Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Hva slags varmmat får barna i småbarnsavdelinger i barnehager? Min skal begynne i barnehage når han er 11 mnd og så langt har han bare to tenner men nr 3 er på vei ut. Lurer også på om det er mye posemat? Ser ikke for meg at de kokkelerer lenge? Skal spørre barnehagen hans når han begynner der i midten av august. De har varmmat 4 ganger i uken. Anonymous poster hash: 62ede...307
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 De får vanlig middag. Kjøttkaker, kjøttboller, fisk, koteletter, grøt, pannekaker, posesuppe, hjemmelaget suppe, pizza, pølser, ris, pasta, grønnsaker..... Anonymous poster hash: 13e9a...aab
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Hos oss får de helt normal mat, de klarer fint å tygge litt med kun to-tre tenner. Anonymous poster hash: 35ac8...41d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Det kommer vel helt an på hva slags midler og tid barnehagene har til rådighet. Noen har egne folk på kjøkkenet som lager mat, hos andre er det de på avdelingene som lager mat. Noen lager mat fra bunnen av og noen lager enklere ting som ostesmørbrød og posemat. Jeg jobber på småbarnsavdeling og vi får maten ferdig laget av eget kjøkkenpersonale. Noe av det vi spiser er : - diverse fiskeformer med ris og grønnsaker - pastaform med skinke og grønnsaker - minipizza en sjelden gang - poselapskaus - pasta og kjøttsaus - risgrøt - fiskekaker, poteter og grønnsaker - paella - matmuffins - ferdigkjøpte fiskepinner med poteter og grønnsaker Vi har middagsglass for de som trenger det. Anonymous poster hash: e0699...d68
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Takk for svar. Han takler små biter men kan ikke tygge f.eks kjøtt som koteletter, eller pizza (ikke at vi har prøvd for det har vi ikke hehe) men han utvikler seg jo Vet at de ikke har eget kjøkkenpersonell. Er en privat barnehage. Anonymous poster hash: 62ede...307
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 et så lite barn, bør være hjemme i alle fall til januar, STAKKARS Anonymous poster hash: 5a0f2...076
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Hos oss har de spist pasta, gryterett, båtpoteter og karbonader.. som jeg vet.. Anonymous poster hash: 78729...4ce
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 I gamle bhg til snuppa hadde de varmmat 4 dager i uken... feks grøt, tomatsuppe, fiskepinner, pytt i panne, grønnsakssuppe, kyllingsuppe, blomkålsuppe (de var visst glad i supper ),etc... Anonymous poster hash: 915b2...525
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 et så lite barn, bør være hjemme i alle fall til januar, STAKKARS Anonymous poster hash: 5a0f2...076 Betaler du HI lønn da? Hvis ikke, hold kjeft. Noen må jobbe for å klare seg, tenk det. Anonymous poster hash: 35ac8...41d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar. Han takler små biter men kan ikke tygge f.eks kjøtt som koteletter, eller pizza (ikke at vi har prøvd for det har vi ikke hehe) men han utvikler seg jo Vet at de ikke har eget kjøkkenpersonell. Er en privat barnehage. Anonymous poster hash: 62ede...307 Min 1åring spiser pizza Går så fint! I går fikk han koteletter og. Så det kan jo hende han klarer seg helt ok Anonymous poster hash: 434b5...3bf
Monajenten Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Litt utenom det du spør om, men min på 14 mnd har bare fire tenner men vi gir ham det meste og han fikser også det meste uten problemer. Skjærer sjeldent i minibiter lenger for jeg tenker han må vende seg til å ikke få spesialbehandling siden han skal i barnehagen i august. Får i halsen noen ganger men får det opp selv som oftest. Øvelse gjør mester
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Min på 1 år spiser koteletter og pizza:-) har kun 2 tenner. Men skjæres det smått nok så går det ned:-) Anonymous poster hash: 90cf1...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå