Gå til innhold

Hvordan håndtere utagerende barn. Samværsforelder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter, med ei anna dame, som er hos oss annenhver helg og ferier o.l.

MEEEN.

De helgene hun ikke er hos oss, er hun hos "pappa". Som da er eksen til eksen. (han er btw ikke pappa til ungen, men mor kaller hun for pappa, ovenfor dattera mi).

I tillegg til dette, så flytter mor mye rundt om kring, litt her og der. (4-5 ganger på 3 år).

Hun skifter også type flere ganger, å er visst mye ute å farter.
Slik jeg ser det, har hun da 3 hjem. Et hos mor, der hun er i uka, et hos "pappa" der hun er annenhver helg og et hos oss, som er annenhver helg.

Nå har jentungen begynt å utagere skikkelig, å gir seg ikke på noe, før hun får viljen sin. Jeg mistenker at hun mangler rutine og rammer hos omsorgsforeldren, samt sikker blanda rutiner hos mor, "pappa" og oss.
Jeg trur også det ligger mer bak enn bare akkurat flere hjem da datteren min forteller meg en del litt skremmende ting. Som jeg ikke tør å legge ut her.

Hva burde jeg gjøre? Å ta noe opp med mor er bare tull, da hun selv tenker sitt eget beste, å ikke ungen sin.

Anonymous poster hash: 2d3da...91c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for komplisert til at jeg skjønte dette. Kanskje for komplisert for ungen også??

Skrevet

Ja. Mistenker det er litt kompliser for henne også.

Skrevet

Dette var veldig forvirrende. Jeg vil oppfordre dere til å finne en annen ordning hvor _barnets_ behov settes i fokus.

Ta kontakt med Familievernkontoret.

Jeg forstår godt at hun utagere - det hadde jeg også gjort hvis jeg var i en tilsvarende situasjon.

Skrevet

Stakkars barn! Hvorfor er barnet hos denne x'en annenhver helg?

Hvorfor er ikke mor sammen med barnet sitt? 2 timer etter barnehagen er ikke kvalitetstid... Og 3(!) hjem!?!?!! Ikke rart barnet er frustrert og slår seg vrang!

Ville diskutert det med barnevernet. Lurer litt på omsorgsevnen til denne moren!

Skrevet

Familievernkontoret er prøvd. Hun avlyste samtlige møter.
Barnet er hos x`n fordi mor ønsker at det var han som var faren. Ikke meg.
Barnevernet har vært litt innblandet. Men p.g.a manglende foreldreansvar fikk jeg ikke så altfor mange detaljer.

Veldig spesiell situasjon egentlig.

Skrevet

Siden mor er så ustabil kan det være en lur ting å prøve å få mer samvær eller helst hovedomsorg slik at livet til jenta er mer stabilt.

Om denne "pappaen" er en stabil og ordentlig person som har vært lenge i livet hennes lenge så er det ikke sikkert det å være hos han er en negativ ting. Men kan hende dere kan snakke med han om å ha samme regler og rutiner ihvertfall i deres og hans hjem slik at det blir mer stabilt i forhold til dette.

Om mor er så håpløs så er det muligens bedre for barnet å være hos denne mannen i helga en hos mor om han er en god omsorgperson. Er  isåfall ikke noe verre en om hun hadde dumpet barnet hos besteforeldre eller tante hver gang hun har helg

Anonymous poster hash: 0314b...648
Skrevet

Familievernkontoret er prøvd. Hun avlyste samtlige møter.

Barnet er hos x`n fordi mor ønsker at det var han som var faren. Ikke meg.

Barnevernet har vært litt innblandet. Men p.g.a manglende foreldreansvar fikk jeg ikke så altfor mange detaljer.

Veldig spesiell situasjon egentlig.

Da går du til retten for å få foreldreansvar, om du ikke er totalt uegnet får du dette.

Kjempe mye som skal til for at de ikke gir deg delt foreldreansvar

Skrevet

Det er det jeg nå venter på.

Men antar at bare delt foreldreansvar i seg selv ikke er nok til at problemet stopper.

Delt foreldreansvar er ikke nok til at mor innser at alt skal være for barnets beste. Ikke for hennes eget behov. Forhåpentligvis så kan jeg nok dra barnevernet inn igjen, så fort foreldreansvaret er på plass.

Men ting der tar jo fryktelig lang tid. Å jeg trur at så lenge hun har omsorgen for jentungen, så kommer dette til å fortsette.

Skrevet

Forsterk positiv atferd, si konkret hva som er bra. Det du oppmuntrer, får du mer av ;)

Anonymous poster hash: 87f9d...7c1

Skrevet

Kan du samarbeide med denne andre mannen om rutiner?

Anonymous poster hash: 6fc9e...d33

Skrevet

Siden mor er så ustabil kan det være en lur ting å prøve å få mer samvær eller helst hovedomsorg slik at livet til jenta er mer stabilt.

Om denne "pappaen" er en stabil og ordentlig person som har vært lenge i livet hennes lenge så er det ikke sikkert det å være hos han er en negativ ting. Men kan hende dere kan snakke med han om å ha samme regler og rutiner ihvertfall i deres og hans hjem slik at det blir mer stabilt i forhold til dette.

Om mor er så håpløs så er det muligens bedre for barnet å være hos denne mannen i helga en hos mor om han er en god omsorgperson. Er  isåfall ikke noe verre en om hun hadde dumpet barnet hos besteforeldre eller tante hver gang hun har helg

Hvor stabilt det er der vet jeg ingenting om.

Men det at jentungen ikke vet hvem som er pappa å hvem som ikke er pappa er jo faktisk ikke bra.

Vi kan ikke kjøre på samme regler som de andre heller da vi alle har også andre barn å ta hensyn til mtp rutiner. Mulig han er en god omsorgsperson, men han er ikke noe annet enn en barnevakt egentlig. En barnevakt har ingen rettigheter når det gjelder å ta over farsrollen til noen, eller å oppfordre barnet til å kalle han for pappa.

Trur ingen hadde likt det om barnevakten til deres unge, begynte å si at h*n var mammaen \ eller pappaen til deres unge.

Men dessverre så er det mer også, som jeg ikke har lyst til å dele her. (ting som ungen har fortalt meg, som på ingen måte hører hjemme noen steder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...