper å flytte fra vennene sine. Jeg tror derimot at han kommer til å være vanskelig, og insistere på salg. Er det noen som har vært i situasjonen?

(Det er få boliger til salgs, det er det som er problemet)

Det vrenger seg i magen av å tenke på at barna kanskje må skifte skole og barnehage. Eldste hadde startvansker med å finne sin plass på skolen, men trives nå veldig godt, jeg er så redd for at hun må gjennom det igjen :-(

Jeg vil klare fint å kjøpe han ut, men han vil ikke klare å kjøpe meg ut, så det er ingen mulighet. (Og det er nok ekstra bittert for han)

Jeg har kikket på leiemarkedet også, men det er bare hybler til leie. :-(

Anonymous poster hash: eab85...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte ut min ex. Vi hadde verditakst og alt gikk skikkelig for seg. Jeg ønsket å bli boende pga barnet mitt.

Anonymous poster hash: 07676...de2

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg gjorde det - for kr. 0

Han hadde ikke betalt mer enn ett av månedsavdragene det siste året vi bodde sammen, og muligens to av avdragene det nest siste året. Egenkapitalen kom også fra min sparekonto da vi kjøpte.

Skrevet

Jeg kjøpte ut min ex. Vi hadde verditakst og alt gikk skikkelig for seg. Jeg ønsket å bli boende pga barnet mitt.

Og det var helt ok for han?

Anonymous poster hash: eab85...2df

Skrevet

Jeg kjøpte ut min ex. Vi hadde verditakst og alt gikk skikkelig for seg. Jeg ønsket å bli boende pga barnet mitt.Anonymous poster hash: 07676...de2

Og det var helt ok for han? Anonymous poster hash: eab85...2df

Ja, det var helt ok. Han hadde ikke hatt råd til å sitte med huset. Bruddet mellom oss var veldig ryddig og greit.

Han er glad for at jeg og barnet bor her.

Skrevet

Kontakt advokat hvis han nekter. Han kan ikke kreve salg hvis du nekter.

Jeg husker ikke helt reglene i hodet, men les litt i sameieloven, mener det står der om ene sameiersrett til å kjøpe den andres andel

Anonymous poster hash: 30d69...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...