Gå til innhold

Livet i mammapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles litt tomt ut akkurat nå. Ja jeg elsker den herlige lille skapningen på 4 mnd. Men det er det samme hver dag.. Ingen nye impulser. Ingenting å glede seg til. Har en barselgruppe, men de har dannet seg klikker og jeg er ikke med i den. Kjipt, hadde håpet å finne noen venner med like gamle barn. På treff diskuterer man jo nesten bare bleier, kosekluter og amming, litt kjedelig, men stiller opp for å være sosial. Min eldste er på ferie med faren sin og skal være borte noen uker, så er meg, samboer og baby hjemme nå. Gleder meg litt til å jobbe og starte deltids studier, er det fælt å si det? Samboer tar jo sitt del av stemmer på babyen, men jeg ammer om natta flere ganger, står opp med baby, og når han endelig kommer hjem så bruker han å legge seg noen timer...

Anonymous poster hash: b75b4...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kort periode i livet så prøv å nyt den, gå turer, se om det feks er andre plasser å møte andre, åpen barnehage foreksempel :) jeg er hjemme i perm med siste barnet nå og er litt lei meg for at dette blir siste gang. (Natt amming er det eneste jeg syns er litt trasig, opp mange ganger om natta :( lykke til videre i perm :)

Anonymous poster hash: 97b11...e50

Skrevet

Jeg også syns det var trasig i perm...ble aldri ordentlig kjent med noen andre mødre...nå skal jeg ut i perm igjen snart,og gleder meg ikke. Har rett og slett ingen forventninger denne gangen

Anonymous poster hash: f78a1...74c

Skrevet

Det første du kan ta tak i her er jo at samboeren din ikke får gå å legge seg når han kommer hjem fra jobb.

Da er han pappa!

Kompromiss kan være at han får seg en halvtime på sofaen- for vi vet jo alle at det er slitsomt å være på jobb og godt å få koble av litt hjemme etter middag.

Når du har gjennomført dette "forbudet" så har du selv mulighet til å komme deg litt ut dørene, lese litt ,ha litt tid for deg selv. Om det bare er å kunne ta deg en halvtime på badet i fred og ro.

Alt vil hjelpe.

MEN mannen må vokse opp og ta sitt ansvar for barnet deres.

Skrevet

hvor i landet holder du til ?kanskje vi kan treffes!;)jeg har ei på 4mnd også

Skrevet

Mannen må hvile? Hva med deg? Vil ikke du ta deg noen minutter, i det minste, på sofaen etter at han har kommet hjem?

Jeg er hjemme med barn, min mann er i fullt lønnet arbeid. Men vi arbeider da like mye begge to. Vi er begge slitne når klokken er 17 og middagen står (burde stå) på bordet. Den har vi ansvar for annenhver dag.

Det blir slitsomt med en hverdag som ikke deles med andre voksne. Du må finne deg et nettverk med andre foreldre i permisjon. Det er ikke permisjonen i seg selv det er noe feil med - men hvordan den brukes i forhold til dine egne behov.

Finn på ting DU liker! Prøv å lokalisere dine egne behov for å få en tilfredsstillende hverdag. Kanskje du ikke helt er åpen for nye vennskap? Hvorfor er du ikke med i "klikkene"? Hva med å invitere noen hjem til deg?

Dra på cafe, på biblioteket, på en kveldsforelesning i nye og ne, besøk venner og familie, sett deg ut i solen med kaffe og en god bok, dra på stranden, lær deg noe nytt, start på et helgekurs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...